היום שאחרי • "בגלל מאכערים – רבנים חשובים עוכבו במחסום"

    ארי וידר 4 Comment on היום שאחרי • "בגלל מאכערים – רבנים חשובים עוכבו במחסום"
    10:27
    23.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on סטרוק: "הדבר היחיד שהפתיע אותי – שהטבח התבצע בדרום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עסקני ציבור האשימו הלילה את המשטרה ב"הפחדת יתר" – דבר שלטענתם הביא להפחתה ניכרת בכמות המשתתפים בהילולת הרשב"י במירון.

    נתונים רשמיים על כמות המשתתפים לא סיפקה המשטרה ולכן קשה לדעת האם אכן הייתה הפחתה משמעותית בכמות המשתתפים.

    אולם, נראה שהשנה התוכנית בוצעה בהצלחה יחסית, לפחות בהיבט התנועתי, כך מאשרים בפני אתר 'קול חי' עסקני ציבור שמכירים את ההיערכות.

    עם זאת בשעות הצהריים המאוחרות נרשמו מספר אירועים בלתי נעימים, שהעיבו על מספר חסידויות גדולות.

    אדמו"רים מכובדים, בהם אף האדמו"רים מרחמסטריווקא, דארג והגר"ל מינצברג עוכבו במשך זמן ממושך במחסום המשטרתי בצומת חלפתא בעקבות עומס כבד בחניוני האח"מים שהיו בסמוך למבנה בני עקיבא.

    במשך כשעה המתינו אדמו"רים ורבנים מכובדים במחסום המשטרתי עד שהתפנו החניונים הסמוכים לאתר הציון.

    הדבר אף גרם לעיכובים בהדלקות השונות הנוגעות לאותם החסידויות.

    הטריגר לקריסה במתחם הינו העובדה שהשנה – בניגוד גמור למה שהתרחש בשנים האחרונות, אושרה כמות המוערכת במאות רבות של אישורי מעבר לרכבים וחנייתם בחניון הסמוך לאתר הציון.

    "הקשר בין רוב מחזיקי האישורים לבין היותם אישיות חשובה מאד כהגדרת אח"מ, הוא מקרי ביותר, ומלבד זאת שהם אולי חברים של מישהו, אין להם כל קשר למי שאמור לקבל את האישור בפועל", מאשים איש ציבור ידוע והוסיף "לא ייתכן שבגלל כמה מאכערים נאלצים אדמו"רים ואנשים מכובדים להמתין זמן רב ובכך לעכב אף את חסידיהם הרבים שממתינים להם בציון".

    ובאותו עניין מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, יוסף שווינגר, בראיון לשימי סגל ב'קול חי': בהתאם לנתונים ובניגוד לשמועות, עם סיום 'מבצע מירון' עולה, כי השנה חלה עלייה של 20% בכמות האוטובוסים למירון. לדבריו, בהתאם לשקלול הנתונים, סך העולים השנה עמד על 300 אלף איש.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הדיווח אודות האדמורים שהמתינו באמת ראוי לטיפול ולדאוג שבשנה הבאה יהיה שליטה על הדבר ע"י צמצום האישורים לאדמורים ואחמים בלבד או ע"י בקרה על שעות החניה בחניון שלא יוכלו לבוא ולחנות כל היום.
      עם זאת כנהג של אישיות חשובה ללא הרבה חסידים אני פשוט יצאתי מהתפעלות מהסדר ששרר השנה, בניגוד לכל השנים שהיה בלאגן גם לאחמים שקיבלו אישורים ושלחו אותם ממחסום אחד למשנהו ולפעמים כלל לא נתנו להיכנס. השנה עם הרעיון של ההתאספות בצומת חלפתא ונסיעה מרוכזת אחת לכמה דקות של כל האחמים בשיירה היה מוצלח מאין כמותו. לא היו אי הבנות ולא היו התכחשויות לאישורים מצד המשטרה. הכל התנהל בצורה מעוררת התפעלות.
      כל הכבוד למשטרה על המאמצים המרובים.
      חשוב להחמיא על הסדר ששרר ולא לחפש את החסרונות.
      ואם החסרון היחיד שמצאו השנה היה "ההפחדה" של הציבור הרי שהמצב מעולה ואף יותר מכך.

    2. 3

      נכון מאוד אני בעיני ראיתי אנשים שהם הצליחו לעלות עם הרכב שלהם עד למעלה הם בסך הכל עסקן רפואה או מנכ"ל עמותה לא יותר מזה
      והשאלה נשאלת למה הם מקבלים אישור מה הצורך אולי ………..

    3. 2

      מדוע רבנים לא יכולים לנסוע באוטובוס כמו כולם.
      האם זה פחיתות כבוד.
      זה גם הרבה יותר זול.
      אני מבין שאנשים מאוד מבוגרים חייבים רכב, אבל רב חשוב ככל שיהיה, יכול לנסוע באוטובוס כמו כולם.
      בעבר זה היה מקובל.
      הבעיה היא שהמשמשים רואים בזה בזיון.

    4. 1

      זה לא נכון שהשנה נתנו הרבה אישורים, להיפך השנה נתנו הרבה יותר פחות אישורים משנה שעברה,