בן גביר הדיח את נציבת שב"ס, שהשיבה במתקפה

אתר קול חי No Comments on בן גביר הדיח את נציבת שב"ס, שהשיבה במתקפה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפוי להאריך את כהונת המפכ"ל קובי שבתאי. לצד זה, החליט בן גביר שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, תוך שהוא מטיח בה האשמות קשות בהודעה פומבית. הנציבה מצידה לא נשארה חייבת: "טענות תלושות מהמציאות וילדותיות, מצד שר חסר אחריות"

צילום: ללא קרדיט
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נפגש הערב (שלישי) עם מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב קובי שבתאי, ודן עימו בסוגיית הארכת כהונתו. מלשכת השר נמסר כי הפגישה התקיימה באווירה חיובית, ובהמשך צפויה להתקיים פגישה נוספת.

בתוך כך, החליט השר בן גביר שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי.

בן גביר נימק את ההחלטה בשל "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה, בין היתר: ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, התנהלותה באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים, במהלכו ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש וההתנהלות הכושלת בטיפול בגורם פלילי בכיר".

השר בן גביר הודה לנציבה על כהונתה בתפקיד, ואיחל לה בהצלחה בהמשך דרכה.

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הגיבה במילים חריפות משלה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב״ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה".

במחנה הממלכתי הגיבו להחלטת השר בן גביר לא להאריך את כהונת נציבת שב"ס: "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".



0 תגובות