חיים רמון: "הפרקליטות עברה עבירות פליליות בתיקי האלפים"

    אסתי פלד 2 Comment on חיים רמון: "הפרקליטות עברה עבירות פליליות בתיקי האלפים"

    שר המשפטים לשעבר, חיים רמון במהדורה המרכזית: "לפרקליטות היה ברור שאם היא תאשים את נתניהו רק במרמה והפרת אמונים הסיכוי לפגוע בו פוליטית ומהותית הוא קטן. הם הגדירו אותו כסכנה לדמוקרטיה, כך אמר מנדלבליט וזו הייתה האווירה בפרקליטות באותה תקופה ולכן הם הגישו על שוחד, הם ידעו שהסיכוי להרשיע אותו בשוחד כמעט לא קיים"

    צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים לשעבר, חיים רמון שוחח הערב (שלישי) עם אבי רבינא במהדורה המרכזית על משפט נתניהו והחלטת השופטים היום שלא להתיר לפרקליטות לתקן את כתב האישום. "את עבירת השוחד לא היה צריך להגיש מלכתחילה. היא תקדימית במקרה הזה. עצם הדבר לראות בסיקור חיובי ובהיענות חריגה, שספק אם הייתה – שוחד – היא פיגוע בדמוקרטיה וביחסים בין תקשורת ופוליטיקאים ומו"לים", אומר רמון.

    "לא במקרה שי ניצן אמר שזה תקדים. כדי שיהיה לתיק הזה סיכוי הוא היה צריך להיות מבוסס וחזק. אבל לפרקליטות היה ברור שאם היא תאשים את נתניהו רק במרמה והפרת אמונים הסיכוי לפגוע בו פוליטית ומהותית הוא קטן. הם הגדירו אותו כסכנה לדמוקרטיה, כך אמר מנדלבליט וזו הייתה האווירה בפרקליטות באותה תקופה ולכן הם הגישו על שוחד, הם ידעו שהסיכוי להרשיע אותו בשוחד כמעט לא קיים".

    לדבריו "רק בימים האחרונים התגלו עבירות פליליות שנעשו על ידי הפרקליטות: שהייתה פנייה לפילבר לחתום על עד מדינה לפני שהתחילו לחקור את נתניהו ולא היה את אישור היועמ"ש לחקור ראש ממשלה. זו עבירה על החוק".

    רמון המשיך: "הדבר השני זה הנושא של ההדלפות. הוכח מעבר לכל ספק שהיו הדלפות מהפרקליטות לכתבים שידועים כדוברי הפרקליטות. ההדלפות האלה הן עבירות פליליות. בעבר הרחוק הועמדה לדין והורשעה פרקליטה בהדלפות. הם הוציאו את זה בזמן שזה פיגוע פוליטי לפני בחירות בכוונת מכוון".

    "הדבר השלישי, שאולי הכי צריך לזעזע: בית המשפט קבע שכל החומרים שהיו יכולים להסביר להם שלא הייתה פגישת הנחיה היו בידי הפרקליטות. הם היו אמורים לדעת שלא הייתה פגישה במועדים הללו ובכל זאת הם העידו את פילבר על הפגישה הזו. מי שרוצה לומר שאלה שגגות בתום לב אני מקנא בתום הלב שלו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא מובן למה יש בן אדם אחד הגון בין כל הפוליטיקאים מצד השמאל של המפה הפוליטית עם שכל ישר שאינו מפחד לומר את האמת הפשוטה שכל איש ישר מבין המצב הנוכחי הוא האיום מספר אחד על עצם המושג דמוקרטיה לא נתניהו