בג"ץ ליועמ"שית: מדוע לא נפתחה חקירה נגד טיבי?

    אליהו גרין No Comments on בג"ץ ליועמ"שית: מדוע לא נפתחה חקירה נגד טיבי?

    שופט העליון יוסף אלרון הורה ליועמ"שית להשיב לעתירה שהוגשה לבג"ץ, מדוע לא נפתחה חקירה פלילית נגד חבר הכנסת אחמד טיבי, אחרי ששיבח בפומבי את המחבל כרים יונס שביצע פיגוע טרור

    היועץ של ערפאת יעמוד לדין? ח"כ אחמד טיבי צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון לביא הגיש עתירה לבית משפט העליון באמצעות עו״ד אביחי חג׳בי נגד משטרת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, בדרישה לחקור את ח״כ אחמד טיבי תחת אזהרה בחשד לעבירות בניגוד לחוק המאבק בטרור, הסתה לאלימות ובניגוד לעבירות של הפרעה לשוטר וסיוע להימלטות ממעצר חוקי.

    על פי כתב העתירה: ביום 15.4.22 פורסמה בעלון "שביעי" כתבתו של העיתונאי אחיקם הימלפרב בה צוין כי טיבי שיבח בפומבי את המחבל כרים יונס שביצע פיגוע טרור. יונס כזכור, חטף ורצח את החייל אברהם ברומברג הי"ד בצומת חדרה יחד עם בן דודו בשנת 1980.

    בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה טיבי משבח את יונס, ואומר את הדברים הבאים: "שלושים ושבע שנים נמצא כרים, כרים יונס בבתי הכלא של הכיבוש. כרים – מפקד, בן אדם, לוחם למען חירות בני עמו ולמען שלום צודק, מחויב לזכויות השורשיות והגאות שיש לכל עם שכורע תחת עול הכיבוש… לכל מי שלא מכיר אותו באופן אישי, ואני מכיר אותו דרך ביקורי אצלו בכלא, הוא מנהיג רציני, בטוח בעצמו, קשוח, מחייך אפילו במעמקי הכלא, מכיוון שהוא רוצה לומר לסוהר: 'האמת איתי אני כאן יותר חזק'.

    "שלושים ושבע שנים למנהיג בכלא, הן פרק הזמן הארוך בתולדות האנושות. השם הזה נקשר בהיסטוריה של המהפכה הפלסטינית. כרים ואיתו כל הלוחמים ועמיתיו, בכלא ומחוצה לו, בהכרח יגיעו לדבר הרצוי – חירות. החירות לאסירים. החירות לפלסטין. הכיבוש יסתיים ואנו רוצים לפגוש אותו בואדי עארה. לשמוע את צהלולי אמו של כרים כאשר היא מקבלת בברכה את בנה המנהיג חופשי, אצילי, גאה – בדיוק כמו פלסטין עצמה".

    בכתבה שפורסמה ביום 14.4.22 באתר ערוץ החדשות 14 (המתעדת בתוכה את הסרטון המוזכר לעיל) אף נכתב כי טיבי ביקר את אמו של יונס לפני מספר שבועות. טיבי סירב להגיב לכתבה.

    לטענת ארגון לביא: ״דברי השבח שנשא טיבי על המחבל כרים יונס לא משאירים מקום לספק – טיבי שיבח מחבל שביצע פעולת טרור שכללה חטיפת חייל צה"ל ורציחתו. אמירותיו של טיבי מקימות עבירה בניגוד לסעיף 24(א)(1) לחוק המאבק בטרור: "העושה מעשה של הזדהות עם ארגון טרור, לרבות בדרך של פרסום דברי שבח, תמיכה או אהדה, הנפת דגל, הצגה או פרסום של סמל, או הצגה, השמעה או פרסום של סיסמה או המנון, באחד מאלה, דינו – מאסר שלוש שנים.

    אירוע נוסף עליו הגיש ארגון לביא את העתירה הוא נאום באוניברסיטת ג'נין הנמצאת בשטח A האסור לכניסת ישראלים בו נאם טיבי בפני סטודנטים רבים.

    בסרטון המתעד את האירוע נראה טיבי אומר כי: "מי שהתנגד בהסתערות האחרונה (מבצע צה"ל לביעור קיני הטרור בג'נין מיום 3.7.23 ועד ליום 5.7.23 – "מבצע בית וגן״), הם אותם בחורים שנולדו לאחר ההסתערות הראשונה והם מוכיחים שהעם שלנו סוגד רק לאללה. הבנים שלנו וכל הפלסטינים כאשר הם מצטיינים מתנגדים ונאבקים כל אחד בדרכו שלו הם יובילו את העם הזה לחופש".

    טיבי הוסיף בנאומו בג׳נין בייחס למסיימים את התמחותם ברפואת שיניים: "אני כאן כדי לחגוג אתכם את השמחה הזו, ולהגיד לרופאות ולרופאי השיניים, שזו בעצם ההתמחות שלכם, ביחד בואו נעקור את הכיבוש מהשורש, מהשורש, כי צריך לסיים את הכיבוש הזה".

    לדברי ארגון לביא: נאום זה אינו משתמע לשתי פנים. נאומו והתבטאויותיו של ח״כ טיבי בג'נין מול קהל פלסטיני רב תוך הצדקת הלחימה בחיילי צה"ל במבצע בית וגן על ידי פעילי ארגוני הטרור, בזמן שישראל נמצאת בעיצומו של מאבק בטרור רצחני ובפרט טרור שיוצא מאזור ג'נין, וקריאה להמשך התנגדות אלימה לצה"ל עולה כדי הסתה פלילית שעלולה לפגוע בבטחון המדינה.

    אירוע נוסף בו עבר לכאורה ח״כ טיבי על החוק, ביום 12.5.22 פורסמה באתר YNET כתבתם של העיתונאים חיים גולדיטש ועינב חלבי. בגוף הכתבה פורסם סרטון המתעד את טיבי מסייע לחשוד אותו בקשה המשטרה לעצור להימלט מן שוטרים תוך ביצוע עבירות שונות.

    כאמור השופט יוסף אלרון הורה ליועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה ולמשטרת ישראל להשיב לעתירה עד ליום 30.5.2024

    עו"ד אביחי חג'בי מסר: "הגיעה העת שח"כ טיבי ייחקר באזהרה על מעשיו ואמירותיו, יתייצב בבית המשפט כנאשם, יורשע לאחר משפט, וייגזר דינו כך שתפסק כהונתו כח"כ בכנסת ישראל".



    0 תגובות