פיסגת הנגב הסתיימה, עם מבוכה קלה לישראל

    שלמה ריזל No Comments on פיסגת הנגב הסתיימה, עם מבוכה קלה לישראל

    ביישוב שדה בוקר הסתיימה לפני שעה קלה "פיסגת הנגב" בהשתתפותם של שרי החוץ מארבע מדינות ערב יחד עם שר החוץ לפיד ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | סוכם כי הפיסגה תיהפך לפורום קבוע שיתכנס מידי שנה | מבוכה נרשמה בעקבות הצהרותיהם של שרי החוץ של מצרים ומרוקו שקראו להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים

    פסגת הנגב צילום: משרד החוץ, לע"מ
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני שעה קלה הסתיימה "פיסגת הנגב" אותה יזם שר החוץ יאיר לפיד, בהשתתפות שר החוץ האמירתי, שייח' עבדאללה בן זיאד, שר החוץ של בחריין, עבדול אל לטיף אל זיאני, שר החוץ של מצרים, סאמח שוקרי, שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה. ומזכיר המדינה האמריקנית אנתוני בלינקן, בשדה בוקר.

    בסיום הפיסגה לפיד התייחס תחילה לפיגוע הרצחני אמש בחדרה ואמר: "בפעם השנייה תוך שבוע היכה אמש הטרור בליבה של ישראל. בליבה בשני המובנים: גם בתוך המדינה, בתוך עיר הומה אדם, וגם בלבו של כל אזרח ישראלי. זה היה רצח לשם רצח, טרור לשם טרור" אמר לפיד.

    "המחבלים ירו לכל עבר במטרה אחת: להרוג מה שיותר חפים מפשע. לשפוך מה שיותר דם. אני שולח מכאן תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. מחשבותינו ותפילותינו אתכם. קצת אחרי הפיגוע הג׳יהאד האיסלאמי והחמאס הודיעו שהם מברכים על הפיגוע, ושהפיגוע הוא תגובה לפסגת הנגב שאנחנו עורכים כאן." הוסיף שר החוץ.

    לסיכום המפגש אמר לפיד: "המפגש הזה בינינו הוא משהו שאנשים חשבו שאי אפשר להאמין שיקרה, שאי אפשר היה לחזות שהוא יקרה. הם טעו. הוא קרה מפני שאנחנו האמנו בו, הוא קרה מפני שזה החזון שהצבנו לעתיד האיזור שלנו. אני נוהג לומר לילדים שלי שההחלטה האחת החשובה באמת שהם יצטרכו לעשות לגבי העתיד שלהם, היא עם מי הם רוצים לחלוק אותו. אנחנו עומדים כאן היום כי בחרנו בדרך השלום ובחרנו זה בזה" כך לפיד.

    "המפגש הזה הוא ראשון מסוגו, אבל לא האחרון. אתמול בלילה החלטנו להפוך את פיסגת הנגב לפורום קבוע. יחד עם ידידתנו הקרובה ביותר, ארה"ב, אנחנו פותחים היום דלת שאנחנו בפני עמי האזור, כולל הפלשתינים, כדי להציע להם להחליף את דרך הטרור וההרס ולחלוק אתנו עתיד של קדמה והצלחה" סיכם שר החוץ לפיד.

    בדברים שאמרו שר החוץ המצרי ושר החוץ המרוקאי בסיום הפגישה הם ציינו כי ישראל צריכה לאפשר הקמת מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 67 שמזרח ירושלים בירתה.

    בין ביתר, במסגרת הפיסגה, חתמו שרי החוץ של ישראל ובחריין על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה בין המדינות שמובל על ידי משרדי החוץ.



    0 תגובות