סנקציות אמריקאיות: גינויים נרחבים נגד ההחלטה המבישה

    פנחס בן זיו No Comments on סנקציות אמריקאיות: גינויים נרחבים נגד ההחלטה המבישה

    אחר שאמש דווח כי השר בלינקן יודיע על הטלת סנקציות נגד גדוד 'נצח יהודה' בצה"ל, בישראל מגנים את ההחלטה וקוראים לבטלה לאלתר. ראש הממשלה: "בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי". השר גנץ: "תקדים מסוכן שמעבירה מסר שגוי לאויבינו". לפיד: "הסנקציות האמריקאיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן"

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעם בישראל על החלטת ארה"ב להטיל סנקציות על גדוד 'נצח יהודה': הרמטכ״ל לשעבר וחבר הקבינט לניהול המלחמה, השר גדי איזנקוט: הרעיון להטיל סנקציות על גדוד קרבי בצה״ל שגוי מיסודו. נפעל יחד כדי למנוע את ההחלטה, שכן אילו יש טענות, עליהן להיות מופנות להנהגה המדינית והצבאית ולא למפקדים בדרג הטקטי. לאחר מיסודו של גדוד ״נצח יהודה״ ראיתי מקרוב את תרומת הגדוד ללחימה בטרור והמחיר ששילמו לוחמים בחייהם.

    ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הסנקציות האמריקאיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן", לפיד כמובן לא התאפק ושיגר עקיצה לראש הממשלה: "מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני. העולם מבין ויודע שהשר בן גביר אינו מעוניין שהמשטרה תאכוף את החוק באיו״ש והשר סמוטריץ׳ לא מתנגד לטרור היהודי ולהתפרעויות המתנחלים הקיצונים".

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא הסתפק בגינוי ופנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לכנס הערב את הקבינט המדיני-ביטחוני, לצורך קבלת החלטה על סנקציות מידיות נגד הרשות הפלסטינית. השר בן גביר מבקש מרה"מ להביא להצבעה בקבינט החלטה על חילוט כספי הרש"פ המועברים לה דרך ישראל, והנחיית משרד האוצר לגבש שורה של סנקציות חמורות נגד הבנקים הפלסטינים. כל זאת, בתגובה לסנקציות האמריקאיות נגד צה"ל.

    הבוקר אמר חבר הכנסת סעדה לבצלאל קאהן ודוד חכם ב'מהדורת הבוקר' כי האשמים בסנקציות אלו פעילי שמאל בישראל: "סנקציות על נצח יהודה? את הביקורת צריך להפנות לגופים במדינה שמהדהדים עלילות דם נגד ישראל בעולם".

    אמש היה השר סמוטריץ' הראשון לגנות: "החלטה להטיל סנקציות אמריקאיות על צה״ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט. הזהרנו שהסנקציות של ממשל ביידן נגד המתיישבים ימשיכו לצה"ל ולכל מדינת ישראל. זה חלק ממהלך מתוכנן לכפות על מדינת ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ולהפקיר את ביטחון ישראל".

    גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס כבר אתמול לדיווח ואמר: "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל! ‏אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

    יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה״ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה״ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

    כזכור, אמש דווח כי שר החוץ האמריקני בלינקן יודיע בתוך ימים על הטלת סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה". זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שארה"ב מטילה סנקציות על יחידה בצה"ל. לפי הדיווח, הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני.



    0 תגובות