בניגוד להסכם: מיליארדי שקלים קוצצו למערכת הבריאות

אסתי פלד No Comments on בניגוד להסכם: מיליארדי שקלים קוצצו למערכת הבריאות

יו"ר פורום הרופאים תוקף ב"מהדורה המרכזית" את הקיצוץ המסתמן בתקציב מערכת הבריאות כפי שדרש יו"ר ש"ס אריה דרעי. הממשלה צפויה לאשר הלילה את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות, כאשר שורת משרדים, בראשם מערכת הבריאות נרשם חשש כבד מנסיגה מההתחייבויות שגובשו ונחתמו במסגרתם הובטחו תוספות משמעותיות למערכת. על פי הדיווח, בניגוד להסכמים הוחלט על תוספת למערכת הבריאות, של קרוב לשישה מיליארד שקלים

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחציתה השנייה של "המהדורה המרכזית" הוקדשה לזעם במערכת הבריאות סביב מה שמסלהיות בהסכמים הקואליציוניים בניגוד לדרישת יו"ר ש"ס, שר הבריאות לשעבר אריה דרעי. כתבנו צבי טסלר עדכן כי מסתמן קיצוץ ענק של 5 מיליארד שקלים בתקציבים, מתריעים שצפוי קיצוץ של כ־5 מיליארד שקלים בתקציב המערכת.

טסלר ציין כי כל זאת, אחרי שיו"ר ש"ס אריה דרעי, שר הבריאות לשעבר, חתם על ההסכם הקואליציוני, שלפיו מערכת הבריאות תזכה לתור ספת של 6 מיליארד שקלים. "אנו נמצאים בשעת חירום לאומית", התריעו באיגוד מנהלי בתי החולים. במכתב ששלחו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתבו: "במקום לעסוק בדרכים להעצמת מערכת הבריאות הציבורית, נחזה בלא פחות מקריסתה להציל את מערכת הבריאות של המערכת".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר פורום הרופאים אמר בראיון ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן: "אנחנו מתריעים, אני מתראיין לגרימת לחץ. בעולם כימתו את הצורך של הדרישה ב-20 מליארד, לממוצע האירופי. אנחנו בפורום, צימצמנו שנסתפק בחמישה מליארד. כעת נותנים לנו 1 חלקי 20"

ד"ר פלדמן הטיח: "זה הורג אנשים ובזבזני. כי כאשר אדם צריך אשפוז גריאטרי ווהוא נשאר בפנימית, הוא תופס מקום לחולה במצב קשה. כולם עייפים, כולם מתוחים. הבעיה היא ש-60% מהרופאים בישראל למדו בחו"ל, הם יכולים לעבוד שם כי התנאים יותר נוחים. אנחנו רוצים רופאים איכותיים אבל מתקשים להתמודד עם מדינות העולם. בהשתלמויות בחו"ל חוטפים את הרופא הישראלי, הכי לשוב במערכת הבריאות זה ההון האנושי. צריך לשמור על ההון האנושי"

בתום הראיון קרא יו"ר פורום הרופאים לציבור לגרום ללחץ ציבורי כבד על הממשלה: "אני קורא לכל המאזינים, תלחצו על כל מי שאתם יכולים על מנת שיביאו לנו את מה שמגיע לנו"

לראיון המלא:



0 תגובות