אייכלר על התח"צ: "לחוקק שכל ח"כ יסע באוטובוס מדי פעם"

    שלמה בן יוסף No Comments on אייכלר על התח"צ: "לחוקק שכל ח"כ יסע באוטובוס מדי פעם"
    8:14
    23.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on אשליית השליטה על החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר התכנסה לדיון בעקבות פניות של אזרחים מהצפון, שהצביעו על ליקויים רבים במערך התחבורה הציבורית באזור ובפרט בצפת ומירון. לטענת הפונים, קיימת במוצאי שבתות בעיה חמורה של מחסור באוטובוסים, ואזרחים רבים נאלצים להמתין זמן רב בתחנות כשלעתים האוטובוס כלל אינו מגיע.

    יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון: "התחבורה הציבורית זה עניין שנוגע כמעט לכל אזרח. גם מי שיש לו רכב בני משפחתו ובעיקר קשישים וצעירים, נזקקים לתחבורה ציבורית. אחת הבעיות המרכזיות היא הרגולציה לעקוב אחר ביצוע הנסיעות והתאמה לצרכי הציבור, המשתנים לפי מועדים וזמנים שונים ומגוונים. יש חוסר תאום בין הזמנים לצרכים וחברות התחבורה נאלצות להוציא אוטובוס בשעה מסוימת, שאין בה נוסעים ובשעה אחר כך מחכים עשרות נוסעים ואין אוטובוס. הבעיה היא בעיקר בקווים שאין בהם תחנות ביניים ויש להתאים את התחבורה לנוסעים ולא ללוח לא מעודכן. כשיוצא אוטובוס בזמן לא מתאים לנוסעים, זה עולה כסף מיותר למדינה וגורם צער וצפיפות לנוסעים באוטובוס הבא."

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס שיזם את הדיון על הבעיות במירון אמר: "בימי שישי נוסעים ממתינים שעות בתחנות, כשאוטובוסים חולפים על פניהם ומותירים אותם בתחנה. הם ממתינים לאוטובוס הבא שאיש איננו יודע מתי יגיע. במוצאי שבת אנשים יוצאים ממירון ומגיעים לביתם לאחר שעות ארוכות ובאמצע הלילה". ח"כ מוזס הקריא מתוך מכתב של נוסע שהמתין שעות ארוכות ולטענתו כ – 200 איש המתינו בצפת ועוד כ 350 במירון. ההמתנה נמשכה משעה 22:00 ועד 00:40 כמעט שלוש שעות חלפו עד שהנוסעים הגיעו לירושלים לקראת 04:00 לפנות בוקר".

    ח"כ אורי מקלב: צריך להגיד ביושר שמאז 2012 כשנתיב אקספרס זכו במרכז, יש שיפור בהתנהלות, אבל זה לא עומד ביעדים שהממשלה דיברה על קירוב בפריפריה למרכז על ידי תחבורה ציבורית זמינה. יש שיפור בכבישים ובאוטוסטרדות לרכב פרטי, אבל אין קירוב בין הגליל למרכז, בכל הנוגע לתחבורה הציבורית.

    הקושי המרכזי הוא של הגמישות של מנהלי החברה לנתב את הנסיעות מול הצרכים. מרחב התמרון הוא קטן מאוד ביחס לדברים הבלתי צפויים הרבים שקורים בתחבורה הציבורית אי הכרה וחוסר ידיעה של כל מיני אירועים שיש סביב מעגל השנה. נושא נוסף הוא המחיר, אי אפשר להתעלם מהמחיר הגבוה. בגלל שהוא קוו ארוך, משפחה עם שישה ילדים שגרה בצפת ורוצה לבקר את ההורים בגוש דן זה יעלה להם 700 ש"ח."

    הפונים שבאו מצפת ומכפר ורדים וסטודנטים מארגוני התחבורה הציבורים, פירטו שורה של בעיות קשות בשירות "נתיב אקספרס" בקווי הצפון. אנשים העידו על שעות ארוכות של המתנה במוצאי שבתות בעיקר. נציג "נתיב אקספרס" אמר שהייתה בעיה נקודתית במשך פעמיים בצפת, שכבר מטופלת. אך ביקש סמכות לפקחים לנתב את התנועה לפי הצרכים. כי כאשר שולחים אוטובוס ריק ואחר כך באים הרבה נוסעים שאין להם אוטובוס, זה יוצר סבל לנוסעים.

    משרד התחבורה השיב כי חייבים לשלוח אוטובוס בזמן ולו לנוסע אחד. אבל כאשר יש עומס של נוסעים, חייבים לתגבר ומשרד התחבורה מתחשבן עם החברות ואינם מפסידים מכך.

    יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו שומעים את הזעקה שעולה מהציבור, אלה שעומדים בתחנות בשמש ובגשם. בעלי הרכבים היושבים כאן פחות מנוסים ומרגישים את כאב הנוסעים בתחנות. אולי צריך לעשות חוק שכל ח"כ יהיה מחויב לנסוע באוטובוס אחת לכמה זמן, כדי להרגיש את הנוסעים ואת סבלם".



    0 תגובות