בשורה: תוספת שכר ושיפור בתנאי עובדי שירותי הדת

איתי גדסי No Comments on בשורה: תוספת שכר ושיפור בתנאי עובדי שירותי הדת
צילום: דוברות המשרד לשירותי דת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורה לעובדים: הסכם קיבוצי נחתם היום (חמישי) בין חבר המועצות הדתיות והמשרד לשירותי דת לבין ההסתדרות, בו ישופרו תנאי העסקתם של עובדי שירותי הדת.

מי שהוביל את המהלך היה השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, שאמר: "לאחר שנים רבות בהם לא נחתם הסכם משמעותי עם עובדי המועצות הדתיות אני שמח לבשר לעובדים הנמצאים בחזית העשייה של שירותי הדת כי הצלחנו לשפר באופן משמעותי את תנאי שכרם והעסקתם. מדובר בעובדים השקופים והחלשים ביותר, הנמצאים בתחתית סולם השכר של עובדי השירות הציבורי. הבלניות, עובדי המנהלה והקבורה הם העובדים המסורים ביותר והם הפנים של שירותי הדת. ההסכם יביא לעליה בשכרם ובתנאי העסקתם. אני רוצה להודות לשר האוצר חה"כ בצלאל שהוא שותף לכל העשייה שלנו. פנינו לעובדים ונמשיך בעוד בשורות למען עובדי שירותי הדת".

עובדי המועצות הדתיות יהנו מתוספת שכר של 400 שקלים רטרואקטיבית מחודש יולי 2023 ותוספת של 100 שקלים מחודש אוקטובר 2024. בנוסף תינתן תוספת אחוזית למשכורת בסך 2% שתועלה בהדרגה עד ל-6% באפריל 2027.

צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

דוברות המשרד לשירותי דת

ההסכם שנחתם היום הינו המשך למענק חד פעמי בגובה 6,000 ₪ ניתן לעובדים בחודש אפריל. ההסכם מרחיב את תקופת האכשרה ל-30 חודשים באופן שמקנה את הזכאות למענק לכל עובד שהועסק 9 חודשים בתקופה האמורה, וכן מסדיר את מתן המענק לנשים בחופשת לידה וסוגיות נקודתיות אחרות.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן אמר: "ההסכם שנחתם מביא עימו בשורה כפולה לעובדי המועצות הדתיות. מלבד השיפור בתנאי השכר והעסקה, עובדי שירותי הדת זוכים כעת לראשונה להכרה של משרד האוצר. ההסכם הינו השלב הראשון להמשך המאבק להשוואת תנאיהם של עובדי המועצות הדתיות לשכר עובדי הרשויות המקומיות. ועובדי המועצות הדתיות לא יהיו עוד בנים חורגים של השירות הציבורי".

יו"ר חבר המועצות הדתיות, מר שלמה תנעמי, הודה לשר לשירותי דת, למנכ"ל המשרד ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "בשם עובדי שירותי הדת אני רוצה להודות לשר מיכאל מלכיאלי למנכ"ל המשרד יהודה אבידן שמרגע כניסתם לתפקיד הם לקחו על עצמם את הטיפול בשכרם של העובדים ונלחמו ביחד עם שר האוצר להשיג את השיפוי מהאוצר. העובדים של המועצות הדתיות הם העובדים הכי מסורים שיש במדינה ואכן לקראת חגי תשרי זו בשורה משמחת לעובדים".



0 תגובות