הגאון הרב אברהם יוסף: "עוד המצאה של משגיחי הכשרות"

    נתי שולמן 7 Comment on הגאון הרב אברהם יוסף: "עוד המצאה של משגיחי הכשרות"

    "עוד שטות שמשגיחי הכשרות המציאו": הרב אברהם יוסף התייחס בתוכנית 'שמור וזכור' לעניין החמץ אחר הפסח וההקפדה על 'נטחן לאחר הפסח': "באף תחנת קמח לא באים לידי חימוץ. ולכן אין שום חומרא לא בנאפה לאחר הפסח ולא בנטחן לאחר הפסח, אלו המצאות של משגיחי הכשרות"

    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון רבי אברהם יוסף

    נתי שולמן

    האזינו>>>



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      עוד כותרת מוזרה
      יש פוסקים רבים שחוששים בפרט לנאפה
      נאפה לאחר הפסח הכוונה שזה נהיה חמץ לאחר הפסח
      ורוב מוחלט של הפוסקים לא כ"כ סומכים על מכירת חמץ בעין. ולכן מי שירא שמיים חושש ולא מסתכן לעבור על דרבנן.

    2. 6

      איזה שטויות.
      נטחן לאחר הפסח נועד לוודא שהבצק לא היה מוכן לפני הפסח ונמכר לגוי, כי ישנם רבים וטובים שמקפידים שלא לאכול חמץ שנמכר לגוי, בידוק כשם שמקפידים לא לאכול היתר מכירה בשמיטה.

      1. מי שלא סומך על היתר מכירה לא יכול לסמוך גם על מכירת חמץ אפילו בדיעבד אין הבדל בניהם ולאשכנזים אין תשובה להגיד מה ההבדל בניהם קמח אחר הפסח זה שטות כמו אקונומיקה לפסח מי שלא בקי בלימוד ההלכה עדיף שישתוק הלכה לא פוסקים לפי לימוד גמרה בלבד…….

        1. אתה סותר את עצמך יקירי.
          אם חמץ אחרי פסח זה כמו היתר מכירה, אז ברור למה הרבה אנשים מחפשים דווקא נטחן לאחר הפסח, כי כמו שהם לא סומכים על היתר מכירה בשביעית הם לא סומכים על היתר מכירת חמץ.
          והסיבה שזה קשור לקמח, כי אם כתוב על מוצר רק ”נאפה לאחר הפסח” או ”ייצור לאחר הפסח”, זו לא הוכחה שהבצק שלו שהוא חמץ לא היה מוכן כבר לפני פסח. רק כשכתוב נאפה מקמח שנטחן לאחר הפסח, אתה יכול להוות בטוח שזה לא היה בצק לפני פסח. זה הכל.
          איך קשור אשכנזים, ומה לכל הרוחות אתה מכניס פה פסיקת הלכה מתוך הגמרא?

    3. 5

      כבוד הרב, אלו לא המצאות של משגיחי כשרות, אלו דעות של רבנים שסבורים אחרת מכבודו, במחילה. אלו רבנים שאינם סומכים לכתחילה על מכירת חמץ, ולכן נאפה לאחר הפסח, פירושו שהיה כבר חמץ לפני פסח, ונטחן לאחר הפסח, זא אכן חומרא לחשוש לדברי הרמ"א,
      עצוב מאוד שכך מתבטא רב בישראל על חבריו הרבנים (לרבות אחיו רבינו הראשון לציון, שפסק שראוי להחמיר על נאפה לאחר הפסח)

    4. 4

      להנהלת האתר!

      ראשית כל יישר כח על הכותרות המעניינות מדברי המרא דאתרא דעירנו חולון הגר"א יוסף.

      ושנית אשנח אם תסננו את התגובות של אנשים שלצערנו מבזים את כבוד תורתו של הרב שליט"א (גם בשאר הכותרות. תראו שם).

      1. אולי במקום לסנן תגובות, תנסה להשיב עליהם לענין? כי עד כמה שידוע לי סינון הוא לא אחד מי”ג מידות שהתורה נדרשת בהם…