תחקיר המבצע קובע: דוד יהודה יצחק נפל מאש כוחותינו

    קובי פינקלר No Comments on תחקיר המבצע קובע: דוד יהודה יצחק נפל מאש כוחותינו

    ממצאי תחקיר מעמיק מעלה כי לוחם אגוז, רב-סמל דוד יהודה יצחק ז״ל נורה ונהרג מאש כוחותינו בעקבות זיהוי שגוי במהלך מבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ג’נין. הרמטכ"ל הלוי: "מדובר באירוע קשה ומצער״. בהפקת הלקחים הוחלט בין היתר כי מפקד הצוות יסיים את תפקידו

    רב-סמל דוד יהודה יצחק ז"ל
    8:46
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיכום תחקיר נפילתו של לוחם אגוז, רב-סמל דוד יהודה יצחק ז״ל, במהלך מבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ג’נין, הוצג בתחילת השבוע  לראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, על ידי מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדה 98, מפקד חטיבת הקומנדו ומפקד יחידת אגוז.

    דוד ז"ל נפל במהלך מבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ג’נין, בליל ה-4 ביולי 2023, ט"ו בתמוז התשפ"ג, כאשר נורה ונהרג מאש כוחותינו בעקבות זיהוי שגוי.

    הירי בוצע בשלב יציאת הכוחות ממחנה הפליטים ובזמן שהתבצעו חילופי אש בין הכוחות לחמושים. כוח שזיהה דמות חשודה ותנועות חשודות באחד המבנים ירה לעברה, ודוד יהודה יצחק ז״ל נהרג כתוצאה מהירי בעקבות זיהוי שגוי. מסקנות התחקיר העלו פערים באופן הערכת מיקומי הכוחות במהלך היציאה ממחנה הפליטים.

    הרמטכ"ל קיבל את מסקנות התחקיר ואמר כי "מדובר באירוע קשה ומצער, בו איבדנו לוחם צה״ל במהלך פעילות מבצעית תחת אש. יחידת אגוז, יחד עם יחידות הקומנדו, פעלו במחנה הפליטים ג'נין באופן אמיץ וראוי להערכה, והביאו להצלחות מבצעיות ולהרחבת חופש הפעולה של צה"ל. לצד זאת, נלמד את הלקחים הנדרשים, ונטמיע אותם ביחידות צה"ל הלוחמות".

    סיכום ממצאי התחקיר הוצג למשפחת יצחק. צה"ל משתתף בצערה של המשפחה וימשיך ללוותה.

    בעקבות המקרה הוחלט על נקיטת צעדים פיקודיים ברמת החטיבה. למפקד הפלוגה נרשמה הערה פיקודית. מפקד הצוות יסיים את תפקידו. מפקד צוות נוסף אשר השתחרר, לא יפקד על הצוות במילואים לפרק זמן מוגבל, לאחריו יבחן המשכו. סמל הצוות לא ישרת בתפקיד פיקודי.



    0 תגובות