"לא להיכנע לבג"ץ": ההצעה המפתיעה של רוטמן בנושא הגיוס

    דוד חכם No Comments on "לא להיכנע לבג"ץ": ההצעה המפתיעה של רוטמן בנושא הגיוס

    ח"כ שמחה רוטמן לדוד חכם במהדורת הבוקר: "כולנו עושים טעות שאנחנו משתפים פעולה עם מכבש הלחצים של בית המשפט. הכנסת חוקקה כבר שלושה חוקי גיוס. צריך לחוקק מחדש את חוק טל כמו שהוא, או אפילו את החוק של לפיד. המטרה של מי שדוחף לגיוס עכשיו היא לייצר משבר פוליטי"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:44
    29.05.24
    הרב אריה אטינגר No Comments on חוסר אונים: השיטה הסודית לבניית אמון בין בני הזוג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האזינו>>>

    ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, שוחח עם דוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי) וקרא שלא להיכנע ללחצי בית המשפט ולחוקק מחדש את אחד מחוקי הגיוס שנפסלו על ידי בג"ץ.

    בפתח השיחה הוא התייחס ללחימה ברצועה: "עקירת ההתיישבות מגוש קטיף וצפון השומרון לא הגבירו את הביטחון של ישראל בלשון המעטה. אנחנו פעלנו ופועלים לתקן את הקונספציה הזאת. אחד חוקים הראשונים שעלו בכנסת הנוכחית היה ביטול ההתנתקות מצפון השומרון.

    רוטמן דחה את הקריאות לדון ביום שאחרי: "המשימה הדחופה ביותר היא להשיב את תושבי הצפון ועוטף עזה לביתם. יש אנשים שרוצים שנעסוק בסוגיית היום שאחרי כאילו שזה ישנה את המציאות. צריך קודם לנצח את המלחמה ולהחזיר את החטופים. בזה צריך להתמקד. השליטה ברצועה חייבת להישאר בידיים שלנו, לפחות צבאית".

    עוד הוסיף: "האמירות צריכות להיות מאוד ברורות גם מול ארה"ב, הניסוי נכשל. עמית סגל הזכיר לכולנו את מסמך ההתחייבות המפורסם של ארה"ב מההתנתקות, שהבטיחה שתעשה הכל כדי שלא יהיה טרור מהשטח המפונה וגם שנקבל את כל הלגיטימציה להילחם אם תהיה מתקפה והנה היום ביידן מעכב משלוחי נשק. כאשר אתה מנהל מול עם ארגון טרור אתה מעצים אותו. זה עלה לנו באיבוד לגיטימציה ובדשדוש מסוכן".

    הוא התייחס גם לנושא גיוס בני הישיבות: "החוק או פסיקת בג"ץ הם לא הדרך לפעול. מי שחושב שחקיקה או פסיקה תוביל לגיוס מרמה את עצמו. צריך לבנות את המסגרות המתאימות שיאפשרו לאדם חרדי ללכת לצבא ולשמור על אמונתו. כולנו עושים טעות שאנחנו שתפים פעולה עם מכבש הלחצים של בית המשפט. הכנסת חוקקה כבר שלושה חוקי גיוס. צריך לחוקק מחדש את חוק טל. המטרה של מי שדוחף לגיוס עכשיו היא לייצר משבר פוליטי, גם אם זה מצד בג"ץ. אם צה"ל באמת זקוק לכוח אדם שיבנה את המסגרות המתאימות. הייתי אפילו מחוקק את החוק של לפיד שוב, פתאום נראה אותו מתנגד לו".

    "מי שצועק פתרון עכשיו, לא רוצה פתרון ובוודאי לא עכשיו", מסכם רוטמן. 



    0 תגובות