מצמרר: 'כלי החמדה' התנפץ לרסיסים ויעלה נלקחה לבית עולמה

עניין משפחתי No Comments on מצמרר: 'כלי החמדה' התנפץ לרסיסים ויעלה נלקחה לבית עולמה

ד"ר נורית סירקיס-בנק סיפרה למירי שניאורסון את סיפורה המטלטל של היוצרת יעלה אלישבע קופר ע"ה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המרצה וחוקרת האומנות היהודית, ד"ר נורית סירקיס-בנק, שוחחה עם מירי שניאורסון בתכנית "עניין משפחתי", על דמותה של היוצרת יעלה אלישבע קופר ע"ה, שנפטרה בחג השבועות האחרון וסיפרה את סיפורה המטלטל. "יעלה אלישבע קופר הייתה חברת נפש. הכרתי אותה לפני כשלושים שנה כאשר התחלתי ללמוד את תורת הבעל שם טוב ולאורך השנים חווינו חוויות מאוד עמוקות במיוחד כשהשיא היה כשהוצאנו מסע לערש החסידות אל הבעש"ט. היא ליוותה אותנו בניגוניה הנפלאים לאורך כל הדרך".

"היא התפללה אצל הבעש"ט שיפתח לה את שערי הניגון", סיפרה סירקיס-בנק. "היה לה כישרון בלתי רגיל במוזיקה ולאחר אותה בקשה מהבעש"ט היא הייתה מקבלת ניגוניים שמימיים, שהאוזן לא שמעה. היא הוציאה אותם בדיסק שנקרא היכל הניגון. כיוון שהיא כל כך שמרה על צניעותה היא הוציאה דיסק נוסף שבו הזמינה את מיטב הזמרים של ישראל שישירו את השירים שלה כדי שהעולם יוכל לקבל את הניגונים האלה. היא קיימה במשך עשר שנים שיעור בקבר דוד המלך. הגיעה מידי שבוע במסירות נפש במשך עשר שנים".

"היא הייתה מעוכבת זיווג ונישאה לראשונה רק בגיל 58", הוסיפה וסיפרה סירקיס-בנק. "לצערנו הרב זמן קצר לאחר נישואיה היא חלתה ובעלה המסור ליווה אותה… הגעתי אליה הערב בערב חג השבועות האחרון, ניגנו ולמדנו. כל כך קיווינו שהיא תקום מהמיטה הזאת ונפרדנו ממנה בלב אוהב".

בהמשך היא שיתפה ברגע מצמרר: "היה לי בבית כלי מאוד אהוב, מחרסינה עדינה בצורת תחרה. משהו נדיר שבתוכו נהגתי לשים שני תפוחים בשולחן שבת, סגולה של רק חיים פלאגי. ובליל שבת שבו נפטרה קופר הוא התנפץ לרסיסים. זעקתי ממעקי נפשי עד כדי כך שהשכנים רצו לבדוק מה קרה. השארנו את השברים ככה על הרצפה כי זה מוקצה. במוצאי החג פחדתי לגשת לטלפון אבל בסופו של דבר קיבלתי את ההודעה המצמררת שאלישבע נלקחה לשמי מרום. באותו יום שדוד המלך נלקח, והבעל שם טוב".



0 תגובות