"לשחרר בכל מחיר": הרב ישראל מאיר לאו ב'שיחה אישית'

    אבי יעקב 2 Comment on "לשחרר בכל מחיר": הרב ישראל מאיר לאו ב'שיחה אישית'

    הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו, ב'שיחה אישית' מטלטלת ומרגשת | כולל גילויים חדשים ופרטים שטרם סופרו עד היום, על נס הצלתו בשואה | וגם על השימוש בהגדרה 'שואה' על מתקפת הטבח של החמאס | על שחרור החטופים: "צריך לשחרר בכל מחיר" | ומי מבניו יהיה הרב הראשי לתל אביב

    3:06
    19.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר תקף בחריפות: "הסטרא אחרא מנסה לחבל בהילולא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות שסיפור חייו ידוע ומפורסם בכל העולם, ב'שיחה אישית' מיוחדת לאבי רוזן מנכ"ל קבוצת קול חי, חשף הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו, פרטים וגילויים חדשים, מרגשים ומטלטלים. הרב סיפר על התמונה הראשונה שהוא זוכר כילד בבית הוריו בעיר פיוטרקוב בפולין: "אני יושב על ברכי אבי הי"ד, רב העיר בעת ששוחח עם כמה תושבים ואני מסלסל את פיאותיו".

    צילום: מנדי אור – קול חי

    רגעי האימה שחווה במסתור בעליית הגג יחד עם אמו ויהודים נוספים בזמן האקציה לא עוזבים אותו לרגע: "אבא מצא לנו מחבוא בעליית גג בבית נטוש. שומעים את הצעדים של המגפיים של הגרמנים. הם נכנסו לחדר בו הייתה עליית הגג…אמא פיטמה אותי בעוגיות דבש, כדי שלא אשמיע קול…" סיפר לאבי רוזן.

    הרב חזר בדמעות אל רגעי נאומו של אביו בפני תושבי העיר, רגע לפני שנלקחו לתאי הגזים: "יש לנו אפשרות לקיים עכשיו רק מצווה אחת – קידוש השם. הבה אחים נקיימנה בשמחה".

    על ההחלטה הגורלית של אמו, שהצילה את חייו והיא נלקחה לטרבלינקה: "אמא הבינה שמפרידים בין הכשירים לעבודה לבין נשים וילדים וזרקה אותי לאחי הגדול. אני צעקתי – מאמא… והיא נדחפה אל הקרון והספיקה לנופף לנו לשלום ונפרדה מאיתנו… אי אפשר לשכוח את הרגעים האלו…"

    על העלייה לארץ, ההשתלבות במוסדות הלימוד החרדיים ובישיבות קול תורה ופוניבז'. על המסלול שהוביל לרבנות, תחילה בנתניה, תל אביב והרבנות הראשית. "קיימתי את הצוואה של אבא, להמשיך את שושלת רבני משפחת לאו – 37 דורות…"

    על התנגדותו לשימוש בהגדרה 'שואה', לטבח בשמחת תורה האחרון. על הצורך לפעול 'בכל מחיר' לשחרור החטופים. וגם, על המלחמה נגד הדת בחודשים האחרונים "זה קומץ קטן שלא יצליח".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מרשים!
      תודה רבה על התוכנית המיוחדת!