"פסגת הנגב": שר החוץ של מדינות ערב יתארחו בישראל

שלמה ריזל No Comments on "פסגת הנגב": שר החוץ של מדינות ערב יתארחו בישראל

בהזמנת שר החוץ יאיר לפיד, מחר ומחרתיים, בימים ראשון ושני תתקיים בישראל פסגה מדינית ראשונה מסוגה. מזכיר המדינה של ארה״ב, ושרי החוץ של איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין יגיעו לישראל לסבב פגישות מדיניות משותפות.

בנט עם נשיא מצרים צילום: דובר הנשיאות המצרית
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחר בשעות אחר הצהריים המוקדמות יחלו שרי החוץ של האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים, לצד מזכיר המדינה האמריקני לנחות בישראל. תיערך בשדה בוקר לנחות בארץ, והם יתקבלו על ידי שר החוץ יאיר לפיד במלון שבו תיערך הפסגה בנגב, במלון יוקרה בשדה בוקר. המלון, ישרוטל קדמא, ייסגר לחלוטין עבור הדיונים המדיניים שייערכו שם – שבמוקד שלהם יעמוד האיום האיראני.

הכינוס נערך ברקע החשש של ישראל ומדינות ערביות סוניות מתונות מההשלכות של הגעה להסכם בין ארה"ב לאיראן. כל זאת ברקע חידוש הסכם הגרעין בשיחות המשא ומתן בין המעצמות לאיראן הנערכות בווינה. מדינות המזרח התיכון חוששות, הסרת הסנקציות האמריקניות תאפשר לטהרן לקבל לידיה מיליארדי דולרים כסף שאותו תוכל להשקיע בפעילויות שלה ברחבי המזרח התיכון.

מדוברות משרד החוץ נמסר כי שר החוץ יאיר לפיד יארח את שרי החוץ של ארה״ב, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים, ב״פסגת הנגב״ שתתקיים בשדה בוקר, מחר (יום א׳, 27/03) אחרי הצהרים וביום ב׳ (28/03) בשעות הבוקר

במפגש ההיסטורי ישתתפו שישה שרי חוץ: שר החוץ לפיד, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, ושר החוץ של מצרים, סאמח שכרי.

שרי החוץ החוץ יגיעו החל משעות אחרי הצהרים מחר למלון ויאכלו ארוחת ערב משותפת. ביום שני בשעות הבוקר יערכו פגישות בין שרי החוץ ובסיומן ימסרו הצהרות לתקשורת.

שר הביטחון בני גנץ מסר ביום שישי עם פרסום דבר המפגש ההיסטורי: "‏מברך את שר החוץ לפיד על כינוס הפסגה החשובה הצפויה בשבוע הבא בהשתתפות שרי החוץ של המדינות שעימן חתמנו על הסכמי הנורמלזיציה – איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין. חיזוק והעמקת הקשרים בין המדינות, ביחד עם בעלת בריתנו החשובה ביותר, ארה"ב, הם נכס אסטרטגי ביטחוני וכלכלי".

בתגובה לפסגת הנגב שמכנס שר החוץ לפיד אומר יואל שילה ראש מטה מחאת הקו האדום: " במקום שהשר לפיד יהרוס את בית המחבל ויעביר את חוק המשילות בנגב או לכל הפחות יתעניין במה שקורה בדרום הוא מחפש כותרות מדיניות חסרות משמעות שלא יועילו לאזרחי ישראל בכלל ותושבי הנגב בפרט. כוחנו וחוזקנו מתחילים במשילות ובשמירה על הנגב כמקום יהודי בארץ ישראל. לא פסגת הנגב אלא הפקרת הנגב".



0 תגובות