הגר"מ שטרנבוך נגד ראשי ישיבות שאינם לובשים פראק

    דוד לזר 1 Comment on הגר"מ שטרנבוך נגד ראשי ישיבות שאינם לובשים פראק
    13:55
    23.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on "צום מוזיקלי": תמר אנטון ויפוש ברכהן התארחו ב'אשת חיל'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך התבטא השבוע במהלך שיעורו השבועי כי "אותם רמי"ם בישיבות שמתוך ענוותנותם מסרבים ללבוש בגדי שררה המיוחדים לרמי"ם, טוב היה אם יחזירו עטרה ליושנה".

    בדבריו עסק הגר"מ שטרנבוך על כך שבגדי הכהונה של הכהנים בבית המקדש היו מכובדים מאוד – 'לכבוד ולתפארת' ואמר כי "הקב"ה הקפיד מאוד על הבגדים של הכהנים שיהיה 'לכבוד ולתפארת', וזאת כדי שהכהן לא יסיח דעתו לרגע אחד מכך שהוא עומד ומשרת לפני הקב"ה, וגם כדי להשרות פחד על כלל ישראל הבאים לבית המקדש, בשעה שיראו את גודל הכבוד והתפארת שלבושים הכהנים".

    בהמשך העיר כי גם רבנים בישראל מחויבים ללבוש בגדים מיוחדים, "יש לעורר שגם מרביצי תורה ורמי"ם בישיבות מחויבים ללבוש בגדים מיוחדים ומכובדים הראוים להם לפי ערכם, וזאת כדי להזכיר לעצמם את מעמדם שאינם כהדיוטות – וחל עליהם חיוב מיוחד לנהוג כבני תורה המורמים מעם, וגם כדי שתלמידיהם ירגישו שהרמי"ם הם במעלה גדולה מהם, ועל ידי זה ישמרו על כבוד הרמי"ם ויצייתו לדבריהם".

    "היום מצוי שאין נזהרים בזה, שיש רמי"ם שמתוך מידת ענוותנותם בורחים מהבגדים המכובדים ולובשים בגדים פשוטים כהדיוטות, אבל טוב היה אם יחזירו עטרה ליושנה שרב או מנהיג בישראל לובש בגדים מיוחדים, ועל כגון דא נאה להמליץ מה שאמרו חז"ל (סנהדרין פ"ג ע"ב) "בזמן שבגדיהם עליהם כהונתם עליהם", אמר ראב"ד 'העדה החרדית'.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הגר"מ שטרנבוך מעודד ראשי ישיבות ללבוש פראק, כיאה למעמדם.
      לא עדיף כותרת כזאת?