פרופ' מבורך: "אני חושב שכדאי להמתין עם החיסון הרביעי"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' מבורך: "אני חושב שכדאי להמתין עם החיסון הרביעי"

    פרופ' דרור מבורך בשיחה עם 'קול חי': "יש יותר ויותר עדויות שהמחלה של האומיקרון פחות קשה לרוב האנשים, אך מה שמדאיג זה כמות הנדבקים הצפויה, גם אם המחלה אפילו פחות קשה אבל אם יהיו יותר נדבקים אז בהתאם יהיו יותר חולים קשה"

    צילום: יונתן סינדל/Flash90     
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: יונתן סינדל/Flash90     

    מנהל מחלקות הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, פרופ' דרור מבורך אומר כי יש עדויות רבות לכך שזן האומיקרון אלים פחות מזנים אחרים של הקורונה, אך עם זאת יש לדאוג מקצב ההכפלה שלו שיוביל למספר רב של חולים קשה.

    בפתח הריאיון הוא נשאל על המצב הנוכחי בבית החולים: "אין כרגע מחלקות קורונה, יש לנו מחלקות רגילות שמארחות חולי קורונה בחדרים ייעודיים. הם לא נדבקו באומיקרון אלא בדלתא. באופן כללי, יש בארץ אולי 15-20 אחוז אומיקרון בארץ, הרוב עדיין דלתא".

    לדבריו "יש יותר ויותר עדויות שהמחלה של האומיקרון פחות קשה לרוב האנשים, זה כבר יותר עובדה מאשר תקווה, אך מה שמדאיג זה כמות הנדבקים הצפויה, גם אם המחלה אפילו פחות קשה אבל אם יהיו יותר נדבקים אז בהתאם יהיו יותר חולים קשה".

    הוא התייחס להתנהלות משרד הבריאות ולחיסון הרביעי: "עד עכשיו משרד הבריאות הוביל אותנו בצורה טובה מאוד, גם הבוסטר היה במקום. אני חושב שכרגע כדאי להמתין קצת עוד שבוע-שבועיים לפני שמחליטים על החיסון הרביעי. חשוב קודם להגביר מאמצים שאנשים יתחסנו בחיסון שלישי ושהילדים יקבלו את החיסונים הראשונים".

    עוד אמר מבורך: "אין לנו הוכחות טובות שחיסון רביעי יעזור כמו שהיו לנו כשהחלטנו על חיסון שלישי. אני מבין את הרצון להכין את השטח אבל חושב שאפשר להמתין שבועיים".

    הוא נשאל להתייחסותו לתחזיות הפסימיות לפיהן נחיה לצד הקורונה לפחות בעשור הקרוב וענה: "אני קצת יותר אופטימי, אבל זה נכון שכרגע הקורונה עוד לא הולכת מאיתנו. אנחנו צריכים ללמוד לחיות איתה. בסך הכל אנחנו מתמודדים יפה, פותחו חיסונים במהירות שיא והם יעילים, יש גם תרופות".



    0 תגובות