מרגש: ציור על השואה של האמנית הבינלאומית

    נתי קאליש No Comments on מרגש: ציור על השואה של האמנית הבינלאומית

    לראשונה נחשף ציור על השואה לרגל יום השואה של האמנית הבינלאומית הובי אלישע ע"ה. בתמונה מתארת האומנית את העיירה היהודית העוברת מאורח חייה השקט והשלו אל עבר התופת הנאצית

    הציור האומנותי של אלישע
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום השואה החל הערב אנו נרגשים להציג יצירה חדשה שנחשפה בימים האחרונים, יצירה אותה ציירה הציירת והאומנית הבינלאומית, הובי אלישע ז"ל.

    על אף תלאות חייה הרבים בחרה הובי, שאת רוב שנותיה העבירה בשכונת מאה שערים שבירושלים, להתמקד בפן החיובי של החיים וציוריה משקפים לרוב שמחת חיים מתפרצת, כעת לאחר פטירתה התגלתה תמונה בה מתארת האומנית את העיירה היהודית העוברת מאורח חייה השקט והשלו אל עבר התופת הנאצית.

    בציור האימפרסיוניסטי מחברת הובי את תלמידי העיירה צועדים יחד עם רבם לצד בית הכנסת הקורס אל תוך התופת היישר אל תוך זרועות הקלגסים הנאצים הממתינים להם על מנת להובילם אל הפתרון הסופי אותם ייעדו עבורם.

    הובי ז"ל בחרה להסתיר את התמונה וככל הנראה מצאה בה פורקן לכאב האינסופי שחרך את נשמתה לאור זוועות השואה הארורה בה נספו רבים ממכרי משפחתה.

    הובי עצמה ניצלה בעת מנוסתה מלונדון המפוצצת על ידי הגרמנים כאשר רגעים ספורים לאחר שירדה מהרכבת בה נמלטו בני המשפחה מהעיר הפגיזו מטוסי הגרמנים את הרכבת ורוב הנוסעים בה נהרגו. הובי תיארה את עצמה כניצולת שואה לאור ההפצצות אותן חוותה בהיותה ילדה בלונדון ולאחר מכן בעיירות הנידחות בבריטניה אליהן נמלטה על מנת להציל את חייה.

    התמונה תוצג בשבועות הקרובים בגלריית הובי'ז בירושלים המנציחה את זכרה של הציירת שהלכה לעולמה לפני כשנה. אוצרי הגלריה אומרים כי המעוניינים בפרטים נוספים ותיאום סיור יצרו קשר עם שלומי במספר -0504870095



    0 תגובות