צוואת הלוחם: "התחלנו במהלך היסטורי ועלינו לסיימו בניצחון מוחץ"

    קובי פינקלר No Comments on צוואת הלוחם: "התחלנו במהלך היסטורי ועלינו לסיימו בניצחון מוחץ"

    איציק בונצל, אביו של עמית הי"ד שנפל ברצועה, לקובי פינקלר במהדורת הבוקר: "גילינו יומן שהוא כתב. באחד הפתקים הוא כתב 'התחלנו במהלך היסטורי ועלינו לסיימו בניצחון מוחץ. אני גאה להיות חייל יהודי בצבא ההגנה לישראל'. הפתק הזה מונח על שולחנו של ראש הממשלה ועומד לנגד עיניו. אחרי מה שעמית ראה בשמחת תורה, הוא אמר לי שאפשר לסגור את יד ושם כי זה לא מתקרב אפילו למה שעשו הנאצים בשואה"

    צילום: דובר צה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האזינו>>>

    יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה: איציק בונצל, אביו של הלוחם עמית הי"ד שנפל ברצועה, שוחח עם קובי פינקלר במהדורת הבוקר (שני): "גילינו יומן שהוא כתב על תובנות פיקודיות".

    באחד הפתקים הוא כתב 'התחלנו במהלך היסטורי ועלינו לסיימו בניצחון מוחץ', וסיים: 'אני גאה להיות חייל יהודי בצבא ההגנה לישראל'. "הפתק הזה מונח על שולחנו של ראש הממשלה ועומד לנגד עיניו", מספר האב.

    עמית בונצל הי"ד. באדיבות דובר צה"ל

    דובר צה"ל

    עוד סיפר בונצל: "עמית הגיע למעלות מאוד גבוהות במוסר, ערכיות, יושר. הוא כתב אוצר בלום של תובנות של פיקוד, בהם מאמר שכותרתו הגינות פיקודית. 'לא לשכוח שהיית בנעלי החיילים שלך'. אלה סוג הדברים שנכתבו במחברות הארוכות שלו".

    "המסרים שם מחייבים את כולנו לעצור ולהבין את עומק הדברים", אמר האב. "הדור הזה ישב שם וכתב את הקוד האתי החדש של החברה הישראלית. הישיבה יחד בטנק אחד כולם זה המסר. אלה לא קלישאות, זו המציאות. העם מחפש אחדות".

    בונצל הוסיף וסיפר על בנו הי"ד: "הוא היה מפקד צוות בסיירת של צנחנים. הם יצאו לקרב הירואי בסג'עייה ב-6 לדצמבר. שמונה מחייליו נפצעו קשה. כמה שכונות משם בננו הגדול נדב ניהל קרב אחר. כשהגיעו להודיע לי שאלתי מי מהם נהרג. אחרי מה שעמית ראה בשמחת תורה, הוא אמר לי שאפשר לסגור את יד ושם כי זה לא מתקרב אפילו למה שעשו הנאצים בשואה. הילדים ביקשו שלא נראה את הסרטונים ממה שקרה שם".



    0 תגובות