בית שמש • אבוטבול העביר את בחירת מועמדו ליו"ר ועדת הבחירות

    שלום בידרמן No Comments on בית שמש • אבוטבול העביר את בחירת מועמדו ליו"ר ועדת הבחירות
    11:19
    03.06.24
    נתי קאליש No Comments on ההתפרצות לשכם: צעיר יהודי חולץ לאחר שעבר לינץ' • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    כשיש מערכה, היא חוצה את כל התחומים, כולל בחירת יו"ר ועדת בחירות מרכזית בבית שמש, תפקיד אותו בוחרים חברי מועצת העיר המשמשים גם כחברי ועדת הבחירות. גם על תפקיד זה התנהל בשבועיים האחרונים מערכה מתוקשרת בבית שמש, אך בסופו של דבר מי שהצליח להעביר את ההחלטה לבחור במועמדו, ועוד להביא לכך שההחלטה תעבור פה אחד, היה ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול.

    לא ברור כמה כוח יש בתפקיד של יו"ר ועדת הבחירות, אך עם זאת לפני כשבועיים בעת שהתכנסה מליאת מועצת העיר בה הכריזו כל חברי העירייה על הזדהותם המפלגתית, ניסו חברי האופוזיציה בעירייה להציג מועמד משלהם לתפקיד היו"ר, את מר אלי בן לולו ששימש לפני כעשור כסגן ראש העיר מטעם המפד"ל.

    בלהט הבחירות בבית שמש, ניסו גורמים גם מחוץ למערכת הפוליטית המובילים את המערכה להציג חזות 'ציונית' אחידה בראשותו של אלי כהן מול ראש העיר המכהן משה אבוטבול, להביא לכך שגם תפקיד יו"ר ועדת הבחירות יהיה בידי מפלגות 'הגוש הציוני', ובשל כך הפעילו לחץ על כל חברי העירייה שאינם ממפלגות החרדיות לתמוך במועמד שלהם ובכך להשיג את הרוב.

    אך ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שהבין את הלך הרוחות לא נכנס למלכודת שלהם, בפרט שאותה ישיבה נערכה לפני 'הסקר הציוני' שהם היו אמורים להוציא, שבסוף כידוע נגנז, והרוחות מטבע הדברים היו משולהבות ביותר, ולכך לא העלה בכלל את הנושא לדיון.

    ביום רביעי השבוע, אחרי שרעיון הסקר התפוגג, וחברי עירייה לא מעטים מנסים ללקק את הפצעים, התכנסו כל חברי העירייה להצביע על זהותו של היו"ר. המפלגות הציוניות עדיין ניסו להציג מועמד משלהם, אך ראש העיר הציג את מועמדו מר עוזי קלדרון, אדם בעל השקפה תורנית אך גם דמות מוכרת בתחומי התרבות בעיר, המשמש כיועץ ראש העיר לענייני ספורט וחבר הנהלת החברה למתנ"סים בעיר. משהבינו נציגי האופוזיציה את התרגיל שנעשה להם, החליטו לגנוז את הרעיון להעמיד את נציג 'הבית היהודי' בראשות ועדת הבחירות, ומועמדו של ראש העיר נבחר פה אחד.

    בתום הישיבה הודה ראש העיר משה אבוטבול לכל חברי העירייה שהראו כי בית שמש יכולה להתאחד ולהגיע להסכמות משותפות, וקרא לחברים להמשיך ברוח זו גם במערכת הבחירות. "בבחירות כל מפלגה הולכת לדרכה ומנסה להעמיק את אחיזתה, אך אסור לשכוח כי בסופו של יום כולנו תושבי עיר אחת, וצריך לעשות הכל שמערכת הבחירות תהיה מכובדת ומכבדת, ותתנהל בדרכי שלום ובכבוד הדדי", אמר ראש העיר.



    0 תגובות