מטריד: מצבם הרפואי של המפונים הידרדר

    צבי טסלר No Comments on מטריד: מצבם הרפואי של המפונים הידרדר

    סקר מכבי: כשליש מהמפונים דיווחו על שינוי לרעה במצב הבריאותי שלהם. עלייה של 35% בדיווח על שימוש בתרופות לטיפול במצבי דכאון או חרדה. כשני שליש מהמפונים העידו כי שנתם נפגעה. כשליש מההורים ציינו שחל שינוי לרעה בהרגלי התזונה של הילדים

    צילום: יח"צ
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר חדש שנערך על ידי מכבי שירותי בריאות חושף את מצבם הרפואי והנפשי של המפונים מביתם מפרוץ המלחמה, הן בצפון והן בדרום.

    כשליש מהמפונים דיווחו על שינוי לרעה במצבם הבריאותי, כאשר 59% תופסים אותו כבינוני או גרוע כיום, לעומת 42% בלבד טרם פרוץ המלחמה. עוד עולה מהסקר כי 76% מהמפונים שהיה להם תור, דחו או ויתרו על תור לרופא או בדיקה רפואית שנקבעו מראש וכמחצית העידו שויתרו על בדיקות סקר.

    על פי הסקר, 38% מהמפונים דיווחו כי מצבם הנפשי בינוני או גרוע – כמעט פי 3 מהמצב שקדם למלחמה (13%). כשליש מהמפונים דיווחו שהינם מוטרדים מבעיות רגשיות כל הזמן או לעיתים קרובות. בנוסף, 45% מהמפונים מרגישים שהם זקוקים לסיוע נפשי מאיש מקצוע. 70% ממי שפנה בנושא זה מטופל כיום ו-22% מרגישים שהם זקוקים לסיוע אך לא פנו לקבלו.

    מפרוץ המלחמה, חלה עליה של 45% במפונים שמעידים שנוטלים תרופות לטיפול במצבי דיכאון או חרדה (במרשם או שלא), וכן 67% מהמפונים דיווחו כי חלה ירידה באיכות השינה שלהם.

    כמו כן, בקרב מפונים שביצעו פעילות גופנית סדירה טרם המלחמה – כ- 50% העידו שמבצעים פחות ממנה וכ-20% העידו שהפסיקו לחלוטין. בקרב המעשנים או המעשנים לשעבר – 43% דיווחו שבעקבות המלחמה התחילו או הגבירו את תדירות העישון.

    אוכלוסיית המחקר כללה אנשים שנאלצו להתפנות מביתם לתקופה של שבועיים לפחות, כאשר 90% מהם פונו לתקופה של למעלה מחודש ימים. הסקר כלל למעלה מ-300 מרואיינים שפונו מביתם בדרום הארץ ובצפונה. הסקר נערך בחודש פברואר 2024.

    ראש חטיבת הבריאות במכבי שירותי בריאות ד״ר ערן רוטמן: "כבר כמעט שישה חודשים שעשרות אלפי תושבים מפונים מביתם ומתמודדים עם קשיים בלתי רגילים המלווים בחוסר וודאות, מצוקה וחרדה. מהסקר עולים ממצאים מדאיגים במיוחד וניכרת ההדרדרות בבריאותם הפיזית והנפשית של המפונים. מכבי עומדת לצד התושבים המפונים מפרוץ המלחמה ומספקת להם מעטפת רפואית מלאה, הן בפן הפיזי והן בפן הנפשי, בכל מקום בו הם נמצאים״.



    0 תגובות