רוטמן: "בחירת השופטים אתמול הייתה כניעה מוחלטת לשמאל"

    מהדורת הבוקר No Comments on רוטמן: "בחירת השופטים אתמול הייתה כניעה מוחלטת לשמאל"

    ח"כ שמחה רוטמן בריאיון ל'קול חי': "לא הופתעתי אתמול מאבדן הדרך האידיאולוגי של סער ושקד שהפקירו את המעוז האחרון. זו כניעה מוחלטת שלהם לשמאל. אני מופתע מאנשים שעדיין לא התפקחו מהמהלכים שלהם"

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שמחה רוטמן נימק את התנגדותו אתמול (שני) לבחירת ארבעת השופטים בישיבת הוועדה לבחירת שופטים "התנגדתי למועמדים אתמול", אומר רוטמן. "שקד וסער דחו את הישיבה הקודמת של הוועדה רק בגלל שלא הייתה הסכמה – ושקד אפילו כתבה ש'עסקה שלא תהיה טובה – לא תהיה' ואני חושב שזו הייתה אמירה נכונה ואף שיבחתי אותה על כך, אמרתי שזו גישה נכונה ובינתיים אני זה שנשארתי בעמדתי".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, מסביר רוטמן: "אין טעם לתמוך בעסקה לא טובה, היה אפשר לעשות הרבה עסקאות טובות על מנת למנות שופטים טובים לעליון ולפעמים צריך גם למנות שופטים פחות טובים – שכן מזוהים עם השמאל כדי שתוכל להכניס גם שמרנים".

    רוטמן המשיך "לדעתי השיטה עצמה חייבת שינוי, אבל כל זמן שלא משנים את השיטה – היא מחייבת פשרות. במקרה של אתמול זו לא פשרה – אלא כניעה. שמעתי אתמול את סער אומר שאני עושה איזה קמפיין בגלל שאני מהאופוזיציה. אבל תראו מי יצאו אתמול בתופים ומחולות – מפלגת העבודה, מרב מיכאלי העלתה פוסט חוגג, אפרת רייטן – חברת הוועדה לבחירת שופטים – כתבה שהמינויים הפעם הם מינויים טובים בניגוד למינויים שהומלצו בעבר על ידי פורום קהלת ש'הרסו את בית המשפט'. הלוואי שאותם אלה המתיימרים להיות 'ימין' בממשלה הזו – היו ישרים כל כך להודות באמת הפשוטה הזו – שהשמאל ניצח".

    הוא נשאל האם המהלך של שקד וסער הפליא אותו: "את הפליאה שלי על סער ושקד אני מיציתי בשניה שהם הקימו ממשלה עם תומכי טרור. מה שהפתיע אותי זה לא אובדן הדרך האידיאולוגי אלא חוסר ההבנה הפוליטי. אני חושב שגם הבוחרים שעוד נותרו לימינה ותקווה חדשה – השתכנעו אתמול שמדובר בכניעה מוחלטת".

    רוטמן הוסיף ואמר כי את השינוי בבית המשפט יש לבצע באבחה אחת ולא בהדרגתיות: "לדעתי הציבור השתכנע שהשינוי צריך להיות יותר רדיקלי, חייבים להעביר פסקת התגברות בגרסה הנוקשה שלה. לדעתי הציבור השתכנע שבהליך ההדרגתי ההישגים לא מספיקים. אני מקווה שלא נגיע לסיטואציה כמו במדינות אחרות שהתייאשו לגמרי משינוי הדרגתי של בית המשפט – למשל הונגריה ופולין שהעבירו חוק שפיטר את כל ביהמ"ש העליון והחליפו בשופטים אחרים – זה צעד עם הרבה חסרונות ומקווה של נגיע אליו".

    בצלאל קאהן: "זו תהיה מלחמת עולם"

    רוטמן: "אני חושב שכבר יש מלחמה כזו – אבל במעמד צד אחד, בית המשפט מתערב בכנסת פעם אחר פעם".



    0 תגובות