צה"ל תוקף ברצועה: כך התחיל מבצע "עלות השחר" | צפו

    קובי פינקלר ושלמה ריזל 3 Comment on צה"ל תוקף ברצועה: כך התחיל מבצע "עלות השחר" | צפו

    "דובר צה"ל מוסר כי צה״ל תוקף כעת ברצועת עזה ומוגדר בשם מבצע "עלות השחר" כתוצאה מכך הוגדר מצב מיוחד בעורף" כך הודעת צה"ל על פתיחת המבצע הצבאי | המבצע ממוקד כנגד יעדי טרור בארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (גא״פ) ובמסגרתו חוסל מנהיג האזור הצפוני בארגון, טייסיר אל ג'עברי שתכנן להוציא פיגועים

    20:53
    23.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on הבחירות לרבנות הראשית: בנים ממשיכים ודילים פוליטיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות פעולת צה"ל ברצועה כינס ראש הממשלה לפיד הערכת מצב ביטחונית, יחד עם שר הבטחון בני גנץ, בשעה 18:30 בקריה בתל אביב. בה הודיע כי  במסגרת הפצצות צה"ל ברצועה, במבצע מדויק חוסל מנהיג האזור הצפוני בארגון, טייסיר אל ג'עברי שתכנן להוציא פיגועים.

    מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד א-נח'אלה מאיים: תל אביב על וכל הערים בישראל על הכוונת. אני אומר ומודיע כי אין קווים אדומים למערכה הזו. תל אביב היא מטרה של הטילים שלנו וכל הערים בישראל. ואכן, לפי תמונות ודיווחים כיפת ברזל נפרשה באזור מרכז הארץ.

    בסיום מספר הערכות מצב שקיים מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי וסגל פיקוד המשטרה, הוחלט על העלאת הכוננות של משטרת ישראל בכל רחבי הארץ לרבות יישובי הדרום ומרכז הארץ. המשטרה תגביר את פעילות הביטחון השוטף ברחבי הערים והיישובים תוך מוכנות לירי תלול מסלול.

    בנוסף המשטרה הכניסה לכוננות מיידית את כלל המפקדות המשמיתיות במחוזות המשטרה ובמג"ב תוך מוכנות מיידית לגיוס של 10 פלוגות מילואים של מג"ב בהתאם להתפתחויות המבצעיות והערכות המצב. משטרת ישראל נמצאת בקשר ישיר עם צה"ל ויתר גופי הביטחון במטרה להעניק ביטחון מירבי לתושבי ישראל.
    הציבור מתבקש לעקוב ולהיצמד להנחיות שיוצאות באמצעי התקשורת ולהישמע לכוחות המשטרה בשטח ולאפשר את פעילותם.

    כמה שעות קודם, דובר צה"ל פרסם את שם המבצע: "עלות השחר" כנגד יעדי טרור בארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (גא״פ). המבצע ממוקד כנגד יעדי טרור בארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (גא״פ) אך מטיל את האחריות במתרחש ברצועה בארגון החמאס שהוא הריבון בה.

    מד"א מוקד לכיש נמסר: לידעתכם הוכרז מצב כוננות איוש מלא, הנכם מתבקשים להגביר ערנות ומוכנות מבצעית. בעלי תפקידים מתבקשים לאשר בטלפון מוקלט את קבלת ההודעה ומיקומם.

    דוברות עיריית אשקלון: בשל הכרזת צה״ל על מצב מיוחד בעורף, הנחה ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, על פתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. כמו כן, בשעה זו נפתח החמ״ל העירוני בהשתתפות מכלולי החירום ברשות. אנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות

    Tomer Neuberg/Flash90

    בהודעה משותפת לראש הממשלה יאיר לפיד ושר הבטחון בני גנץ נמסר: צה"ל תקף לפני זמן קצר מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. מדובר בפעולה שמטרתה הסרת איום קונקרטי על אזרחי מדינת ישראל ועל עוטף עזה ופגיעה במחבלים ובמשלחיהם. שיתוף פעולה מבצעי של צה"ל, גורמי המודיעין והשב"כ.

    ראש הממשלה, יאיר לפיד: "ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל. יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. כוחות הביטחון יפעלו כנגד מחבלי הג׳יהאד האיסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל".

    שר הביטחון, בני גנץ: "המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – יפגע".

    video
    play-sharp-fill

    הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו קורא בעקבות המצב לכלל הציבור להוסיף שלושה פרקי תהילים להצלחת עם ישראל וחיילי צבא ההגנה לישראל אשר בשעות אלו נלחמים להשבת השקט לערי ישראל.עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע. הרב הראשי קורא לציבור להישמע לכלל ההנחיות של גורמי פיקוד העורף ולא לקחת סיכונים".

    כמו כן באזורים בהם יש לשהות צמוד למרחבים המוגנים יש לצאת לבית הכנסת רק אם במהלך הדרך והשהיה בבית הכנסת יש גישה מיידי למרחב מוגן, אחרת מותר ורצוי להתפלל בבית ולא לקחת סיכון. כמו כן רצוי לוודא כי בכל בית כנסת אשר ישהו בו בשבת להשאיר מכשיר טלפון זמין לכל מקרה שלא יבוא.

    רמת השרון פותחת מקלטים. לפחות מדיווחים ברצועה עולה כי ישנם מספר הרוגים ברצועה ומספרם הוא לפחות ארבעה ויש הטוענים חמישה עשר. צהל מגייס מילואים לצורך עיבוי הכוחות ברצועת עזה. זאת לאור צה"ל החיסול אחה"צ של מפקד הגיזרה הצפונית של הגיהאד טייסיר אל ג'עברי וכן מספר חוליות של הגיהאד .
    סהכ חוסלו עד כה 15 מחבלים.

    התקיפה בעזה. שימוש לפי סעי' 27 א

    המחבל המחוסל, בן 50 הוא אחד ממנהיגי הגיהאד שהיה מחליפו של באה אל עטא בשנתיים האחרונות. במערכת הביטחון יש תיאום עם החמאס ויש תקוה שהחמאס לא יכנס ללחימה. ג'עברי היה אחראי על עשרות מקרים של ירי נ"ט וכן על ירי של רקטות בזמן שומר חומות והמידע שהגיע מהשב"כ והוביל לחיסולו היה מדוייק מאד.

    דובר צה"ל מוסר כי לצהל היתה התרעה על כוונתו של געברי לבצע פיגוע כבר שבוע לפני תפיסת מנהיג הגיהאד בג'נין. צה"ל פרס מערכות הגנה אוירית עד למרחק של 80 קמ ונפרסו מערכות כיפת ברזל בירושלים, תל אביב ובאר שבע.

    רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון הפעילה לראשונה את תכנית "מרחק בטוח אזרחי". התכנית גובשה בחודשים האחרונים בעבודת מטה רחבה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ואושרה לאחרונה בידי שר הביטחון, בני גנץ. תכנית "מרחק בטוח אזרחי" מאפשרת לכל ראש רשות לסייע לתושבי העוטף, שחפצים בכך, להתפנות מבתיהם למתקני הארחה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר