צפו: החטוף ששוחרר חוזר לביתו ומשחזר את רגעי האימה

    פנחס בן זיו No Comments on צפו: החטוף ששוחרר חוזר לביתו ומשחזר את רגעי האימה

    עמית שני בן ה-16 מקיבוץ בארי, נחטף ע"י מחבלי הנוח'בה לעזה במתקפת הפתע, אחרי 54 יום בשבי החמאס הוא שוחרר במסגרת הסכם החטופים. אתמול הוא חזר לראשונה לקיבוץ בו נולד וגדל, לבית ממנו נחטף, למקום בו הכל התחיל. בסיור מיוחד בקיבוץ ששמו כבר נצרב בתודעה היהודית, הוא מספר לראשונה: "מי ששם, מפחד כל הזמן מההפצצות ומהמחבלים עצמם. אתה לא יודע אם תקום ליום למחרת"

    צילום: פנחס בן זיו
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הזמן כמו עצר מלכת כאשר עמית שני בן ה-16 חזר אתמול הביתה לאחר כמעט חודשיים בשבי החמאס בעזה. במסגרת סיור מיוחד יחד עם שבים נוספים ובני משפחה של חטופים שעדיין נמצאים בשבי, הוא אוזר אומץ ופותח לראשונה את סגור ליבו, חושף מעט מהתופת והזוועה שחווה בשבי.

    בפתח הסיור דיבר בפני הכתבים וסיפר: "באותה שבת הייתי עם אמא שלי ואחיות שלי בממ"ד. זה התחיל בצבע אדום שגרתי, ואז הייתה הודעה על חדירה. האירוע נמשך הרבה זמן, כל הזמן חשבנו שהוא עומד להסתיים ואז שמענו אר פי ג׳י ורימונים. הם פרצו לבית, הוציאו אותנו והושיבו אותנו על המדרכה. הם הביאו את משפחת שרעבי ולקחו אותנו לעזה. מי ששם, מפחד כל הזמן מההפצצות ומהמחבלים עצמם. אתה לא יודע אם תקום ליום למחרת, אני כבר חזרתי ואני מודה על כך".

    play-sharp-fill

    בהמשך הציג את ביתו ואמר: "זה הבית ממנו נחטפתי, הייתי בממ"ד והוציאו אותנו החוצה למדרכה, משם לקחו אותנו לעזה".

    למרות כמעט שלושת החודשים שחלפו, מראות הזוועה בבארי לא ניתנים לתיאור. הבתים חרבים עד היסוד, ריח המוות עדיין עומד באוויר, הכל מסביב שרוף ומפויח. הצעדה האיטית בין בתי הקיבוץ מלווה בתחושות קשות מאוד. הלב מתפלץ למראה צעצועי ילדים שרופים, אופניים מנוקבים מיריות המרצחים, חפצים אישיים מפוזרים בכל פינה, חסרי צורה. המקום כמו מנציח לעד את הזוועות, את התופת, אך עצם הביקור שלנו בו מוכיחה כי – 'נצח ישראל לא ישקר'.

    אופני ילדים מנוקבים מיריות

    פנחס בן זיו

     

    מיטת תינוק שרופה, בארי

    פנחס בן זיו

     

    אופניים חרוכים בבארי

    פנחס בן זיו

     

    שרידי גינת משחקים בבארי

    פנחס בן זיו



    0 תגובות