סנ"צ יובל ראובן: "אפשר להגיע בשבועות לכותל ללא חשש" | ריאיון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on סנ"צ יובל ראובן: "אפשר להגיע בשבועות לכותל ללא חשש" | ריאיון

    סגן מפקד מרחב דוד סגן ניצב יובל ראובן שוחח עם כתבנו בנצי לייזרוביץ' לקראת חג השבועות וסיפר לו על היערכות המשטרה להגעת המוני המתפללים לכותל המערבי במהלך החג |

    הכותל המערבי. ארכיון צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ירושלים השלימה את היערכותה לקראת חג השבועות שיחול במוצש"ק. מאות שוטרים ושוטרי מג"ב יתפרסו לקראת השבת והחג בדרכים אל הכותל המערבי ובעיר העתיקה.

    סנ"צ יובל ראובן סגן מפקד מרחב דוד אומר לקול חי: "חג השבועות מאופיין בהגעה של המוני מתפללים לכותל המערבי החל מליל החג ובמהלך יום החג. הרבה מגיעים לאמירת תיקון ליל שבועות ומאוחר יותר חוזרים לביתם. לקראת תפילת ותיקין יש פיק גדול של הגעה לכותל המערבי. המשטרה תהיה ערוכה משעות מוקדמות בכל הדרכים אל הכותל ובעיר העתיקה".

    "נכון, תקופה מתוחה קצת" הוא מוסיף, "אך נהיה בכל מקום לתת מענה ולשמור על בטחונם של המתפללים. המוני מתפללים מגיעים לכותל המערבי דרך שער שכם ושער יפו. מערך האבטחה בשער שכם ורחוב השלשלת יתוגבר מאד עד לכותל. המשטרה תנהג באפס סובלנות כלפי מי שינסה להפר את הסדר. היו שנים ששער שכם היווה מוקד לחיכוכים בין יהודים לערבים, ואנחנו נהיה שם כדי שזה לא יקרה. אם יהיו חיכוכים נדע לטפל בזה. סנ"צ יובל ראובן קורא לציבור לא לחשוש , ולהגיע לכותל בחג השבועות . אנו בפריסה גדולה של שוטרים ואין מה לחשוש."

    יצויין כי גם במהלך יום חג השבועות צפויים רבים להגיע לכותל לתפילה, אולם כאמור הפיק המרכזי יהיה לתפילת ותיקין. בנוסף בקרן למורשת הכותל וברחבת הכותל המערבי נערכים לקליטתם של רבבות שיגיעו במהלך השבת וחג השבועות לרחבת הכותל המערבי לקיים את זכר העלייה לרגל.

    במהלך החג נוהגים רבים להתפלל בבוקרו של חג השבועות תפילת ותיקין ברחבת הכותל המערבי, ורבים אחרים עושים זאת במהלך יום חג השבועות, ובמוצאי החג בראשותם של רבנים, אדמו"רים וראשי ישיבות.

    מחיצת ההפרדה הוצבה גם ברחבה העליונה של הכותל המערבי על מנת לאפשר קיום מנייני התפילה על פני כל הרחבה, ובכך תתאפשר תפילה בכל רחבת הכותל המערבי.

    יצוין כי בעקבות תרומת ספרי תורה מהודרים בשנים האחרונות, יתאפשר למאות המניינים ליהנות מספרי התורה הרבים. לא תותר הכנסת ספרי תורה בהתאם לנוהל רחבת הכותל המערבי.

    לאחר תפילת הנץ, יחולקו אלפי ערכות של שתיה קלה ועוגות לרבבות הצועדים לביתם לאחר תפילת הוותיקין. הציבור מתבקש לשמור על קדושת הכותל המערבי ולהישמע להוראות משטרת ישראל ולהכוונות בדרכי ההגעה אל הכותל המערבי על מנת לאפשר זרימת מתפללים בצורה בטוחה, ראויה ומכובדת.

     



    0 תגובות