הלינץ' בשער האריות: הפרקליטות תערער על גזר הדין

ישראל רובין No Comments on הלינץ' בשער האריות: הפרקליטות תערער על גזר הדין

פרקליטות המדינה הודיעה כי תערער על עונשם של המחבלים שהשתתפו בלינץ' ביהודים סמוך לשער האריות ביום ירושלים לפני כשנתיים. בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על המחבלים 58 חודשי מאסר בלבד. עו"ד חיים בלייכר: "בתי המשפט חייבים להציב רף ענישה גבוהה בהרבה כדי להרתיע ולעצור את הטרור האכזרי כנגד אזרחי ישראל"

צילום: דוברות המשטרה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כחודשיים גזר בית המשפט המחוזי בירושלים 58 חודשי מאסר על שני מחבלים, אבראהים סלאימה ומחמד קבאג'ה שהשתתפו בלינץ' ביהודים סמוך לשער האריות ביום ירושלים לפני כשנתיים. בנוסף, הושתו עליהם פיצויים בסך 70,000 ₪ ליהודים אשר נפצעו בלינץ'. כעת הודיעה הפרקליטות כי החליטה לערער על קולת העונש שניתן למחבלים.

אישום כנגד מחבל נוסף שהשתתף בלינץ' בשער האריות

בגזר הדין תארו השופט את הלינץ' הקשה אותו חוו היהודים: "בבוקר יום ירושלים 2021 נסעו שלושה יהודים ברכב לכיוון הכותל המערבי בירושלים בכדי להתפלל. השלושה חבשו כיפה לראשם והינם בעלי חזות יהודית- דתית. בהגיע הרכב סמוך לצומת רוקפלר בעיר העתיקה, נתקע הרכב בפקק. סביב הרכב נוצרה התפרעות, במסגרתה, הפורעים יידו אבנים לעבר הרכב, ניפצו שמשותיו, בעטו ברכב, פתחו את דלתות הרכב ובעטו בנוסעיו. נהג הרכב ניסה להימלט בנהיגה קדימה ואחורה תחת יידוי האבנים הבלתי פוסק ופתיחת דלת הנהג ע"י אחד הפורעים, הוא איבד שליטה, פגע בשני אנשים שהיו במקום, עלה על חומת בטון שעל שפת המדרכה ונתקע שם. כל זאת, תחת מתקפה בלתי פוסקת שנמשכה בעוצמה גם כשהרכב תקוע על חומת הבטון ונוסעיו יושבים בתוכו", נכתב.

עוד כתבו השופט על חלקם של המחבלים בלינץ': "בשלב בו הרכב ניצב על חומת הבטון, יצא קבאג'ה מרכבו, שהיה לפני הרכב המותקף, וממרחק של שני מטרים ידה אבן שהרים מהרצפה לעבר הנהג שישב ברכב כשדלת הנהג פתוחה. מיד לאחר מכן, הרים קאבג'ה אבן נוספת וידה גם אותה ממרחק של כמטר אחד לעבר הנהג. במקביל, סלאימה הגיע בריצה עם קסדה שחורה על ראשו, התקרב לרכב וריסס גז פלפל לתוך הרכב דרך חלון המושב הקדמי-ימני ממרחק סנטימטרים ספורים. הנאשמים ביצעו את מעשיהם תוך כדי שהפורעים שסביבם ממשיכים בתקיפה באופן שתואר לעיל. שני הנאשמים ברחו לאחר שהשוטר הגיע לזירה וירה באוויר".

בנימוקי גזר הדין נכתב בין היתר כי: "מדובר בתקיפה מתמשכת, קשה ומשולבת של מתפרעים רבים כלפי שלושה נפגעים שהיו לכודים ברכב במקום האירוע ולא היו יכולים להימלט. פוטנציאל הנזק בתקיפה דנן שהמבוצעת בנסיבות אלה ע"י מתפרעים רבים יחדיו – הוא רב ואף קטלני. ובכלל זה, יש להביא במכלול השיקולים את העובדה שהאירוע לא נפסק ביוזמתם הנאשמים ויתר המתפרעים, אלא בזכות הגעתו של שוטר למקום שירה באוויר וכתוצאה מכך נפסקה התקיפה. חומרת המעשים בענייננו מתעצמת מאוד נוכח הביצוע בצוותא ביחד עם ההמון המתפרע. עבירות אלו מחייבות אפוא תגובה עונשית מתאימה מחמירה ומכבידה. יתרה מכך, חומרת המעשים והפגיעה בערכים המוגנים מתעצמת נוכח המניע האידאולוגי שעמד בבסיסם, בתקיפה שכוונה כלפי בני אדם אך בשל זהותם הדתית והלאומית".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את נפגעי הלינץ' ברך על החלטת הפרקליטות ואמר: "נפגעי הלינץ' ניצלו בנס מפגיעות קשות אך עדיין נושאים על ליבם את תחושת החרדה מאותו אירוע קשה. בתי המשפט חייבים להציב רף ענישה גבוהה בהרבה כדי להרתיע ולעצור את הטרור האכזרי כנגד אזרחי ישראל. אנו מברכים על הגשת הערעור ומצפים שבית המשפט העליון ייעתר לה ויחמיר את ענישת המחבלים".



0 תגובות