זעזוע בבית שמש: פקחים הרסו יסודות בית כנסת

מוטי הלפרין 4 Comment on זעזוע בבית שמש: פקחים הרסו יסודות בית כנסת

זעזוע: פקחי עיריית בית שמש הרסו יסודות של בית כנסת שהקימה קהילת "מעייני ישראל", אחרי שאספה כספים למען הקמת בית הכנסת במאמץ רב • העירייה הגיבה כי "הליך השטח שהוקצה להם לא השלים את ההליך ההקצאה, והיציקה נעשתה ללא היתר"

חלק מההרס. באדיבות המצלם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

play-sharp-fill

באדיבות המצלם

זעזוע בעיר בית שמש: הבוקר (שלישי) הגיעו פקחי עיריית בית שמש לרמה ד' בעיר, והרסו יסודות של בית כנסת שהקימה קהילת "מעייני ישראל", אחרי שאספה כספים למען הקמת בית הכנסת במאמץ רב. בתיעוד שהופץ ברשת מרגעי ההרס, נראה אחד המתפללים מתעמת עם פקח העירייה שהשקיף על ההרס, תוך שהוא זועק לו בכאב מדוע עשו זאת.

בעיריית בית שמש טענו שמדובר היה בהכרח, מאחר ויציקת יסודות בית הכנסת נעשתה בניגוד לחוק. "קהילת מעייני ישראל יצקה על שטח ששייך למעון יום שיקומי", מסר דובר העירייה בתגובת לפניית 'חדשות קול חי', תוך שהוא מוסיף כי "מעבר לכך – הליך השטח שהוקצה להם לא השלים את ההליך ההקצאה ולא קיבל אישור מליאה והיציקה נעשתה ללא היתר. עיריית בית שמש לא תאפשר פגיעה במעון יום שיקומי המתוקצב על ידי משרד הרווחה".

יו"ר אגודת ישראל וסגן ראש העיר, שמעון גולדברג, מיהר לתקוף בזעם את ההרס המקומם: "אני מוחה בזעזוע רב על התנהלות עיריית בית שמש. קהילת מעייני ישראל קיבלה הקצאה כדת וכדין וצריכה לקבל את המגיע לה בזכות ולא בחסד. כנראה שממרומי מגדל השן היד קלה על ההדק".

"קדנציה שלמה המדיניות בלשכת ראש העיר היא לייבש את הקהילות ולהביא אותם להתחנן כעניים בפתח ובפרט בתקופת הבחירות, מתן מענה אלמנטרי הוא רק בהתאם לקרבה הפוליטית לראש העיר. כך לא מנהלים עיר! כשיש מחלוקת פותרים אותה בהידברות תוך רצון כן ואמיתי להגיע להבנות. הניתוק והיוהרה הן בלתי נתפסות. לא נותנים מענה לבתי כנסת, וכשכן מקדמים הקצאות כדת וכדין הורסים לבעלי ההקצאות את ההכנות שעלו דמים מרובים", הוסיף גולדברג ותקף.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    די לא להשתמש בדת שלנו לצורכי בחירות בניתם בלי היתר תאכלו אותה

  2. 2

    גם אם הטענות נכונות ,
    צריך לחשוב אם עדיף הסבל שעובר על התושבים בערים חרדיות אחרות שבהן איש הישר בעיניו יעשה ואין אכיפה מינימלית בתכנון ובניה

  3. 1

    טוב שהעירייה שומרת מפני קביעת עובדות בניגוד לכל דין. אלימות לשמה. אילולא פועלת העירייה נהיה כמו בני ברק שזה עולם שלישי. בשום רשות מוניציפלית לא מבצעים בנייה ויציקה עבריינית. ניראה שימוש ציני ונפנוף בשקרים כדי להשחיר את העירייה לקראת בחירות. אבדה הבושה