פיגוע מושתק? הנהג הבחין, האיץ ודרס; המשטרה: תאונה

בנצי לייזרוביץ No Comments on פיגוע מושתק? הנהג הבחין, האיץ ודרס; המשטרה: תאונה

לפני שבועיים נדרס תלמיד המכינה בעלי בידי נהג ערבי בירושלים אשר זיהה אותו חוצה את הכביש, האיץ לעברו ופגע בו. שוטר שעמד בסמוך ניסה לעצור את הנהג אך הוא נמלט. התלמיד פנה למשטרה אך זו רואה את האירוע כתאונה. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "מחבל שמסתובב חופשי לאחר ביצוע פיגוע ויכול לחזור על מעשיו"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו פנה במכתב למפקד מחוז ירושלים במשטרה דורון תורג'מן, בדרישה לעצור ערבי אשר דרס לפני כשבועיים בירושלים תלמיד המכינה בעלי ונמלט מהמקום. בלייכר טוען במכתבו כי מדובר בפיגוע דריסה מכוון: "בתאריך 19.09.23, בעת שמרשי חצה כביש לכיוון בית החולים שערי צדק, האיץ לעברו רכב נהוג בידיי בן מיעוטים, ממזרח ירושלים, לאחר שהנהג יצר קשר העין עם מרשי וזיהה את חזותו היהודית דתית. שוטר שעמד בסמוך רץ לכיוון הרכב הפוגע וניסה לפתוח את דלת הנהג אך הנהג החשוד האיץ את רכבו ונמלט מהמקום. מרשי נחבל ברגליו ופונה לביה"ח. ככל הידוע לנו זהות בעל הרכב ידועה לכוחות הביטחון אך לא ידוע לנו אם הוא נתפס כבר. כאמור לפי נתוני האירוע מדובר בפיגוע דריסה מכוון עם כל המשמעיות של כך והסכנה הנשקפת מחשוד נמלט אשר כבר גמר בדעתו ואף ניסה בפועל לבצע פיגוע", כתב בלייכר.

התלמיד שנפצע בפיגוע סיפר: "כאשר חציתי את הכביש לכיוון החניון של שערי צדק, הגיע מולי רכב עם נהג ערבי, כאשר היה במרחק כמה מטרים ממני המבטים שלנו נפגשו ואז הוא האיץ ודרס אותי. החוקר מז"פ של המשטרה אמר לי שהוא העיף אותי באוויר, אני ראיתי בעיקר שחור, אולי התעלפתי לרגע. צעקתי לנהג שירד ממני עם הרכב תוך כאבי תופת, גם האנשים מסביב צעקו "הוא נדרס", שוטר שהיה ליד ניסה לעצור את הנהג וצעק לו להזדהות אבל הנהג ברח".

למרות עדותו של התלמיד עד כה מתייחסת המשטרה לאירוע בתאונה ולא כפיגוע לאומני: "עד עכשיו לא קיבלתי התייחסות של המשטרה לאירוע. קיבלנו רק דו"ח של האירוע שמסווג את האירוע כתאונה. לי ברור שמדובר בפיגוע לאומני, הערבי דרס אותי, לא עצר לעזור וברח מהמקום. כנראה שבחור ישיבה עם חזות דתית היה מטרה קלה עבורו, אני מצפה מהמשטרה לעצור את הנהג ולהעמיד אותו לדין".

עו"ד בלייכר מסר: "אנו מתריעים על מחבל שמסתובב חופשי לאחר ביצוע פיגוע ויכול לחזור על מעשיו. לצערי כבר יש לנו ניסיון עם פיגוע דריסה סמוך לשער יפו שלא טופל כפיגוע אלא כתאונה למרות פנייתנו והתרעתנו. רק לאחר 8 חודשים השב"כ עצר את המחבלים כשיירטו כוונה שלהם להמשיך במעשיהם החבלניים, ואז התברר גודל המחדל והם הורשעו בניסיון רצח. אנו דורשים מהמשטרה ורשויות המדינה – אל תחזרו שוב על המחדל הנוראי הזה".



0 תגובות