מהפכת התחבורה של רגב: "חיסכון של אלפי שקלים"

צבי טסלר No Comments on מהפכת התחבורה של רגב: "חיסכון של אלפי שקלים"

שרת התחבורה מירי רגב הציגה היום את רפורמת "צדק תחבורתי", רפורמת מחירים מהפכנית בתחבורה הציבורית. במשרד התחבורה אומרים כי מדובר במהפכה החברתית והצרכנית הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בתחום התחבורה הציבורית בישראל

תחנת אוטובוס | אילוסטרציה צילום: סוכנות איו"ש
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד התחבורה הציג היום (חמישי) את רפורמת "צדק תחבורתי", המביאה עמה בשורה למיליוני נוסעים בכל רחבי הארץ וצפויה להביא לחיסכון של עד אלפי שקלים לשנה בהוצאות התחבורה הציבורית של המשפחה הישראלית. הרפורמה, שתיכנס לתוקף ב-25 במרס 2024, כוללת הטבות משמעותיות מהן ייהנו כ- 2.8 מיליון ישראלים.

בהצגת הרפורמה שהתקיימה היום במשרדי רכבת ישראל בלוד השתתפו גם סגן שרת התחבורה אורי מקלב, יו"ר ועדת כלכלה, דוד ביטן, מנכ"ל רוה"מ, יוסי שלי, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, מנכ"לים ויו"רים של מפעילי התחבורה הציבורית בישראל, וגורמי מקצוע נוספים ממשרד התחבורה ומשרד האוצר.

הרפורמה כוללת הטבה של שנה שלמה של נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, ומעניקה לראשונה 50% הנחה לכל תושבי הפריפריה הגיאוגרפית 1-5, והנחות משמעותיות של עשרות אחוזים לצעירים עד גיל 26 (כולל), לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי.

הרפורמה תושק בשני שלבים, כאשר הפעימה השנייה שעתידה לצאת לדרך במהלך החודשים הקרובים תכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים (נשים מגיל 62, גברים מגיל 67), ותכלול הנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי בפילוח ברמה שכונתית ולא רק של כלל היישוב, מתוך הבנה כי ביישובים רבים קיימים פערים משמעותיים בין השכונות והרפורמה צריכה להתייחס אליהם.

��טבלת תעריפים�

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "הצגתי את רפורמת 'צדק תחבורתי' זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד, במטרה לתקן עיוותים וחוסר התחשבות שאפיינו את רפורמת המחירים הקודמת, אשר התעלמה מצרכי הפריפריה, הצעירים והשכבות החלשות. הרפורמה שלי היא צעד מהפכני של צדק חברתי ותחבורתי, שנועד לקרב בין הפריפריה למרכז, לצמצם פערים גאוגרפיים וחברתיים, ליצור הזדמנויות תעסוקה, להוריד את יוקר המחייה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי, בדגש על יצירת הרגלי שימוש בקרב הצעירים".

לדברי השרה רגב, "הרפורמה היא תוצאה של משא ומתן ממושך שניהלתי בנחישות מול האוצר, על מנת לוודא כי היא תיטיב עם כל משפחה ותגיע לכל כיס, ובדיוק לאלה שזקוקים לה. לשמחתי הצלחתי לשכנע את האוצר בחשיבות המהלך, והרפורמה שאנו משיקים החודש מרחיבה באופן משמעותי את מעגל הזכאים לנסיעה חינם או להנחה משמעותית, בכל רחבי הארץ. זהו נדבך חשוב בחזון התחבורה הציבורית שאני מקדמת בכל הדרכים, הכולל השקעה של מיליארדים בשיפור השירות, חיזוק החיבוריות והקישוריות, הקמת האבים תחבורתיים בפריסה ארצית ועוד".

"חידוש משמעותי ברפורמת "צדק תחבורתי" הוא נסיעה חינם לחיילות וחיילים משוחררים ולמסיימי שירות לאומי, למשך שנה שלמה מיום סיום השירות. זו הפעם הראשונה בישראל שציבור המשרתים נהנה מהטבה כה משמעותית לאחר תום שירותם, וזאת כהכרת תודה על תרומתם לביטחון המדינה. בייחוד בימים אלה", אמרה שרת התחבורה רגב, "חשוב לנו לתרום את חלקנו למאמץ הלאומי ולהביע הערכה ותודה מעומק הלב לאלה התורמים יותר מכולם לביטחון המדינה".

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב: "הרפורמה עושה מהפך בתחבורה הציבורית, תוריד את מחירי הנסיעה באופן מהותי לאזרחים רבים, הרפורמה הזו הינה מסלול ירוק להגברת השימוש בתחבורה הציבורית, זו הפעימה הראשונה שתתרחב בעתיד למקומות נוספים. התחבורה הציבורית הינה דבר בסיסי וכעת יהיה נגיש יותר לכולם בתעריף חודשי נמוך. למרות התקופה הקשה מודים לשרת התחבורה רגב שעמדה על כך וליו״ר ועדת הכספים ח״כ גפני שפעל בנושא".

הבשורה הגדולה והרחבה ביותר של הרפורמה נוגעת לתושבי הפריפריה, שישלמו מעתה רק 50% ממחירי מנוי חופשי-חודשי מכל סוג שהוא. הזכאות להנחה נקבעה לאחר עבודת מטה מעמיקה אשר הגדירה את היישובים על פי דירוגם הפריפריאלי (אשכולות 1-5 במדד הפריפריה של הלמ"ס), הנקבע על פי ריחוקם ממרכז הארץ וממרכזי תעסוקה גדולים. עם זאת, נקבע כי תושבי רשויות מבוססות המצויות בפריפריה אך נהנות מדירוג סוציו-אקונומי גבוה (9-10), לא יהיו זכאים להנחה. במשרד התחבורה הדגישו כי ההנחה כוללת את המנוי אזור 1, המנוי האזורי הפריפריאלי לנסיעות למרחק של עד 40 ק"מ, ובמקום 99 שקלים הוא יעלה מעתה לתושבי הפריפריה 49.50 שקלים בלבד.

בנוסף, יהנו כלל הצעירים מגיל 18 עד 26 (למעשה עד יום הולדתם ה-27) מ-33% הנחה על כל סוגי המנויים החודשיים ועל רכישת ערך צבור, הן מתוך התחשבות במצבם הכלכלי והן במטרה לעודד אותם להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית וליצור אצלם שינוי תפיסתי והעדפה לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, וכך לרכוש הרגלי התנהגות לאורך זמן.

חידוש נוסף ברפורמה הוא הענקת 50% הנחה על מנויים חודשיים לאנשים עם מוגבלות ולזכאי הביטוח הלאומי. אוכלוסיות אלה קיבלו עד כה הנחה של 33% בלבד, בעת רכישת חופשי-חודשי.

חייל משוחרר יחסוך במשך שנה בין 1,188 שקלים על חופשי-חודשי אזור 1 (99 שקלים לחודש), ויוכל להגיע לחיסכון של עד 7,320 שקלים אם ינצל את הטבת הנסיעה חינם בכל רחבי הארץ כולל רכבת, במקום לשלם כל חודש 610 שקלים עבור מנוי ארצי משולב.

תושב הפריפריה יוכל לחסוך בשנה בין 594 שקלים (50% הנחה על חופשי חודשי אזור 1) ועד 3,660 שקלים לנסיעות חינם בכל רחבי הארץ (50% הנחה על חופשי חודשי ארצי הכולל רכבת בעלות של 305 ש"ח במקום 610 שקלים).

צעיר עד גיל 26 (כולל) יוכל לחסוך בין 392 שקלים בשנה (33% הנחה על חופשי חודשי אזור 1) ועד 2,415 שקלים (33% הנחה על חופשי חודשי ארצי כולל רכבת).



0 תגובות