"פרס לחמאס": מדינות באירופה יכירו במדינה פלסטינית

    אתר קול חי No Comments on "פרס לחמאס": מדינות באירופה יכירו במדינה פלסטינית

    ספרד, נורבגיה ואירלנד הודיעו כי יכריזו על הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. שר החוץ ישראל כ"ץ הורה להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל במדינות: "אירלנד ונורווגיה מתכוונות לשלוח היום מסר לפלסטינים ולכל העולם – הטרור משתלם"

    צילום: Amir Levy/Flash90
    17:19
    03.06.24
    eng
    18:57
    03.06.24
    חיים שער No Comments on ראש המוסד לשעבר חושף: "ישראל יודעת היכן נסראללה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלוש מדינות באירופה, ספרד, נורבגיה ואירלנד, הודיעו היום (רביעי) באופן רשמי כי יכריזו על הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית, בעוד שישה ימים.

    בעקבות ההחלטה, שר החוץ ישראל כ"ץ הורה להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל במדינות הללו ובנוסף לזמן את שגרירי אירלנד, ספרד ונורווגיה לשיחת נזיפה במהלכה יצפו בסרטון החטיפה מה-7.10, ואמר "החליטו להעניק מדליית זהב למרצחי החמאס, נמחיש להם איזו החלטה מעוותת קיבלו ממשלותיהן".

    "אני שולח היום מסר חד וברור – ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה", מסר כ"ץ. "אירלנד ונורווגיה מתכוונות לשלוח היום מסר לפלסטינים ולכל העולם: הטרור משתלם. אחרי שארגון הטרור חמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, את הפשעים המחרידים שראה העולם, מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית.

    "הצעד המעוות של מדינות אלו הוא עוול לזכר קורבנות ה-7/10. הוא אף פגיעה במאמצים להשבת 128 החטופות והחטופים – זו רוח גבית לג'יהאדיסטים של החמאס ולאיראן, שמרחיקה את הסיכוי לשלום ומערערת על זכותה של ישראל להגנה עצמית.

    "אני שולח היום מסר חד לאירלנד ונורווגיה: ישראל לא תעבור על כך בשתיקה. הוריתי זה עתה על החזרת שגרירי ישראל מדבלין ואוסלו לישראל להתייעצויות דחופות בירושלים. לצעד הנמהר של שתי המדינות יהיו השלכות חמורות נוספות. במידה וספרד תממש את כוונתה להכיר במדינה פלשתינית יינקט נגדה צעד דומה.

    "מצעד האיוולת האירי-נורווגי לא מרתיע אותנו, אנו נחושים להשיג את מטרותינו: השבת הבטחון לאזרחינו מיטוט החמאס והשבת החטופים. אין מטרות צודקות מאלו".

    יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער התייחס להחלטת המדינות באירופה: ‏״הברכה החמה של החמאס למדינות האירופאיות שהחליטו היום להכיר ב״מדינה פלסטינית״ ממחישה את העיוות המוסרי העמוק שבהחלטתן. אך בנוסף לרקבון מוסרי יש בהחלטה גם עיוורון מדיני. פירות מדיניים לטבח ה-7 באוקטובר רק יחזקו את הקיצוניות הרעילה הפלסטינית וירחיקו את השלום והיציבות באזור".

    השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לכך בסרטון שצילם בהר הבית, אליו עלה הבוקר בניגוד לפסיקת גדולי ישראל שליט"א וזצ"ל ובניגוד להנחיית הרבנות הראשית.

    השר בן גביר אמר בהצהרתו: "מהמקום הקדוש ביותר לעם ישראל וששייך רק למדינת ישראל, אני אומר: הערב אנחנו נקבל עדות נוספת ללמה צריך להשמיד השמדה טוטלית את החמאס. המדינות שהכירו היום במדינה פלסטינית נותנות פרס לנוח'בות, לרוצחים ולמתעללים, ואני אומר: אנחנו לא נאפשר אפילו הצהרה על מדינה פלסטינית. ואני אומר דבר נוסף: כדי להשמיד את החמאס, צריך להיכנס לרפיח עד הסוף, לעשות טיפול שורש. כדי להחזיר את החטופים והחטופות שלנו צריכים להפסיק את הדלק, לקבוע שהומניטרי רק תמורת הומניטרי. ולשלוט במקום הזה, במקום הכי חשוב".

    הבוקר (רביעי) פנה שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לראש הממשלה נתניהו והודיע על מספר צעדים מיידים שיש לנקוט כנגד הרשות. בפנייתו כתב סמוטריץ׳, ״בישיבת הממשלה האחרונה שרים רבים, ובתוכם אני, העלנו דרישה חד משמעית לנקיטת צעדי ענישה חריפים כנגד הרש"פ בשל פעולותיה החד צדדיות נגד ישראל, ובכלל זה חתירתה להכרה חד צדדית באום ובמסגרת הסכמים בילטרליים מול מספר מדינות והמאבק המשפטי שהיא מנהלת מול מדינת ישראל בבתי הדין בהאג במטרה להביא לעצירת המלחמה.

    "בדיון הועלו מספר רעיונות ונראה כי היתה הסכמה מקיר לקיר בדבר הצורך לפעול באופן מידי ולא להסתפק בהחלטה הדקלרטיבית שעברה בממשלה.

    "בסיכום הדיון הטלת על צוות שרים בריכוז המל"ל לגבש תוך 24 שעות רשימת צעדים מומלצת. כידוע, מאז ישיבת הממשלה פורסמה החלטתו של התובע האנטישמי בבית הדין בהאג להוציא צווי מעצר נגדך ונגד שר הביטחון במסגרת תיק שהתובעת בו היא הרש"פ. להזכירך, כבר לפני שבועיים פניתי אליך ודרשתי גיבוש צעדי תגובה חריפים. אלא שלמרבה הצער העניין נמרח ויש מי שמנסה כנראה למסמס אותו. בדיון שהתקיים אתמול במל"ל הציגו פקידים ויועצים כדרכם שלל נימוקים למה "זה לא העיתוי הנכון"… אין בכוונתי לאפשר לפקידים למסמס את העניין! קיימת דחיפות רבה לתגובה מיידית שתגבה מחיר משמעותי מהרשפ על פעולותיה, תרתיע אותה ומדינות נוספות ותעצור את הסחף.

    אשר על כן אני דורש לאשר לאלתר את הצעדים הבאים:

    1. כינוס מיידי של מועצת התכנון ביו"ש לאישור של עשרת אלפי יחידות דיור בהתיישבות שבשלות לקידום מבחינה מקצועית, כולל בשטח E1.

    2. החלטה שתאושר כבר מחר בישיבת הקבינט על הקמת ישוב על כל מדינה שתכיר חד צדדית במדינה פלשתינית. ע"פ הפרסומים שלוש מדינות מתעתדות להודיע היום על הכרה חד צדדית במדינה פלשתינית. הריני לעדכנך כי הנחיתי את מנהלת ההתיישבות להכין נוסח מחליטים עם שלושה ישובים אסטרטגיים ואני דורש כי החלטה כאמור תאושר כבר מחר.

    3. החלטה נוספת שתובא מחר לקבינט על ביטול "המתווה הנורווגי" שאושר בקבינט לפני מספר חודשים. נורווגיה היתה הראשונה להכיר חד צדדית במדינה פלשתינית היום והיא אינה יכולה להיות פרטנר לשום דבר שקשור ליהודה ושומרון. בכוונתי לחדול מהעברת הכספים אליה ולדרוש את השבת כלל הכספים שהועברו.

    4. קידום הצעת מחליטים לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, החלטה שאמורה היתה להתקבל מיד לאחר חג הסוכות ונדחתה בשל המלחמה שנכפיתה עלינו. ההתיישבות היא מגן ישראל וכחלק מלקחי ה – 7 לאוקטובר נדרש לחזקה, ציונית ובכדי שכפר סבא לא תהיה כפר עזה חלילה. כשר אוצר אמצא לכך את התקציבים הנדרשים.

    5. ביטול כלל היתרי ה- VIP של בכירי הרשות לצמיתות בכלל המעברים והשתת סנקציות כלכליות נוספות על בכירי הרש"פ ובני משפחותיהם.

    6.נוסף לכך הריני להודיעך כי אין בכוונתי להעביר עוד את כספי הסילוקין לרש"פ, מכאן ועד להודעה חדשה, וכמו שהודעתי לך במכתבי לפני שבועיים, אין בכוונתי להאריך את השיפוי לבנקים הקרוספונדנטים בסוף החודש הבא".



    0 תגובות