סופגניה? לא בכל מחיר

    דוד קורצווייל No Comments on סופגניה? לא בכל מחיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלעד שמש אסטרטג ראשי בבית ההשקעות Colmex בדק באיזו רמה נסחרים הקמח והשמן בשוק הסחורות בשיקגו. לדבריו: "מחירי חיטה והתירס התרסקו השנה ב 35% וב 40% בהתאמה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. חומרי גלם אלו, אשר אחראיים על ייצורם של מוצרי הבסיס של הסופגניה, השמן והקמח יצרו ציפייה לחנוכה "חברתי" הרבה יותר במאפיה המקומית. היינו מצפים למחיר לסופגניה ממוצעת עד 2 שקלים או עד 4 שקלים לסופגניה ממותגת ו/או ייחודית.

    אבל המציאות אינה כזו בפועל: הירידה החדה הזו במחירי חומרי הגלם אינה הגורם המשפיע העיקרי על מחיר הסופגניה, אלא גם תשומותיו השונות של בית העסק.

    בית העסק מושפע מעליית המחירים הכללית במשק – עליית המדד והשכר הממוצע בשיעור משוקלל של מעל 3%. הוא מעלה את המחיר למחיר לא ריאלי לעלות החומרים בשל כל אלה, אבל ממשיך בכך כל שנה לאורך אדישותו הצרכנית של הקונה הממוצע. ולכן, ממש כמו בקוטג', האחריות היא עלינו הצרכנים".

    בפעם הבאה שאתם ליד הקונדיטוריה, תחשבו פעמיים לפני שתשלמו את הסכום המופרז לסופגניה קטנה, חמה ופשוטה.



    0 תגובות