האיש והלב \\ פנחס כהן סופד ליהונתן הי"ד

    אתר קול חי 2 Comment on האיש והלב \\ פנחס כהן סופד ליהונתן הי"ד
    צילום: באדיבות כותב השורות
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ב"בין הזמנים" של חודש אב, לפני כחודשיים, משפחתינו יצאה מהעיר רחובות עם שני רכבים לנפוש באחד מיישובי הדרום. ביום שישי נסענו לחוות סוסים במושב יכיני, אך תעינו ונכנסנו לשביל עפר שהיה מלא ברזלים שפינצ'רו לנו את שני הגלגלים ברכב. הרכב השני התקדם לכיוון המושב לחפש עזרה, ואז פגשנו בשני המלאכים מתן צעידי והנער יהונתן חג'בי.

    מתן תפס את הפיקוד. טיפל והחליף גלגל אחד. ולאחר השתדלות ומאמצים מרובים אילתר גלגל נוסף המתאים לרכבנו, והתקין גם אותו כגלגל חלופי במקום הגלגל השני הנקוב. בעוד יהונתן עוזר לו ויד ימינו בכל הנדרש- חוזר להביא כלי עבודה, דואג לכבד אותנו במים, מעביר את ילדינו למקום בטוח, ממלא את כל חסרוננו במקום הזר, והכל מתוך לב טוב ונקי. לאחר הטיפול המסור, אמרו השניים שיגיעו במיוחד לעירנו רחובות ביום ראשון כדי להחזיר את הגלגל החלופי.

    לא היה בפינו מילים להודות להם, כיוון שאין לנו מושגים במכונאות, ובפרט כשנקלענו למקום זר שעות ספורות לפני כניסת שבת. מתן ויהונתן לא רצו שום תמורה, "אנחנו עושים מכל הלב עבור המצווה" אמרו.

    ואכן, ביום ראשון הגיעו מתן ויהונתן לעירנו רחובות להחזיר את הגלגל החלופי למושב שלהם, ואנו נתנו למתן סידור תפילה וברכה חמה בה הזכרנו גם את יד ימינו יהונתן.

    טוב להודות לאלוקים
    ולך מתן שנשלחת ממרומים
    ראינו בך מידות נאצלות
    תושיה, תבונה ופתרון בעיות
    "הצלת" אותנו משפחה "נבוכה"
    שנתקעה ב"מדבר" "בארץ לא זרועה"
    עם כל הלב ועם כל הנשמה
    סייעת ועודדת בהומור ובשמחה
    יחד עם יהונתן בן משפחתך האהוב והנעלה
    שגם הוא יזכה לברכה ולישועה

    באותו זמן עבר ברחוב שלנו, ראש ישיבת מאור התלמוד הרב אברהם יצחק קוק שליט"א, ובירך את שני המלאכים שעזרו לנו. יהונתן שאל בצניעות "על מה מגיע לי ברכה ותודה? מה עשיתי?"

    היום, לצערינו, נתבשרנו שבשעה שחדרו המרצחים למושב יכיני, יהונתן שהה בבית סבתו שגרה בפאתי המושב. המחבלים נכנסו לגנוב רכב שטח מהחניה של הסבתא, וכשיצאו בני הבית לשמע הקולות, וביניהם גם יהונתן, צעקו להם המחבלים "חיזרו לבית". רק הסתובב הנער יהונתן חזרה לבית, נורה למוות ע"י המחבלים. הי"ד.

    למרות השבר, אביו של יהונתן ניר המשרת כמג"ד בחטיבת דניאל הגיע ללחימה בשירות מילואים למרות שבנו נרצח, "ממילא אי אפשר לקבור אותו עכשיו"- אמר האב השכול.

    אנחנו בטוחים שהחסד העצום שגמל לנו, ברכותיו של הרב קוק ומידותיו הנאצלות עומדים לו לזכות בעולם שכולו טוב.
    יהונתן בן ניר, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אמלה איזה צמרמורות…..