סאגת הגיוס: התרגיל המבריק של נתניהו ודרעי לגנץ וגלנט

    מוטי הלפרין 1 Comment on סאגת הגיוס: התרגיל המבריק של נתניהו ודרעי לגנץ וגלנט

    ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, אותו קידמה ממשלת בנט-לפיד. מדובר במהלך פוליטי מבריק שאמור לחייב את גנץ וגלנט לתמוך בהצעה וגם עוקף את התנגדויות היועמ"שית ועשוי לקדם סוף סוף את החוק שתקוע מזה זמן רב. פרסום ראשון ב'קול חי': מי הגורמים שעומדים מאחורי ההצעה?

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:29
    29.05.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד: מחבל חמוש בטיל RPG מזוהה ומחוסל מהאוויר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תפנית דרמטית בחוק הגיוס: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, אותו קידמה ממשלת בנט-לפיד. זאת במטרה "לגשר על המחלוקות ולהביא להסכמה רחבה", כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

    כעת אנחנו מפרסמים לראשונה ב'קול חי' כי ברקע ההחלטה על קידום החוק מהכנסת הקודמת, עומד ויכוח שהתנהל בימים האחרונים בין הנציגים החרדים ליועצת המשפטית לממשלה סביב קידום מתווה הגיוס, כאשר היועמ"שית הבהירה כי היא מתנגדת למתווה ולמעשה לכל נוסח חוק שהממשלה מנסה להביא.

    בעקבות זאת, הציע יו"ר ש"ס אריה דרעי להחיל דין רציפות על חוק גנץ (חוק הגיוס שהחל בכנסת הקודמת) כדי לדלג על העלאת חוק הגיוס להצבעה בממשלה ולאפשר את המשך החקיקה בכנסת. מדובר ביוזמה גם של מזכיר הממשלה עו״ד יוסי פוקס. הוא הביא את זה לרה״מ ונתניהו החליט ללכת על זה.

    כאמור, החוק הקודם כבר אושר בקריאה ראשונה ונותר רק להמשיך ולהעביר אותו בקריאה שניה ושלישית.

    בלשכת ראש הממשלה ציינו כי "החוק הוכן על ידי מערכת הביטחון אחרי עבודת מטה יסודית והגש על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ. ראש הממשלה נתניהו הנחה להביא מחר לוועדת שרים לחקיקה את החלת דין הרציפות על הצעת חוק זו. ראש הממשלה קורא לכל הסיעות שתמכו בהצעה בכנסת הקודמת להצטרף להצעה". ועדת השרים תתכנס כבר מחר בשעה 10:00 בבוקר.

    מדובר במהלך פוליטי מבריק שעשוי לקדם סוף סוף את החוק שתקוע מזה זמן רב, בעיקר משום שכעת השרים גנץ וגלנט יהיו חייבים לתמוך בהצעה, בעוד שעד כה הם הערימו קשיים. מנגד, דווקא במפלגות החרדיות יתקשו יותר להצביע בעד החוק באופן מפורש, אך סביר שימצא לכך פתרון.

    האזינו לדיווח במשדר הצהריים>>>

    הבוקר פרסמנו כי ‏חוק הגיוס, שהיה צריך להעלות היום לאישור בישיבת הממשלה, שוב נתקל בקשיים. החוק נתקל בהתנגדויות מתוך הקואליציה – ומשני צדדיה. בעקבות כך תיאלץ הממשלה לדחות את העלאת החוק, ובמקום זאת יגיש מחר מזכיר הממשלה יוסי פוקס 'תצהיר משלים' לבג"ץ, בנוגע לעתירות נגד מעמד הפטור לבחורי הישיבות ולומדי התורה.

    אמש התקיימה פגישה בביתו של מרן הגר"ד לנדו בבני ברק, בגבעת ישיבת סלבודקא, כאשר למקום הגיע מרן הגרמ"ה הירש כדי לדון יחד האם להתקדם עם מתווה הגיוס שעומד על הפרק. למקום הגיע סגן השר מטעם 'דגל התורה' אורי מקלב, יחד עם ח"כ יעקב אשר, ונתנו את כל הפרטים על המתווה – והקשיים שבדרך להעברתו בכנסת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איפה היו כל התרגילים של בינימין נתניהו ה"גאון" ודרעי ב 7.10???