בשורה: נמצא פתרון לשיבושי GPS בתחבורה הציבורית

    צבי טסלר No Comments on בשורה: נמצא פתרון לשיבושי GPS בתחבורה הציבורית

    פיתוח ייחודי של משרד התחבורה יאפשר להתמודד עם שיבושי GPS בתחבורה הציבורית: בשלב הראשון, ניתן יהיה לשלם בתחבורה הציבורית, באמצעות אפליקציית התשלום של חברות מוביט ופנגו ובימים הקרובים תצטרף אליהן גם חברת הופאון

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    14:43
    02.06.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on הנהג התפרץ למסילת הרכבת וניצל ברגע האחרון • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות שיבושי ה-GPS על ידי צה"ל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פיתח פתרון טכנולוגי המאפשר להמשיך ולהשתמש באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית, למרות שיבושי ה- GPS שמנעו עד כה מהנוסעים לשלם באמצעות אפליקציות אלה.

    מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל״ מתמודדים תושבי הצפון עם חסימות GPS יזומות על ידי צה"ל, המשפיעות הן על מערכות ניווט כמו ווייז, גוגל Maps, ומפריעות גם לפעילות יישומונים מבוססי מיקום ובהם אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית כמו פנגו, מוביט והופאון.

    עקב השיבושים, חוו חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית תקלות בתיקוף הכרטיס, חיובים שגויים ואף אי-הצלחה בתיקוף הכרטיס שהובילו לאי נעימויות רבות. יצוין כי השיבושים השפיעו במידה מועטה על תיקוף באמצעות כרטיסי רב-קו, אך רבים מהנוסעים עברו לשימוש באפליקציות ואינם מחזיקים עוד בכרטיס.

    בשלב הראשון, ניתן יהיה לשלם בתחבורה הציבורית, באמצעות אפליקציית התשלום של חברות מוביט ופנגו ובימים הקרובים תצטרף אליהן גם חברת הופאון.

    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרדה למצוא בדחיפות פתרון לבעיה שהציקה לנוסעים רבים. אנשי האגף נרתמו למשימה והצליחו לפתח בשיתוף עם מפעילי היישומונים טכנולוגיה "עוקפת חסימה", שתשולב באפליקציות הרלוונטיות לצורך תיקוף מדויק של כל נסיעה. העדכון מועלה לאוויר בימים אלה והנוסעים יתבקשו לבצע עדכון תוכנה עם השקתו המלאה. אם נתקלתם בקשיים בתיקוף הנסיעה, אנא פנו אל מוקד השירות של מפעילי היישומונים.

    יצויין כי השיבושים השפיעו גם על המידע בזמן אמת המופיע ביישומוני התחבורה הציבורית ועל צגי השילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוס והרכבת הקלה, הן באזור הצפון והן באזור המרכז. המידע אינו זמין ברציפות ולעתים אינו מהימן. ניתן להיעזר בתכנון הנסיעה באתר bus.gov.il וכן במרכזי השירות של התחבורה הציבורית 8787* או במוקדי השירות של המפעילים.

    השרה רגב: "לצערנו מצב המלחמה המתמשך משפיע על כל תחומי חיינו, ובהם גם מערכות המידע והתשלום בתחבורה הציבורית. שיבושי ה GPS -שנועדו להקשות על אויבינו, מפריעים גם להפעלה התקינה של אפליקציות התשלום המבוססות על זיהוי מיקום הנוסע. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרדנו הצליח לפתח בזמן קצר טכנולוגיה אשר עוקפת את הבעיה ומאפשרת לזהות את מיקום הנוסע גם בעת חסימת תדרים נרחבת. הנחיתי את אגף פניות הציבור לטפל בכל מי שנפגע מהמצב במהירות, ברגישות ובהתחשבות."

    מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה מחויב לספק את השירות הטוב ביותר לציבור הנוסעים בכל מקום בארץ, בכל מצב ובכל התנאים, בשגרה ובחירום. אני מקווה כי הפיתוח החדש יספק מענה לבעיה שנוצרה עקב המצב הביטחוני וימנע את התקלות שאירעו עקב כך".



    0 תגובות