שוב: ההתרעות בצפון – אזעקות שווא | אירועי היום

    קובי פינקלר ושלמה ריזל 2 Comment on שוב: ההתרעות בצפון – אזעקות שווא | אירועי היום

    דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות בצפון הארץ, מדובר בהתרעת שווא. פורסמו שמות ההרוגים מהמתקפה של חיזבאללה בצפון

    שיגור רקטות מרצועת עזה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל במלחמה: היום השישי ללחימה בדרום נמשך. צה"ל ביצע הלילה תקיפה נרחבת במוקדים רבים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. מספר הנרצחים מאז תחילת המלחמה עומד על יותר מ-1,300 ויותר מ-3,000 פצועים. אמש, בתום פגישת נתניהו וגנץ, השניים הגיעו להסכמה על הקמת ממשלת חירום. נתניהו אמר כי "העם וההנהגה מאוחדים, שמנו כל שיקול אחר בצד", וגנץ הוסיף: "העמידה שלנו כאן שכם אל שכם היא מסר לאויבנו וכן לאזרחי ישראל".

    אמש החלה חדירה של כלי טיס עוינים רבים אל אזור הצפון. כמו כן, בוצע ירי רקטות אל אזור חוף הכרמל. דובר צה"ל קרא לתושבי הצפון להישאר במרחבים המוגנים עד להודעה חדשה, אך בהמשך פורסמה הודעה שלפיה ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים.

    עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה:

    22:57 –  1,537 פלסטינים נהרגו ו-6,612 נפצעו מתחילת המלחמה. לבתי החולים ברצועה נותר חשמל לשלושה ימים, על בסיס גנרטורים. קיים מלאי מזון שצפוי להספיק לכמה שבועות.

    22:27 – סמ"ר (במיל') מתניה אלסטר ז"ל, בן 22 משדה אילן, נהרג אחרי שירה אתמול חיזבאללה לעבר כוח צה"ל בצפון הארץ. ארבעה חיילים נפלו בלחימה בגבול הצפון מתחילת המלחמה.

    22:19 – חייל נפצע קל מירי לעבר כוח צבאי שליד טלמון במערב בנימין. המפגע נמלט.

    22:08 – פיקוד העורף: חשש לחדירת מחבלים בפטיש שבמערב הנגב.

    21:57 – המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ ממליצים לכל הישראלים השוהים בחו"ל לגלות עירנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים על אודות הפגנה או אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם – בשל קריאה של הנהגת חמאס לקיים יום זעם ביום שישי הקרוב שבו קראו לצאת ולפגוע בישראלים וביהודים.

    21:36 – צבע אדום בנחל עוז.

    21:15: שוב: ההתרעות בצפון היו התרעות שווא

    21:14 – דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות בצפון הארץ, מדובר בהתרעת שווא.

    20:48 – אזעקות בצפון הארץ: משגב עם, מרגליות, קריית שמונה, תל חי וכפר גלעדי. מסתמן שהאזעקות הופעלו בגלל הפצצות תאורה.

    20:42 – ארבעה מחבלים נתפסו ליד עין השלושה: שניים ליד קיבוץ ניר עוז ושניים ליד קיבוץ עין השלושה. כוחות רבים בדרכם למקום.

    20:38 – כוחות צה"ל מצאו על גופתו של מחבל שחדר לשטח ישראל חוברת הדרכה והשראה של אל-קאעידה – דאע״ש. 256 חיילי וחיילות צה"ל נפלו מתחילת המלחמה.

    20:37 – שב"כ: להעלות את רמת הכוננות בכל השגרירויות הישראליות בעולם.

    20:18 – דובר הבית הלבן: 27 אמריקנים נרצחו במתקפה של חמאס.

    20:59 – אזעקות צבע אדום בנחל עוז.

    19:16: מפקד חיל האוויר: ״יש לנו עבודה רבה עד להעלמת הארגון (חמאס). יש לנו רשימה, של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים הללו, נגד משפחתנו ונגד תושבי העוטף, ואנחנו נגיע אליהם – אתם מכירים את חיל האוויר ואת צבא ההגנה לישראל. ממשיכים את התקיפות בעוצמה. אנו מסתכלים על כל הזירות, ומגנים על כל התושבים".

    18:49: מטוסי קרב של צה"ל תוקפים בשעה זו מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

    18:40: לפיד בהצהרה מיוחדת מהכנסת: "בזמן שהממשלה כושלת – הישראלים מתגלים במלוא עוצמתם. הילדים צועקים מהאדמה 'למה לא התכוננתם'. מה שקרה בשבת הוא כישלון שאין לו כפרה. נתמוך בכל פעולה, הייתי הראשון להציע ממשלת חירום – מה שמוקם היום זאת לא ממשלת אחדות אלא משהו שלא יוכל לעבוד. גנץ ואייזנקוט טועים בשיקול דעתם, נתניהו לא יקשיב להם".

    18:18: שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בקריה. בפגישה דנו השניים בתמונת המצב הביטחונית.

    18:07: שר הדתות מיכאל מלכיאלי הגיע היום לפגישות ההערכת מצב יחד עם אנשי לשכתו במועצות הדתיות ברחבי הדרום, שם השתתף בהלויות הנרצחים הי"ד, כמו"כ קיים ניחומי אבלים ושמע סקירה מקיפה מאנשי המועצות הדתיות ומנהלי הח"ק בדרום הארץ. בין היתר הגיע השר לערים: אופקים, נתיבות ואשקלון.

    השר מיכאל מלכיאלי בהערכת מצב בדרום: "הגעתי למועצות הדתיות בערי הדרום – אשר פועלות עם צוותים מתוגברים ועומדים בגבורה בהבאתם של כלל הנרצחים הי"ד לקבר ישראל במצבים שבן אנוש לא יכול לתאר – כוחנו באחדותנו".

    17:57: הופעלה התרעה בעיר מטולה, הפרטים בבדיקה

    17:55: מפלגת העבודה תצביע בעד ממשלת החירום הלאומית, אך תישאר בחוץ בדומה ללפיד ויש עתיד.

    17:52: מחבל חוסל בהיתקלות ליד כיסופים.

    17:35: דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירט בעקבות זיהוי בשמי ישראל, ההתרעות הופעלו בעקבות היירוט ובשעה זו נבדק האם מדובר בזיהוי אמת.

    17:28: אחרי חמישה ימים ובלחץ בינלאומי כבד: אבו מאזן מגנה "הרג אזרחים משני הצדדים".

    17:23: חמאס בלחץ: סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס בריאיון מגננה באל-ג'זירה מנסה להסביר שהם בכלל לא התכוונו לפגוע באזרחים במתקפה שלהם, אלא רק באוגדת עזה. הוא מטיל אחריות על תושבים רגילים בעזה שנכנסו במסגרת המתקפה ושבו אזרחים וטוען ש-1,200 פעילים בזרוע הצבאית של חמאס השתתפו בה: "חמאס לא היה זה שחטף נשים וילדים".

    17:12: אזעקות בגליל העליון: הופעלה התרעה בקיבוץ דפנה, הגושרים ושאר ישוב. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

    17:07: צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה; עד כה הטיל חיל האוויר כ-6,000 פצצות נגד מטרות חמאס

    16:34: היירוט באזור צפת: בשל זיהוי שווא

    16:27: בדקות האחרונות: שיגור טילי פטריוט מעל צפת לעבר מטרה חשודה. במקביל לצפון: מטח רקטות כבד לעבר אשדוד ויישובי העוטף.

    16:00: רשת CNN מפרסמת: על פי גורם ישראלי בכיר, איראן הייתה מודעת לפעולה של חמאס ונתנה לה "אור ירוק". הגורם הוסיף כי איראן כנראה לא הייתה מודעת לשעה המדויקת של התקיפה אבל הייתה מודעת לפעילות לפני שהיא התרחשה.

    15:39: הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום (חמישי) עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן (Steven Gillen) שהגיע במיוחד לישראל. ממונה החטופים והנעדרים עדכן את סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה בתמונת המצב העדכנית וסקר את מגוון הצעדים והמאמצים שישראל נוקטת. סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה ציין את מחוייבותה האיתנה של ארה"ב לביטחון ישראל ולהחזרת החטופים וכי הוא עומד לרשותה של מדינת ישראל ויעשה כל הנדרש לסייע לה.

    15:32: דיווח בעזה: יוסף אבו מרזוק, אחיו של בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, נהרג בתקיפת צה"ל בבניין א-צנאעה ברפיח.

    15:18: שר האוצר סמוטריץ': "מעל 30 מיליון ש"ח יועברו כבר היום לרשויות, בנוסף הממשלה תעביר למתיישבים בישובים שפונו מענק סיוע מיוחד בסך של 1,000 ש"ח לנפש ועד 5,000 ש"ח למשפחה כ"מענק התארגנות מיידי שלא על חשבון הפיצוים בשל נזק ישיר שנגרם"

    15:15: טיל נ"ט פגע בבית ריק בנתיב העשרה, אין נפגעים בגוף.

    15:14: צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה

    15:04: רקטה נפלה באחד היישובים בעוטף, במועצה האזורית חוף אשקלון. יש פגיעה ברכוש, אין נפגעים בגוף.

    14:51: שר הפנים והבריאות ארבל ומנכ״ל רשות האוכלוסין אייל סיסו בביקור יחד עם ח״כ רון כץ במלון קיבוץ שפיים, אליו פונו תושבי כפר עזה בעקבות המלחמה. בקיבוץ הוקמה לשכה נייד עבור התושבים שהועברו למקום בימים האחרונים

    14:50: ישראל לקחה אחריות רשמית: במקביל לתקיפת שדה התעופה בדמשק, ישראל תקפה גם בנמל התעופה הבינלאומי של חלב. מטוס איראני שהיה בשמי סוריה בזמן התקיפות נאלץ להסתובב בחזרה. דובר צה"ל בערבית: "תקפנו בתגובה לירי הפצמ"רים מסוריה"

    14:30: דיווח: תקיפה ישראלית משולבת גם בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק וגם בנמל התעופה הבינלאומי של חלב. תקיפה שכוונה למסלולי הטיסה של שדות התעופה. שניהם הושבתו

    14:19: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן: "בלינקן לצד נתניהו: "כל עוד ארה"ב קיימת – לעולם לא תהיו לבד. סבי שרד את אושוויץ, דכאו ומיידנק – אני מבין את המראה של חמאס טובח ביהודים, לא יכול שלא לחשוב על ילדיי. באתי לכאן גם כיהודי, אני נדהם מהסולידריות. המסר שלי הוא שאתם חזקים להגן על עצמכם בכוחות עצמכם – אבל אתם לא חייבים – האזהרה של הנשיא ביידן עומדת, אנחנו נשמור על הגב של ישראל"

    play-sharp-fill

    14:17: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינק בהצהרתם המשותפת: "תודה על ביקורך החשוב כאן. תודה לך ולנשיא ביידן ולעם האמריקני על התמיכה שלכם בישראל במלחמה שלנו נגד הברברים של חמאס. אתה בא הנה לעם כואב, עם לוחם, עם של אריות – שנחוש לנצח את כוחות הרשע מסביבנו"

    play-sharp-fill

    14:15: 12 מגדלים השייכים למחלקת המודיעין של החמאס הותקפו הצהריים בהפצצה כבדה, חלקם הושמדו לגמרי. בעזה דיווחו על הרוגים ועשרות פצועים • צפו

    play-sharp-fill

    14:09: דיווח ראשוני: חיל האוויר תוקף בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. מערכות הגנה אווירית סוריות הופעלו במרחב

    14:08: שישה ימים לאחר תחילת המלחמה – הרמטכ״ל הרצי הלוי צפוי לשאת בשעות הקרובות הצהרה ראשונה לאומה

    14:04: משפחות החטופים עם אזרחות בריטית עורכות כעת מסיבת עיתונאים בלונדון. לדברי המשפחות: "ייקח שנים להתגבר על האסון הגדול בישראל, וחשוב שהעולם ישמע את מה שיש לנו להגיד"

    14:00: חמאס בכרוז: הפסקת החשמל והמים לאסירים הכלואים בישראל הוא פשע ע"פ הדין הבינלאומי. אנו קוראים לצלב האדום ולגורמים בינלאומיים להתערב ולפעול להגנתם

    13:54: מד"א: בהמשך לאזעקות האחרונות בגזרת בית שמש: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

    13:52: אזעקות הופעלו בבית שמש וביישובים הסמוכים. לפחות יירוט אחד מעל העיר, ונפילה נוספת בשטח פתוח

    13:45: במד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם כדי לסייע לפצועים שעדיין מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

    13:40: במטח האחרון ששוגר לעיר שדרות, זוהו שבע נפילות בעיר, בשתי זירות שונות, מתוכן פגיעות ישירות במבנים. בכלל הזירות דווח על חמישה נפגעים, מתוכם שניים אנוש, שניים קשה, ואחד בינוני. שניים מהפצועים הם מתנדבי איחוד הצלה שהיו בדרכם להציל חיים

    13:35: רשות האוכלוסין וההגירה החלה להפעיל את הלשכה הניידת עבור תושבי כפר עזה. הלשכה הוקמה בקיבוץ שפיים עבור תושבי קיבוץ כפר עזה שעברו להתגורר במקום בימים האחרונים

    13:30: משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי מתחילת המלחמה נהרגו 1,354 פלסטינים ברצועת עזה כתוצאה מתקיפות צה"ל, ועוד 6,049 נפצעו. בנוסף נמסר כי ביהודה ושומרון נהרגו 31 פלסטינים ועוד 180 נפצעו מתחילת המלחמה

    13:28: אזעקת צבע אדום בעוטף עזה

    13:22: דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קאנוע, אמר כי לא יתקיים משא ומתן באשר לשבויים הישראלים שנחטפו לעזה, "עד שתיפסק התוקפנות הישראלית ברצועה". לדבריו, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מחזיקים ביותר מ-120 חטופים ישראלים.

    13:10: שרי הממשלה מאשרים כעת במשאל טלפוני את צירופו של אוריאל בוסו לממשלה כשר הבריאות. הערב המינוי יובא לאישור סופי בכנסת, יחד עם 5 השרים החדשים מ'המחנה הממלכתי'

    12:30: שני פועלים תאילנדים שנחשבו חטופים או נעדרים אותרו בחיים סמוך לנחל עוז. הפועלים אותרו לאחר שהתחבאו בשדות במשך חמישה ימים

    12:21: במהלך זיהוי הגופות במחנה "שורה" נמצאה גופת מחבל עם רימון. כולם פונו מהמבנה

    12:20: דיווח ערבי על חיסול מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, עבד אל רחמן.

    12:18: ח"כ ליברמן: "הערב נצביע בעד ממשלת חירום ואם ירצו לשמוע את דעתי, אתייצב בכל פורום שאליו יזמינו אותי"

    12:09: תושבי ירושלים החליפו את השם של רחוב עזה בירושלים, שבו מתגורר בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, ל"רחוב נחל עוז" ו"רחוב נובה" – חלק מהמקומות שבהם התחוללו הזוועות במתקפת הפתע בשבת

    12:00: ראש עיריית שדרות אלון דוידי פונה לראש הממשלה: ״תמצאו דרך לפנות מכאן את כל התושבים״.

    11:57: קנצלר גרמניה אולף שולץ מותח ביקורת קשה על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נוכח העובדה כי הוא אינו גינה את מתקפת הטרור של חמאס. "שתיקתו מבישה", אמר שולץ וציין כי "חמאס לא היה מצליח לבצע את המתקפה ללא תמיכה איראנית", והוסיף כי גרמניה תפסיק את הסיוע הכלכלי לפלסטינים

    11:56: מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא מכין את העורף לקראת ימי לחימה ארוכים ואומר: "אנו הולכים ללחימה ארוכה ופועלים לרציפות תפקודית במשק ולחוסן לאומי. יהיו עליות ומורדות". לדבריו "החמאס מנהל כלכלת חימושים כי הוא מבין שהמלחמה תיקח זמן של כמה שבועות ולכן הוא יורה פחות עם דגש של פעם פעמיים ביום לאזור המרכז".

    11:50: במד"א מעדכנים: מלבד שני הפצועים קשה בשדרות, פונו מהעיר עוד שני פצועים במצב בינוני וקל.

    11:39: עדכון לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת שדרות: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי, צעירה כבת 20 וגבר כבן 30 במצב קשה עם פגיעות מרסיסים. עדכון בהמשך

    11:35: אזעקות צבע אדום בדקות האחרונות ברחבי העוטף ושדרות

    11:25: דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע כי 97 משפחות עודכנו על כך שקרוביהם נחטפו על ידי חמאס

    11:22: דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרה כי "חמאס נמצא באנדרלמוסיה ושליטתו ברצועה התערערה". לדבריו, כוחות צה"ל ממשיכים בהיערכות לשלב הבא.

    11:18: יו"ר ש"ס אריה דרעי החליט למנות את ח"כ אוריאל בוסו לתפקיד שר הבריאות. השר משה ארבל ימשיך בתפקידו כשר הפנים.

    11:10: דובר צה"ל עדכן כי לוחמים גילו דגל של ארגון הטרור דאעש בקיבוץ סופה, בתוך הציוד של מחבלי חמאס.דגל דאע"ש

    10:44: שר הביטחון יואב גלנט הציג לשרי ההגנה של ברית נאט"ו סרטון עם מראות קשים ממתקפת הטרור של חמאס, ואמר: "ספגנו מכה קשה, אך אל תטעו: 2023 היא לא 1943. אנחנו אותם היהודים, אך יש לנו יכולות שונות. מדינה ישראל חזקה, מאוחדת וחזקה". בסיום השיחה, שר הביטחון הודה לשרי ההגנה על הבמה החשובה, והביע את הערכתו האישית למזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין על פעולותיו למען ביטחון ישראל.

    10:35: שר החוץ אלי כהן קיבל את פניו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן עם הגעתו לביקור הזדהות ותמיכה בישראל. כהן מסר: "עם ישראל לעולם לא ישכח את התמיכה האמריקנית בימים קשים אלו. אני מודה לידידי מזכיר המדינה, לנשיא ג'ו ביידן, ולכל ידידינו בארה"ב על עמידתם החד משמעית לצד ישראל, על גינוי הטרור ועל התמיכה בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה"

    10:30: שר החוץ של איראן צפוי להגיע ללבנון, על רקע ההסלמה הביטחונית. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"

    10:19: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נוחת כעת בנתב"ג, במקביל שוגר מטח רקטות מעזה ליישובי העוטף.

    אנטוני בלינקן נחת בנתב"ג. שר החוץ כהן מקבל את פניו

    9:51: באשר לצפון אומר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי היה חשד לכניסת כלי טיס אבל בפועל לא היה כלום והיו שגיאות. "זו לא מתקפת סייבר, זו לא תקלה טכנולוגית אלא פרשנות לא נכונה והאירוע יתוחקר" אומר הדובר. באשר לסוגיית החטופים אומר הדובר ש-81 משפחות קיבלו הודעות והמידע נמשך.

    9:50: צה"ל תקף הלילה את מפקדות מחבלי הנוחבא של חמאס (יחידות העילית של הארגון) זאת לאחר מידע מודעיני ומידע שנאסף ממחבלים שנשבו בידי חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. על סמך מידע זה הופצצו הלילה מקומות המסתור של המחבלים. דובר צה"ל אומר שהפגיעה בשליטת החמאס קשה מאד וזה ניכר בשטח: "אנחנו פועלים רק על פי מידע מודיעיני ולא תוקפים בלי סיבה או בלי מידע". צה"ל עבר גם לאיסוף תמונותיהם של כל מחבלי החמאס שהשתתפו בטבח וברצח ובצילוב עם סרטוני האימה מנסים להגיע לצלמים. כך שלשום חוסל מוסטפא שהין שהיה אחראי על הפצת וצילום הסרטונים.

    9:44: שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, חה"כ ישראל כ"ץ: סיוע הומניטרי לעזה? אף מתג חשמל לא יורם, שיבר מים לא יפתח ומשאית דלק לא תיכנס עד להשבת החטופים הישראלים הביתה. הומניטרי תמורת הומניטרי. ושאף אחד לא יטיף לנו מוסר

    9:15: אלוף פיקוד העורף רפי מילוא אמר כי "אנו לפני מלחמה ארוכה, יהיו עליות ומורדות אך בסופה אין חמאס. ארגון הטרור ירד אחרי מכת הפתיחה ל-250 שיגורים ביום – ואז ירד לכמה עשרות ביום כדי לשמור להמשך ובכל יום שומר מטח למרכז הארץ. אנו ממוקדים בדרום אבל מסתכלים צפונה כל העת ומוכנים לפתיחת חזית שם".

    9:14: אחרי שטראמפ טען שגלנט אמר "אני מקווה שחיזבאללה לא יתקפו אותנו מצפון", שר הביטחון מגיב: "מדובר בספקולציה מופרכת – שר הביטחון משוכנע ובטוח בכוחם של צה"ל וגופי הביטחון לפגוע בכל אויבנו, כפי שפועלים כעת נגד החמאס בעזה".

    9:12: בעוד שעה: שר החוץ האמריקני בלינקן ינחת בישראל. שר החוץ אלי כהן יקבל את פניו

    9:00: זוועה: אחד מניצולי טבח שמחת תורה ששרד כשהסתתר בבונקר, סיפר כי התכסה בגופות כדי להימנע מגילויו על ידי אנשי חמאס, הוא סיפר כי הוא הסתתר עם עשרות אנשים שרובם מתו

    8:50: במד"א עדכנו כי לאחר המטח האחרון לעבר השרון והשומרון חובשים ופרמדיקים של הארגון יצאו לסרוק מספר זירות בהם דווח על נפילות. "בשלב זה לא ידוע על נפגעים", נמסר.

    8:40: אזעקות נשמעו ביישובים שונים בשרון ובשומרון, אחרי יותר מ-10 שעות ללא התרעות ירי רקטי באף אזור בשטח ישראל. בין היתר נשמעה אזעקה באריאל, טייבה, צור יצחק, קדימה-צורן, כוכב יאיר – צור יגאל, כפר יונה וצור משה

    8:27: מחריד: עלה ל-1,300 מספר הנרצחים הרשמי במתקפת הפתע של חמאס. ההערכות הן שהמספרים לא סופיים וצפויים לעלות

    8:20: דובר צה"ל עדכן כי צה"ל מוכן לכל התפתחות מצפון, וכחלק מקידום המוכנות – נפרסו בימים האחרונים כוחות מילואים ביישובים הסמוכים לגדר הגבול. "הכוחות מבצעים משימות הגנה שונות ביישובים הכוללות סיורים, מארבים ופריסת מחסומים", נמסר. פיקוד הצפון תוגבר השבוע בכוחות רבים נוספים "לטובת חיזוק מענה הפיקוד והשליטה ומוכנותו במרחב".

    7:45: דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן הבוקר כי מתחילת המלחמה הודיע הצבא ל-220 משפחות על נפילת יקיריהן וכן עודכנו 81 משפחות חטופים עד כה. "אנחנו לא ברברים כמו חמאס. יש מודיעין בתקיפות והיגיון מודיעיני, ואנו כן מפנים אוכלוסייה לפני תקיפות", אמר.

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אזעקות השווא הן בחסד וברחמים, הקב"ה מאפשר לנו לחזור בתשובה. אסור להיות שאננים.
      אם אנחנו הדתיות שיודעות מה זו צניעות ומה 'הקריטריונים' לא נתחזק ונשפר את הסטנדרטים שלנו כל אחת ממקומה ודרגתה, איך נצפה שאחיותינו הרחוקות יותר יעשו זאת.
      לא קשה לדמיין מה עובר על משפחה שבתה שבויה בעזה, כמה היו רוצים שתהיה מכוסה, מוגנת, שמורה…
      כל כיסוי מרפק וכל כיסוי ברך מגן על כל עם ישראל, על החיילים ועל השבויים והשבויות.
      זה לא 'שיעור' של המורה בסמינר, זו מציאות שה' הטביע בעולם.
      יוסף הצדיק 'שמר נגיעה' ונס מאשת פוטיפר, כמה שנים אח"כ 'הים ראה (את ארונו של יוסף) וינוס' ועם שלם ניצל מטב(י)ע(ה) בים סוף ומטבח של המצרים.
      בואו נרחם על אחינו יותר מעל השמלה/חצאית/חולצה…
      זה קשה. גם לבחור שהיה בין החיים למוות היה קשה. אבל הוא קיבל על עצמו שם בין השיחים לשמור שבת וניצל!

      אשרי עם ישראל שמכיר בבוראו, בואו נכריע את המערכה, נכריע את כל העולם לכף זכות.

      בתפילה לגאולה שלימה כהרף עין בחסד וברחמים גדולים, שהכל יתהפך לטובה כמו בימי מרדכי ואסתר [שכידוע הדור האחרון הוא כנגד מגילת אסתר].
      שכנה של חטופה