עמוד ענן בגוש דן: רכב נפגע מרסיס טיל ועלה באש

    יוסי ברויער | צילומים: הצלה גוש דן 5 Comment on עמוד ענן בגוש דן: רכב נפגע מרסיס טיל ועלה באש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה בעזה, חשו תושבי גוש דן, או לייתר דיוק נהג רכב בגוש דן את נחת זרועם של מחבלי החמאס גם באופן מוחשי ולא רק כאזעקות וריצה למתחמים מוגנים.

    ככל הנראה מדובר ברסיס טיל מהיירוט המוצלח מעל שמי גוש דן שנפל על רכב וגרם לו לעלות באש. איש לא נפגע באירוע אך הרכב נשרף כליל. אריה פרקש, מתנדב 'הצלה גוש דן' העובד בסמוך למקום האירוע הוזעק למקום עם קבלת הקריאה וסיפר לאתר קול חי כי הרכב עלה באש בתוך רגעים ספורים ולא ניתן היה להתקרב אליו כלל, מדובר בנס שלא היו נפגעים באירוע אמר. אנשי פיקוד העורף והמשטרה טיפלו בזירת האירוע.

    מאז שעות הבוקר נמשך ירי הרקטות לעבר כל אזור הדרום, במועצה האזורית שער הנגב נפצע לפני זמן קצר אדם באורח קשה והוא מפונה לבית החולים. באשקלון נפגעו שני בנייני מגורים פגיעות ישירות שהסתיימו במספר בודד של נפגעים ופגועי חרדה שהופנו לקבלת טיפול רפואי.

    בתוך כך, עם הדיבורים על הפסקת אש, הבוקר נשמעו קולות רבים בעיקר של ראשי ערים הנמצאים בקו האש המבקשים מהממשלה ומצה"ל להמשיך בפעילות בעזה למרות מתקפות הטילים על מנת למגר את החמאס באופן מלא.

    צה"ל השתלט על שידורי תחנת רדיו ערבית בשם 'רדיו אל אקסא' ומשדר בה מאז אזהרה לתושבים להתרחק מריכוזי נשק ומידעים להפגזה על מנת לצמצם סיכויי פגיעה באוכלוסייה אזרחית.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר הבוקר בישיבת הממשלה כי צה"ל תקף עד עתה יותר מאלף מטרות וכי מתוכננת התרחבות של פעילות קרקעית. בנוסף, הוקצו מעל לשבעה מליון ש"ח להשלמות מיגונים למעונות ומבני ציבור בישובים אשר בקו האש. במהלך ישיבת הממשלה, לא דובר כלל על אפשרות של הפסקת אש, כי אם על הרחבת הפעולה לפעולה קרקעית.

    הרכב הבוער (צילום: דוברות הצלה גוש דן)

    בפיקוד העורף ממשיכים ומזהירים את הציבור להישמע להוראות בעת אזעקה, וגם לאחריה להתרחק מאזור הנפילה ולא להתקהל, וכמובן, לא להתקרב לשאריות הטילים העלולים להכיל עוד חומר נפץ. בנפילה האחרונה באשקלון נמנע אסון גדול בזכות ההקשבה להוראות פיקוד העורף.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מפחיד!! ככה לעמוד באמצע הכביש ופתאום הרכב עולה באש

    2. 4

      כל הכבוד למתנדבים שהגיעו למקום לעזור!

      אחד שהיה שם

    3. 3

      מדהים!! ראיתי את היירוט וזה פשוט דבר שלא רואים כל יום

    4. 2

      כל הכבוד לכיפת ברזל כל מה שקרה זה רכב שעלה באש זה יכל להיות הרבה יותר גרוע

    5. 1

      ברוך ה', הקב"ה שופך זעמו על עצים ואבנים
      אנחנו רואים את הניסים בעיניים ואי אפשר שלא לצעוק לאבא בשמיים שימשיך לעזור לעמו ישראל ולהוציא אותנו מאפילה לאורה תמידית.