גולדקנופף: נוודא שזוגות מאורסים יוכלו להשתתף בהגרלות

    אליהו גרין No Comments on גולדקנופף: נוודא שזוגות מאורסים יוכלו להשתתף בהגרלות

    שר הבינוי נענה לבקשת נציגי הקהילות: "אעמוד על כך שגם זוגות מאורסים יוכלו להשתתף בהגרלות לדירות מוזלות"

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (חמישי) נפגש יו"ר יהדות התורה ושר השיכון יצחק גולדקנופף עם קבוצת נציגי קהילות חרדיים בתחום הדיור, על מנת לשמוע מהם הצעות וללמוד על אתגרים עמם הם מתמודדים. השר ביקש לשמוע כיוונים ורעיונות חדשים מתוך ניסיונם העשיר, איש איש בתחומו. "זוהי פגישה ראשונה מתוך סדרת פגישות שהשר מעוניין לקיים בתקופה הקרובה עם נציגים ועסקני דיור נוספים" אומרים בלשכתו. "לאחר פגישות רבות שנערכו בין שר הבינוי והשיכון לגורמי המקצוע וצוות המשרד, הוא מבקש לשמוע ולהשמיע את קול הציבור דרך עיני הנציגים והעסקנים". 

    נציגי הקהילות תיארו בפני השר את המצב הקשה בו שרויים עשרות אלפי משפחות מהמגזר החרדי, המתגוררות בחלקם בדירות ומחסנים שאינם ראויים למגורים. "המצוקה מחריפה, היוקר מאמיר, ומידי יום מתווספות משפחות חדשות למעגל העוני" אמר אחד הנציגים. העסקנים סיפרו על קשיים שהם חווים בעת ניסיונותיהם לקדם בניה עבור הציבור החרדי. כך למשל הרב אברהם סלונים, שבנה שכונות רבות בבית שמש ולוד, תיאר בפרוטרוט כיצד מאז רכישת הקרקע ועד קבלת ההיתר חלף כעשור.

    "ישנם יזמים ופילנתרופים המעוניינים לסייע אך אינם מוכנים לשבת על הגדר ולהמתין שנים כה רבות, כאשר במדינות אחרות הליך זהה אורך מספר שבועות בלבד" אמר. 

    הרב אליעזר יוטקובסקי מיוזמי העיר חריש, עפולה ונוף הגליל, תיאר את עליית המחירים בתחום הדיור כשהוא מאשים חלק משרי השיכון שהכבידו את ידם על הציבור החרדי כשבמקביל קידמו שיווק קרקעות יקרות לבני מיעוטים במחירים זולים ואף ללא תשלום כלל. הוא ביקש להחיות את חזונו של השר לשעבר הרב ליצמן לסייע ברכישת דירות יד שנייה בפריפריה. 

    הרב לייבוש רייך מוועד הדיור דחסידי צאנז, הזכיר את השתלשלות הקמת הקהילות בטבריה, צפת וחיפה, הוא סקר את הקשיים והעלה מגוון פתרונות. הרב צבי רבינסקי שעוסק בהתיישבות החרדית, טען כי חלק מראשי הרשויות מערימים קשיים. הרב אוריאל זלזניק הביא את דבריו של מרן הגר"ד כהן שליט"א ר"י חברון ועוד גדולי ישראל שביקשו ממנו לפעול לאיתור פתרונות ברי ביצוע. 

    הרב גרשון לוי מעסקני חסידי בעלזא ביקש לזרז את המרכזים החדשים בהר יונה, והרב חיים יעקב קלפהולץ מקרלין הזכיר את כמות הדירות שנרכשו על ידי החרדים בטבריה ואת הקושי של החסידים לעמוד במחירים העדכניים. הרב צוריאל קריספל נאמנו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל הציג מספר דוגמאות לחסמים שחווים כאשר מנסים לבנות דבר שבקדושה ואף הציג פתרונות בעניין. בישיבה נטלו חלק גם יעקב קינד והרב מנחם גלבר.

    עו"ד ר' נתן רוזנבלט, שאירגן את המיפגש לבקשת שר הבינוי הרב גודלקנופף, ציין כי "וועד הדיור החרדי ללא כוונות רווח" פועל בעיקר במסגרת ההגרלות של משרד השיכון, כאשר הודות לפעילות הכוונה זו נבנו קהילות פאר בחריש, נוה שמיר, ועתידות להיבנות גם בעכו טבריה ואופקים. "בכל אחת מההגרלות בערים האלו זכו מאות משפחות חרדיות, ולקראת ההגרלה הקרובה שתיערך בעוד כחודש, אנו מבקשים לאפשר גם למאורסים להיכנס להגרלה. יש להורות על הקלות נוספות להשתתפות בהגרלה כפי שמופיע בהסכם הקואליציוני".

    השר האזין לכל אחד מהמשתתפים וסיכם את הפגישה בשורת החלטות מיידיות. בין היתר נקבע כי תוקם וועדה מייעצת לשר השיכון בהשתתפות עסקני דיור מכל החוגים ובראשות מנכ"ל המשרד, הוועדה תתכנס ותיתן את המלצותיה לשר. כן נקבע כי השר יעמוד על כך שכבר בקרוב יוכלו מאורסים להירשם לפי תנאים שיפורסמו על ידי רמ"י, והקלות נוספות לקראת ההגרלה הקרובה.



    0 תגובות