החילוץ שהסתבך בגליל: הכבאים והלכוד חולצו במצב אנוש

    בנצי לייזרוביץ No Comments on החילוץ שהסתבך בגליל: הכבאים והלכוד חולצו במצב אנוש

    שני כבאים שהגיעו לחלץ לכוד מבור בדיר אל אסד, נפלו ונלכדו בעצמם. בתום מאמצי חילוץ פונו השלושה לבתי חולים במצב אנוש

    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני כבאים נפצעו באורח אנוש לאחר שנפלו לבור מים בעומק של שמונה מטרים סמוך לדיר אל אסד שבגליל המערבי. השניים הגיעו למקום לאיתור צעיר, תושב המקום בשנות ה-20 לחייו שדווח שנפל לבור, בזמן ניסיון החילוץ שני הכבאים נפלו לבור ואיבדו את הכרתם. הם חולצו תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ופונו מהמקום בניידת טיפול נמרץ, למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

    צוותי היחידה לחילוצים מיוחדים שבמקום, איתרו את הצעיר במצב אנוש והוא פונה להמשך טיפול בבית החולים.

    פראמדיק מד"א אדי זוגוט סיפר: "מדובר ככל הנראה בבור מים שצעיר שירד לתוכו איבד את ההכרה. 2 גברים נוספים שירדו לבור על מנת לסייע ולחלץ אותו איבדו גם הם את ההכרה. לאחר חילוץ של 2 הגברים הענקנו להם טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבי"ח תוך פעולות החייאה כשמצבם אנוש. בדקות אלו נמשכים ניסונות החילוץ של הצעיר ואנחנו ערוכים להעניק לו טיפול רפואי בתקווה שניתן יהיה להציל אותו".

    סביב השעה אחת בצהריים התקבלה קריאה במוקד 102 במחוז צפון על אירוע חילוץ של צעיר כבן 20 שנפל לבור בעומק של כ-8 מטר בדיר אל אסד שבגליל. עם קבלת הקריאה, יצאו צוותי לוחמי אש מיחידת יל״מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) מתחנת כיבוי כרמיאל והגיעו תוך זמן קצר למקום והחלו בפעולות חילוץ.

    הצוות הראשון שהיגיע לזירה, חתר למגע עם הלכוד בבור באופן מיידי על מנת להציל חיים, שני לוחמי אש נכנסו אל הבור ותוך כדי פעולות החילוץ אבד עימם הקשר.

    צוותי חילוץ נוספים שהיו במקום ולוחמי יחידת להבה שהוזעקו, חילצו את לוחמי האש והאזרח במצב קשה לגורמי הרפואה במקום. לוחמי האש והאזרח פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה.

    נציב הכבאות רב טפסר אייל כספי היגיע לבית החולים ועוקב מקרוב על מצבם הרפואי. משפחות הלוחמים עודכנו על ידי גורמי המערך ומלווים על ידם. נציב הכבאות מינה צוות בדיקה בראשות טפסר לחקירת נסיבות האירוע.



    0 תגובות