המצוקה במשק: שר הכלכלה מקדם ייבוא פועלים מהודו

צבי טסלר 1 Comment on המצוקה במשק: שר הכלכלה מקדם ייבוא פועלים מהודו

לאור המצוקה החקלאית הקשה עקב המחסור בפועלים, שר הכלכלה ניר ברקת מקדם מהלך של הבאת 160 אלף עובדים זרים במקום הפועלים הפלסטינים, עיקרם מהודו

שר הכלכלה ברקת עם שר הכלכלה ההודי פיוש גויאל צילום: תקשורת שר הכלכלה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות מחסור חמור בעובדים שנוצר עם פרוץ המלחמה, שר הכלכלה ניר ברקת מקדם הבאת 160 אלף עובדים זרים בדחיפות האפשרית, עיקרם מהודו. השר ברקת פועל כדי להעביר החלטת ממשלה בנושא בימים הקרובים. המסחור בעובדים נוצר כתוצאה מהפסקת העסקתם של העובדים הפלסטיניים בישראל והוא משפיע על ענפים רבים במשק. לפי הערכות, רק לענף הבנייה חסרים כיום כ-80 אלף עובדים, לענף החקלאות כ-15 אלף עובדים, לתעשייה כ-22 אלף, לענף המסעדנות כ-24 אלף עובדים ועוד.

השר ניר ברקת ביקר בהודו בחודש אפריל והתניע את המהלך מול שר הכלכלה ההודי פיוש גויאל. שר הכלכלה ברקת פנה אמש לשר הפנים משה ארבל ולשר העבודה יואב בן צור בבקשה להגדיל את מכסת העובדים הזרים.

השר ברקת כתב: ״לאור מצב החירום המלחמתי והמחסור החמור והחריף ביותר בידיים עובדות במשק ולאור האתגרים והירידה במספר העובדים הפלסטיניים, אנו נדרשים להגדיל בדחיפות את מכסת העובדים הזרים בישראל. בהתאם להנחייתי נאספו הדרישות של הענפים העיקריים במשק עם צרכים של כ-160 אלף עובדים זרים. אבקשכם לקדם טיפול והסדרת הנושא במסגרת הצעת מחליטים שתובא לאישור הממשלה, וזאת במקביל לטיפול בפתיחת הערוצים הבינלאומיים להבאת עובדים זרים. האישור נחוץ בדחיפות לכלכלת ישראל לטובת השמירה על רציפות תפקודית של המשק וליכולת להניע את השיקום והחילוץ של הכלכלה מיד בתום תקופת המלחמה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שיסגרו את הברז ויוציאו את החרדים המישתמטים לעבוד