מי שטרח: כך הפכתי למלכת ההכנות לשבת

אתר קול חי No Comments on מי שטרח: כך הפכתי למלכת ההכנות לשבת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום חמישי. השעה היתה 21:30. אסתר נכנסה באנחת רווחה אל המטבח, לאחר ששקט השתרר סוף סוף בבית. היא הביטה סביבה וניסתה לחשוב מה הדבר הנכון ביותר לעשות עכשיו. היא כל כך אוהבת להשקיע בהכנות לשבת, להתארגן בנחת, מבעוד מועד. תכף תערוך כבר את שולחן השבת, אבל יש לה עוד ערב ארוך והיא רוצה להספיק כמה שיותר. היא לא תתן ליצר הרע של יום שישי לגרום ללחץ בבית הנעים שלהם.

רשימת ההכנות חלפה בראשה: חלות, סלטים, עוגות… במה מתחילים?

80% מהדברים לא אוכל להכין עכשיו, חשבה בצער. "עד שהקטנים נרדמו, אין סיכוי להפעיל את המיקסר הרועש. אז לא חלות, משום שהיא מקפידה על הפרשת חלה ואין לה מספיק כח ללוש 2 ק"ג בצק ושיהיה רך ואוורירי כמו שהוא יוצא מהמיקסר. עוגות גם לא בא בחשבון. אז סלטים וה' יעזור שמחר תספיק בכמה שפחות לחץ.

מי מאיתנו לא עמדה בפני הדילמות של אסתר? הרצון להתכונן לשבת ברוגע ובשלווה, לנתב בין הצרכים השוטפים של הבית, לאלו המיוחדים לכבוד שבת?

כשבועיים לאחר מכן שוחחה אסתר עם חברה טובה ושיתפה אותה בתסכול שנוצר לה סביב ההכנות לשבת. "אני סיימתי מזמן עם התסכולים הללו", אמרה לה החברה. "אשרייך שאת כזאת צדיקה", הגיבה אסתר בציניות קלה. "לא", צחקה החברה. "לא הבנת. אני פשוט פרקטית. כשהבנתי שיש לי הרבה מניעות בגלל סיבות טכניות, החלטתי לקחת אחריות ולפתור אותן. ככה פשוט".

"מה עשית"? הסתקרנה אסתר.

"עשיתי מספר מהלכים והחכם מכולם, היה להתחדש סוף כל סוף במיקסר שמגיע לי באמת. כמו שף אישי יחד איתי במטבח".

"תמשיכי", לא הרפתה אסתר.

"הרי אנחנו חוזרות על אותן פעולות מדי שבוע, נכון"? החברה שמחה להרחיב ולשתף. "אם אני עושה הפרשת חלה כל שבוע, אופה עוגות לבני הבית, קוצצת סלטים, לפחות שיהיו לי מכשירי עזר הטובים ביותר שישרתו אותי ויקלו עלי את החיים. כשהכנסתי את המיקסר של דאבו 5740, הפכתי למלכה במטבח. הוא יותר מדהים ממה שיכולתי לבקש. לפני הכל – שקט! את מאמינה שברגע שאני מרדימה את הילדים, אני יכולה ללכת לאפות בשקט? איפה היה לי את זה עד היום? רק מהמחשבה שהם יתעוררו מרעש המיקסר, לא הייתי מנסה אפילו. היום אני אופה חופשי". אסתר לא שמעה יותר את הפירוט המתלהב של חברתה, היא כבר שקעה בחיפוש אחר המיקסר. היא תיקח אחריות ותפתור את הבעיות שמונעות ממנה להתכונן לשבת כפי שהיא כה חפצה. "אני עושה זאת לכבוד שבת קודש", חייכה כשבעלה שאל אותה מדוע הם רוכשים כעת מיקסר חדש.

 

דאבו 5740 – המיקסר שהופך אותך למלכת המטבח ונותן לך שקט בהכנות למלכה האמיתית – השבת. זהו המיקסר הטוב ביותר בעולם, פועל בשקט יוצא דופן, בעל קערה נוחה שמכילה 7 ליטר ואת פנויה לעריכת הפרשת חלה מבלי להיאבק בכמות הבצק שנכנסת לקערה. מי שרוצה להכין גם 3 ק"ג בצק, יכולה בכיף גדול. 11 מהירויות המספקות בקרה מדויקת לכל מתכון, מערכת קירור פנימית ל-60 דקות עבודה רצופה! ויש עוד פינוקים שהם לאו דווקא בקרב מותרות. כך לדוגמה תצוגת זמן או פונקציה של ספירה לאחור (60 דקות טיימר), יש לו כפתור השהיה והפעלה מחדש. בזמן שאת מכוונת את המיקסר לצורך הדוגמה, לרבע שעה, את יכולה ללכת לשטוף כלים, לערוך שולחן שבת, להספיק עוד איזה סלט ואין לחץ לבוא לבדוק מה קורה, מכיוון שהמיקסר שלך מסתדר לבד ומכבה את עצמו בזמן שהגדרת לו מראש. הוא יפהפה, גוף תאורה מאיר את הקערה וכך אפשר לעבוד גם בלילה בלי להדליק את כל האורות מסביב, פשוט תנאים מושלמים להכנות נעימות לשבת.

 

את ההכנות לשבת הבאה, עברה אסתר עם חיוך הרבה יותר גדול על השפתיים ועם לב רחב ורגוע. יש לה דאבו – היא מסודרת.



0 תגובות