שבוע קריטי נוסף לממשלה המתפרקת | האזינו לפרשנים

    אייל ראובן 2 Comment on שבוע קריטי נוסף לממשלה המתפרקת | האזינו לפרשנים

    איתי גדסי: "כבר יש מרוץ מי יפיל את הממשלה ראשון. האופטימיות התחלפה בייאוש. האוניה ננטשה ע"י אנשים שרואים לאן זה הולך". חזקי ברוך: "תראו את מסמך הדרישות שזועבי הציגה – כולם מבינים שהולכים לבחירות"

    צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבוע גורלי נוסף לממשלה המתפרקת: ההצבעה על תקנות יהודה ושומרון צפויות לעלות היום (ראשון) לדיון בממשלה, ובמקביל ישנה כוונה לדחות את ההצבעה על התקנות בכנסת ליום שני הבא. כל זאת כשבמרצ שוקלים להטיל עיצומים על חברת המפלגה ג'ידא רינאוי-זועבי, לאחר שהצביעה בשבוע שעבר נגד תקנות יו"ש והבהירה כי אינה מתכוונת להתפטר מהכנסת. במרצ גם שוקלים הפרשה, בתקווה שייתכן שהצעד הזה יגרום לה להתפטר מוקדם יותר.

    ובימינה מתוכננת היום פגישה נוספת בין ראש הממשלה בנט לחבר הכנסת ניר אורבך בניסיון נוסף לשכנע אותו שלא לפרוש מהקואליציה. אורבך מעונין לקבל הבטחה לשיריון ברשימת ימינה לכנסת בבחירות הבאות- בקשה שטרם נענתה. מהליכוד נמסר כי אורבך ניתק עימם מגע מאז פגישתו עם בנט ביום שישי.

    הפרשן הפוליטי של רדיו "קול חי", איתי גדסי ופרשן "ערוץ 7", עוזי ברוך שוחחו על המצב הפוליטי עם דוד חכם ומשה אוסדיטשר במהדורת הבוקר.

    גדסי: "המרוץ עכשיו הוא מי יפיל את הממשלה ראשון, זועבי או גנאים. האופטימיות שהייתה בלשכת לפיד ובלשכות נוספות בקואליציה התחלפה בייאוש. זה שבוע קריטי מאוד לתפקודה של הממשלה.

    ברוך: "סער התקרר שבוע שעבר, גם אורבך אחרי הפגישה עם בנט. ראינו עזיבות נוספות בלשכות של שקד וכהנא. פתאום כולם הגיעו למיצוי".

    גדסי: "אין ספק שהאוניה ננטשה ע"י אנשים שרואים לאן זה הולך. אולי אותם יועצים רואים דברים שאנחנו עוד לא רואים. אבל כולם רואים את הסוף קרוב. הלחץ על סער לדחות את תקנות יו"ש הוא גדול מאוד. הדבר היחיד שהם יכולים לעשות זה לנסות לשרוד עוד יום ועוד יום. למרות הכל, יכול להיות שיקח עוד קצת זמן עד שהממשלה תיפול".

    ברוך: "כל צד ינסה עכשיו להביא הישגים לציבור שלו כי תכף יש בחירות. תראו את מסמך הדרישות שזועבי הציגה – כולם מבינים שהולכים לבחירות".

    גדסי: "אני מניח שהחוק לפיזור הכנסת לא יעבור על חודו של קול. זה שאורבך עוד לא עשה את זה – זה לא בגלל בנט, אלא בגלל שכנוע של שקד וקארה לעשות את זה מסודר. הם מנסים להוביל מהלך מורכב של ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית. הוא לא יודע איפה הוא ימצא את עצמו בבחירות הבאות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ישתבח שמו לעד
      אבא שלנו אוהבים אותך !!!