ראה"מ נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

    ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר נחרץ: "שום החלטה, לא בהאג ולא בשום מקום אחר, לא תפגע כהוא זה בנחישות שלנו להשיג את כל מטרות המלחמה". מוקדם יותר הודיעו השרים בן גביר וסמוטריץ' כי אם תהיה עסקה שתמנע את הכניסה לרפיח הממשלה תופל

    צילום: איתי בית-און / לע״מ
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״הלחימה ברצועת עזה נמשכת. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות של עידו אביב וקאלקידן מהרי, ה' יקום דמם. אנחנו משלמים מחיר יקר במלחמה שלנו נגד מפלצות הטרור.

    נפגשתי היום עם נציגים של משפחות נופלים ומשפחות חטופים. אמרתי להם: אנחנו נשלים את יעדי המלחמה. אנחנו נפנה את האוכלוסייה האזרחית, כדי שנוכל להתמקד במחבלים כפי שעשינו עד עכשיו. אנחנו ניכנס לרפיח כי אין לנו ברירה אחרת. אנחנו נשמיד את גדודי החמאס שם, אנחנו נשלים את כל יעדי המלחמה, כולל השבת כל חטופינו.

    יש הרבה כוחות שמנסים למנוע מאיתנו לעשות זאת. לאחרונה הצטרף אליהם כוח נוסף – בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. לבית הדין הזה אין שום סמכות על מדינת ישראל. האפשרות שהוא יוציא צווי מעצר על פשעי מלחמה נגד מפקדי צה״ל ומנהיגי המדינה, האפשרות הזו היא שערורייה בקנה מידה היסטורי.

    80 שנה אחרי השואה, הגופים הבינלאומיים שקמו למנוע שואה נוספת, שוקלים לשלול ממדינת היהודים את זכותה להגן על עצמה, להגן על עצמה נגד מי? נגד אלה שבאו ועודם פועלים באופן מוצהר לבצע בנו רצח עם. איזה אבסורד, איזה עיוות של הצדק וההיסטוריה.

    זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי. אם הדבר הזה אכן יתרחש, זה יהיה כתם בל ימחה על האנושות כולה. זה יהיה פשע שנאה אנטישמי חסר תקדים, פשע שישפוך שמן על התבערה האנטישמית שכבר משתוללת בעולם.

    מטרתו של צעד הזה, אם הוא יתבצע, הוא להלך אימים על מנהיגיה וחייליה של מדינת ישראל, בעצם לשתק את יכולת ההגנה העצמית של מדינת ישראל. ממשלת ישראל ואזרחי ישראל דוחים זאת על הסף.

    אני רוצה להבהיר דבר אחד: שום החלטה, לא בהאג ולא בשום מקום אחר, לא תפגע כהוא זה בנחישות שלנו להשיג את כל מטרות המלחמה – שחרור כל חטופינו, ניצחון מוחלט על החמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, וכן גם להשיב את הביטחון ואת התושבים לצפון.

    ישראל מצפה שמנהיגי העולם החופשי יצאו בתקיפות נגד הצעד השערורייתי הזה, צעד שיפגע ביכולת ההגנה העצמית לא רק של מדינת ישראל, אלא של כל הדמוקרטיות בעולם. ישראל מצפה ממנהיגים אלה, שיפעילו את מלוא השפעתם ואת כל האמצעים העומדים לרשותם כדי לעצור צעד מסוכן זה, שיהווה פשיטת רגל מוסרית והיסטורית״.

    הדברים באים ברקע הצהרתו של השר בן גביר שאמר כי: "הזהרתי את ראש הממשלה אם חלילה ישראל לא תיכנס לרפיח, אם חלילה נסיים את המלחמה, אם חלילה תהיה עסקה מופקרת. ראש הממשלה שמע את הדברים, הבטיח שישראל נכנסת לרפיח, הבטיח שלא מסיימים את המלחמה והבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת".

    גם סמוטריץ תקף ואמר כי: "קבלת העסקה שמונחת על הפרק זו הקמת דגל לבן וניצחון חמאס – לנקודה הזו בדיוק תכנן סינוואר להגיע"



    0 תגובות