נחתם ההסכם: תוספת שכר משמעותית לאחיות בבתי החולים

צבי טסלר 1 Comment on נחתם ההסכם: תוספת שכר משמעותית לאחיות בבתי החולים

הסכם שכר חדש לאחיות במגזר הציבורי: כ-30 אלף אחיות ואחים בבתי החולים הציבוריים, בשירותי בריאות הציבור ובקופת חולים כללית יזכו, בין היתר, לתוספת שכר של מאות שקלים בחודש, מעבר להסכם המסגרת במגזר הציבורי

אילוסטרציה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ויו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן, חתמו על הסכם שכר לאחיות בבתי החולים הציבוריים, בקופת חולים כללית ובשירותי בריאות הציבור.

ההסכם כולל תוספות שכר, מעבר לתוספות של הסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי (הכולל תוספות שכר שקליות ואחוזיות). בנוסף, יינתנו תוספות שכר לאחיות בתפקידי ניהול, ותוכפל תוספת אחריות משמרת. יתר על כן, מינואר 2024, יינתן לראשונה מענק שימור לאחים ולאחיות בבתי חולים שיקומיים וגריאטריים וכן בבתי חולים לבריאות הנפש ועוד.

הסיכומים התגבשו ערב החגים, לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן מעמיק בין ההסתדרות לבין משרד האוצר והמעסיקים במטרה להעניק תוספת שכר משמעותית לאחיות ולאחים, ולאחר שהחתימה לאחר הסוכות נדחתה, בשל מצב הלחימה המיוחד שבו נתונה מדינת ישראל, החליטו הצדדים שלא לעכב עוד את חתימת ההסכם. האחים והאחיות מבצעים עבודת קודש בימי שגרה, ובפרט בתקופה זו תרומתם מכרעת.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳:"ההסכם שחתמנו עליו לאחר משא ומתן מקצועי ומאומץ בחודשים האחרונים, מבטא את ההערכה הרבה למסירות של האחים והאחיות שממלאים תפקיד חשוב ומשמעותי בטיפול ודאגה לבריאותם של אזרחי ישראל, בייחוד בימים אלו בהם הם הקו הראשון של הטיפול בפצועים במלחמה הזו. הסכם השכר יגדיל את שכרם ובנוסף, ידאג למענק לאחים והאחיות בבתי החולים הגריאטריים ובבתי החולים לבריאות הנפש. נמשיך לדאוג למערכת הבריאות, לחיזוק העורף והחוסן הלאומי. יחד ננצח".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "למדנו בשנים האחרונות, עם מגפת הקורונה, ובצער גם בימים אלה של מלחמה, כי האחיות והאחים הרפואיים נמצאים בחוד החנית של המגזר הציבורי. אני רוצה להודות להם על ההתגייסות, בעת חירום ושגרה, כראשונים להתייצב בבתי החולים, ועל הטיפול במסירות אין קץ במאות אלפים. ההסכם הזה הוא תוצר של מו"מ ארוך, ונמשיך לחזק את מערכת הבריאות שממשיכה להוכיח מקצועיות וחוסן לאומי".

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אפי מלכין: "ההסכם שנחתם, פרי מו"מ ארוך ומורכב, הוא מאוזן ונותן דגש במקומות בהן מערכת הבריאות זקוקה לתשומת לב מיוחדת, בין היתר בתחום בריאות הנפש ובתחום השיקום והגריאטריה, ומגמה זו תימשך גם בהסכמים הבאים ברחבי מערכת הבריאות. אני רוצה להודות לצוות המו"מ שכלל את המעסיקים וההסתדרות על העבודה המקצועית ומאומצת לאורך כל הדרך, ולעובדות ועובדי אגף השכר והסכמי עבודה, גב' ענבל רואי, מר דניאל תור מר נריה באום ועו"ד ליאת טפיירו, על העבודה הקשה והמקצועית".

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן: "הגענו להישג לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן מעמיק בין ההסתדרות לבין משרד האוצר והמעסיקים. ההסכם מעניק תוספת שכר משמעותית לאחיות ולאחים, המשקפת את עבודת הקודש שלהם, וביתר שאת גם במלחמת חרבות ברזל. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות ולנציגי האוצר על השותפות, שנרתמו למרות הנסיבות הקשות על מנת להביא את ההסכם לחתימה – האחים והאחיות ראויים לכך. אני רוצה להודות למנכ"ל הסתדרות האחיות, עו"ד אורי פליישמן, ליו"ר חטיבת בתי החולים בהסתדרות האחיות שאול סקיף, לעו"ד חנה שניצר, ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ולסגניתה תהילה בנישו על השותפות מבית".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תמונה של רופאים בניתוח.
    מה קשור אחיות?!