איך מבריחים זהב?

    שלמה בן יוסף No Comments on איך מבריחים זהב?
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במעבר הגבול אלנבי איתרו עובדי הביטחון של רשות שדות התעופה ובודקי המכס זהב שהוחבא במדרסי נעלים.

    ביום חמישי האחרון עברו במעבר הגבול בהפרש של מספר דקות זה מזה שלושה צעירים פלסטינים תושבי חברון. בדיקת השיקוף של הנוסע הראשון גילתה במדרסי נעליו שתי פלטות זהב, אחת בכל נעל, במשקל כולל של כ-1 ק"ג. מספר דקות לאחר מכן עבר נוסע נוסף, ששיקוף של תיקו האישי חשף 2 פלטות זהב זהות לאלו שנתפסו מספר דקות קודם לכן. בעוד שני המבריחים ממתינים בעמדת המכס להמשך חקירה, ובאותם רגעים ממש עבר נוסע שלישי, אף הוא פלסטיני מחברון. בודק המכס הבחין כי הנוסע השלישי יוצר קשר עין עם אחד החשודים. הבודקים, מסופקים בכוונתו של הנוסע השלישי להצהיר על סחורה שאולי נמצאת ברשותו, החליטו לתת לו לעבור את עמדת המכס ללא הפרעה. משעבר את עמדת המכס ואכן לא הצהיר על דבר, הוא הוחזר ובחיפוש שנערך אצלו התגלה – במדרס אחד מטיל זהב במשקל 1 ק"ג ובמדרס השני, 6 פלטות זהב במשקל כ-750 גר'. סה"כ נתפסו אצל שלושת הצעירים 3.7 ק"ג זהב בשווי של כ-520,000 ש"ח. שווי המס בגין הברחת זהב זו נאמד ב- 77,000 ש"ח.

    כל הנוצץ זהב?

    למרות שבודקי מכס אלנבי כבר ראו לא מעט הברחות זהב בחייהם, גם הם הופתעו בשבת לפני שבועיים. בחור צעיר מקלקיליה עבר באולם הנוסעים, תוך שהבודקים מבחינים בבליטה מוזרה באזור הבטן התחתונה. הבחור נדרש להציג את המסתתר מתחת חולצתו והוא הוציא שתי שרשראות חישוקים בצבע זהב, המשמשות כרצועת נשיאה לתיק נשים.

    בתשאול ראשוני הודה הבחור כי הוא שב עם אביו, שכבר יצא מאולם הנוסעים. בודקי המכס יצאו לאתר את האב ומצאו גם את האב וגם את האם, כשהיא נושאת תיק יד שרצועות הנשיאה שלו עשויות משרשראות חישוקים בצבע זהב.

    ההורים והבן הכחישו שמדובר בזהב, אך בבדיקה מקצועית התברר מעל לכל ספק כי ארבע שרשראות החישוקים עשויות זהב במשקל כולל של כ-3.7 ק"ג, בשווי של כ- 520,000 ₪. המסים בגין תפיסה זו של זהב מעובד נאמדים ב-125,600 ש"ח. בחקירה טען האב כי ירש חלקת אדמה בירדן, אותה מכר ובכסף שקיבל בגין חלקת האדמה הוא קנה את הזהב. האב הודה בחקירה כי עיבוד הזהב בצורת חישוקים כרצועת נשיאה נועד להתחמק מתשלום מס בעת המעבר בעמדת המכס.

    אופיר זילברמן, מנהל מכס מעברי הגבול ציין כי היקף תפיסות הזהב בשנת 2013 במעבר הגבול אלנבי בלבד היה חסר תקדים, מדובר בכמות כוללת של 113 ק"ג זהב בצורת מטילים, תכשיטים, זהב מעובד וכיו"ב, בשווי של כ-18 מיליון ש"ח, שסך המסים החלים עליהם נאמד ב- 3.7 מיליון ש"ח.
    מטיל זהב



    0 תגובות