יועצו הבכיר של אובמה: "לאיראן לא תהיה פצצה גרעינית"

    דוד לזר No Comments on יועצו הבכיר של אובמה: "לאיראן לא תהיה פצצה גרעינית"
    8:14
    23.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on אשליית השליטה על החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארה"ב עושה כל מאמץ להרגיע את הלחץ הישראלי בעקבות הסכם הגרעין של המעצמות עם איראן. היום (שני) יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב אובמה, בן רודס, התראיין לכלי תקשורת ישראלים ואמר כי "לאיראן לא תהיה פצצה גם בעוד 15 שנים".

    רודס הודה כי ארצו אינה סומכת על איראן, אולם לדבריו, "ההסכם מבוסס על הפיקוח המקיף ביותר בכל הסכם נשק שהיה בהיסטוריה, העסקה עדיפה כי לא תהיה להם אפשרות להשיג נשק גרעיני".

    עוד טען היועץ הבכיר כי פרטי ההסכם יובילו לשינויים משמעותיים בתכנית הגרעין, "הכור באראק לא יוכל לייצר פלוטוניום והם ישלחו את הדלק שנותר מחוץ למדינה", לדבריו, "המתקן בפורדו יומר כך שלא יוכלו להעשיר בו אורניום, הם יאבדו כשני שליש מהצנטריפוגות שלהם, והצנטריפוגות שיוצאו יהיו תחת פיקוח סבא"א. אם הם יפרו את העסקה נדע על כך במהירות וכך נוכל לקבל החלטות".

    לטענת היועץ הבכיר, "הסנקציות של ארצות הברית, שהכבידו במיוחד על הכלכלה האירנית, יוסרו בתגובה למעשי אירן ותיוותר האפשרות להשיב אותן מיד לתוקף".

    עוד הבהיר רודס כי "במידה וההסכם יופר, בשלב ראשון הסנקציות מיד חוזרות, אם נראה שאירן מפרה את ההסכם ומנסה להגיע לנשק גרעיני, זה ייתן לנו שנה לקבל החלטה כיצד להגיב – בין אם סנקציות ובין אפשרויות צבאיות. יהיה לנו חלון זמן להחליט מה לעשות".

    על היחסים המתוחים בין אובמה לנתניהו אמר כי "אנחנו בהחלט מצפים שברגע שתקום ממשלה, תהיה הזדמנות עבור השניים להיפגש בוושינגטון", הוא אומר. "יש ביניהם חילוקי דעות, וכשהם מדברים בטלפון זה נשמע בדיוק כמו ששיחה בין שני אישים שיש ביניהם חילוקי דעות נשמעת".



    0 תגובות