שר חרדי מבהיר לראשונה: אין הסכמות על הגיוס | בלעדי

מוטי הלפרין 1 Comment on שר חרדי מבהיר לראשונה: אין הסכמות על הגיוס | בלעדי

בהתייחסות בלעדית שנתן השר מאיר פרוש ל'קול חי', הבהיר שאין הסכמות על מתווה הגיוס – וגם לא על המספרים שהעלה נתניהו: "כלום. כלום" • הערב ייפגש נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות

צילום: מוטי הלפרין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התבטאות ראשונה בקולו של שר חרדי על מתווה הגיוס המתגבש: השר מאיר פרוש מבהיר ל'קול חי' שלא הסכימו למספרי הגיוס שהעלה נתניהו: "כלום. כלום".

מאוחר יותר, הסתיימה ישיבת סיעת יהדות התורה. הנוכחים בחדר מבטיחים ביציאה כי "לא דיברנו על חוק הגיוס". הסיבה? "כדי שלא תוכלו לצטט מה אומרים ביהדות התורה על הגיוס".

ובתוך כך, בוטלה ישיבת הממשלה על הגיוס. בינתיים דוחים את הקץ וממשיכים לנסות להגיע להסכמות על כל הנוסח.

נזכיר, כי מחר הדד ליין הגשת תשובת המדינה לבג"ץ – כך שחייבים לאשר החלטת ממשלה עד מחר אם רוצים עוד זמן מבג"ץ.

הערב בשעה 19:30 נתניהו ייפגש עם ראשי המפלגות החרדיות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רגע לפני שבג"צ הולך להפסיק את תקצוב הישיבות.

    אולי כדאי סוף סוף לחשוף את הנתונים כמה כסף ושווה כסף מקבלים חיילים בתקופת השירות ואחריה?

    לא היה מזיק איזה עבודה מחקרית של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בעניין.

    להלן חלק מהנתונים:

    מה גובה המשכורת הצבאית של חיילי סדיר בכסף ובשווה כסף?

    בינואר 2023 התעדכנה המשכורת של החיילים הסדירים, והיא עומדת על הסכומים הבאים:

    לוחמים: 2,647 ש"ח לחודש

    לוחמי חוד: 3,276 ש"ח לחודש החל מהשנה השלישית לשירות

    תומכי לחימה: 1,926 ש"ח לחודש

    חיילים עורפיים: 1,327 ש"ח לחודש

    להלן סיכום ביניים (חלקי ובלתי ממצה) עבור לוחמים בלבד, בשקלול כסף ושווה כסף:

    לוחמים: 2647 ₪ (משכורת), 632 ₪ (מענק שחרור, על כל חודש שירות) , 915 ₪ (פיקדון אישי עבור כל חודש שירות) , 470 ₪ ( נקודות זיכוי ממס הכנסה. במשך שלוש שנים מתום השירות חיילים משוחררים זכאים לנקודות זיכוי. שירות של שנתיים לפחות יזכה בשתי נקודות השוות יחד 470 ש"ח בחודש , 203 ₪ חייל סדיר פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי. חיילים מקבלים את שירותי הבריאות מצה"ל, ואינם מבוטח במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. סך הכל נהנה חייל מפטור דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות בסך 203 ₪ לחודש, נכון ל-2024), עד כאן בלבד – 4,867 ללוחם.

    אם נוסיף מילגות לימודים,הכשרות – עוד כ – 1500 ₪ לחודש, אם נוסיף אכילה שתיה מגורים, נגיע לשכר גבוה בהפרש ניכר משכר המינימום (העומד על 5,571.75 ₪). אם נוסיף שווי הכשרות מקצועיות בצבא נגיע עוד להרבה יותר. פטור מתשלום ארנונה עבור 4 חודשי שכירות בחינם אחרי השחרור – שווה ערך ל-200 ₪ מינימום עבור כל חודש שירות (לפי תקופת שירות בסיסית 25 חודש), פטור מתשלום ארנונה עבור שכירות לכל אורך תקופת השירות (ישנם משפחות שמנצלות זאת ורושמות את שכירות הדירה על שם החייל) שווה ערך לכ – 600 ₪ עבור כל חודש שירות. (המקור בחוק לפטור מארנונה: חוק הרשויות המקומיות (פטור חיילים, נפגעי מלחמה ושוטרים מארנונה), תשי"ג–1953).

    יושם לב, זה ממש לא עוצר כאן. החל מיוני 2024, משכורת החיילים תעלה ב-25% מהחודש ה-25 לשירות, ומינואר 2025 היא תעלה ב-25% נוספים החל מהחודש ה-25 לשירות!!!

    לפי הערכה, חייל לוחם מקבל תמלוג בכסף ושווה כסף בסכום העולה על 14,000 ₪ בחודש, יותר מחייל אמריקני (לפי תחשיב יחוס, בשקלול היחס בין שכר ממוצע במשק לבין משכורת החייל)

    אם נחשב ממוצע לפי שקלול כלל החיילים, לרבות צבא קבע וחיילי מילואים, הרי שהשכר הממוצע של חייל בישראל גבוה בהפרש ניכר משכר ממוצע של חייל אמריקאי למרות ששירותו בצבא האמריקאי הוא במסגרת צבא מקצועי ולא שירות חובה.

    עוד לא הוספנו תחשיב כמה שווים ההכשרות המקצועיות היוקרתיות יותר (כמו בחיל האוויר) והיוקרתיות פחות, שם דווקא נמצא הכסף הגדול. לא סתם אחוז המתגייסים הוא גדול. פשוט משתלם תרתי משמע, ומותר לדבר על זה לפחות עכשיו!

    לא נכנסנו גם ל"קטנות" כמו מגרשי מקרקעין שראש הממשלה הבטיח לחלק לחיילים משוחררים. פנסיות שמנות שאין כדוגמתן במשק ואפיו הרפורמה בתחלבורה שמעניקה שנה נסיעות חינם.