מטחי רקטות בדרום ובצפון: השר גלנט: "בקרוב נכנסים לעזה" | אירועי היום

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on מטחי רקטות בדרום ובצפון: השר גלנט: "בקרוב נכנסים לעזה" | אירועי היום

    בשורת יישובים בגליל המערבי נשמעו אזעקות, במקביל לירי לכיוון אשדוד ועוטף עזה. 4 מחבלים נהרגו בחילופי אש ליד טול כרם. מזכ"ל האו"ם מתכנן לבקר במעבר רפיח מחר, לקראת פתיחה אפשרית להכנסת סיוע הומניטרי. משרד הבריאות ברצועה: 3,785 הרוגים מתחילת המלחמה. אירועי היום ה-13 למלחמה

    צילום: אייל מרגולין/פלאש90  

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום ה-13 למלחמת חרבות ברזל: עדכונים שוטפים

    22:59: אזעקות בתל אביב יפו, בבת-ים, בחולון ובראשון לציון. 2 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים.

    22:20: ארצות הברית הודיעה כי תוכנית הפטור מוויזה לישראלים תיכנס לתוקף החל מהלילה, במקום החל מה-30 בנובמבר.

    21:55: סעודיה מגנה את חמאס ואת ישראל: האמיר תורכי אל-פייסל, לשעבר ראש המודיעין הסעודי ובנו של אחד המלכים הסעודים לשעבר, פרסם הודעת גינוי כפולה לחמאס וישראל שבה נכתב: "אנחנו מגנים את חמאס על הניסיון שלו למנוע נורמליזציה בין סעודיה לישראל, ומגנים את ישראל על שאפשרה העברת כספים מקטאר לידי החמאס ברצועת עזה".

    21:23: המשטרה אישרה כי אוכלוסיות ללא מיגון באשקלון יפונו מהעיר. הזכאים: מחוסרי מיגון דירתי או קומתי, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים וקשישים.

    21:00: צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה. אין דיווחים על נפגעים.

    20:47: צבע אדום בעוטף עזה.

    20:35: הצהרת דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "חיזבאללה אישר את הירי מלבנון – והוא יישא בתוצאות של כל הפעולות". על בהלת צילומי הבתים: "כוחות הביטחון בודקים כל אירוע – ולא עלה חשש לאירוע ביטחוני".

    20:31: צבע אדום בגוש דן ובשפלה. 3 יירוטים בוצעו מעל חולון ובת ים. לא ידוע על נפגעים.

    20:22: הקבינט המורחב מתכנס כעת, השרים צפויים לאשר את התוכניות להמשך.

    20:11: בקריית שמונה מסכמים את אירועי המטח שנורה לכיוון העיר וליישובי הגליל: "שני טילים נפלו בתוך העיר. אחד מהם לא התפוצץ, והשני התפוצץ בחניית רחוב ופצע שני תושבים קל ובינוני".

    20:10: מפקד מג"ב הנחה לעצור את איסוף הנשקים של כיתות הכוננות בעוטף עד שיקבלו נשקים חלופיים מצה"ל.

    20:00: הותר לפרסום: לוחם מג"ב איו"ש במיל', רס"ר מקסים רז'ינקוב ז"ל, נהרג בפעילות מבצעית במחנה הפליטים 'נור א-שמס' שבחטיבה המרחבית מנשה. בכך עלה מניין חללי המשטרה המעודכן ל-58.

    19:37: מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים, האלוף במיל' ניצן אלון: "אנו רואים כל העת את בני המשפחות, אנשינו וחיילינו. המאמץ הזה מורכב, קשה ומאתגר. אנחנו משתפים פעולה עם המשפחות, היישובים והקהילות, שוקדים יום וליל, ולרשותנו מיטב היכולות הצבאיות והטכנולוגיות. המשימה החשובה ביותר: להשיב את אנשינו. לא נעצור לרגע עד שנמצא כל דרך להשיב את היקרים לנו".

    19:35: צה"ל חושף: בין החטופים יש כ-30 ילדים, וכ-10 עד 20 קשישים. יותר מ-100 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים.

    19:01: שר החוץ אלי כהן סייר עם מושלת מדינת ניו יורק, קאת'י הוקול, בחורבות הטבח בכפר עזה.

    19:00: מחר יתקיים דיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון בהשתתפות השר גלנט.

    18:20: קריית שמונה: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 3 פצועים שסובלים מפגיעות הדף ולא מרסיסים, בהם גבר כבן 75 במצב בינוני עם חבלת ראש וגבר כבן 30 וילדה כבת 5 במצב קל

    18:00: שר הביטחון גלנט מסיר סופית את הספקות בנוגע לתמרון קרקעי בעזה ואומר ללוחמי גבעתי שנפגש איתם בשטחי הכינוס בדרום: ״אתם רואים כעת את עזה מרחוק, בקרוב תראו אותה מבפנים. הפקודה תגיע״

    17:46: הזרוע הצבאית של חמאס בדרום לבנון מקבלת אחריות על שיגור 30 רקטות לעבר יישובי הצפון, במקביל להתקפות החיזבאללה.

    17:32: ישראל במלחמה: אזעקות בבאר שבע ובקריית שמונה במקביל.

    17:20: המצרים מודיעים: מחר בבוקר ייפתח מעבר רפיח בכדי שייכנסו דרכו 20 משאיות של סיוע לרצועת עזה. בהמשך לאישור הישראלי להכנסת סיוע הומניטרי.

    17:00: דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגליל המערבי: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

    16:58: האזעקות לא פוסקות בצפון, שוב ושוב יירוטים מעל שלומי.

    16:50: הותר לפרסום: בפעילות בנור א-שמס התפוצץ מטען חבלה ונפצעו 10 לוחמי מג"ב- 1 באורח קשה ו-9 באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר.

    16:45: האזעקות בצפון התרחבו לנהריה וראש הנקרה.

    16:43: שוב אזעקות במרחב הגבול עם לבנון, אזור שלומי.

    16:35: דובר צה"ל: "זוהו שישה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. חמישה נפלו בשטחים פתוחים, אחד מהם יורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כמו כן, התקבל דיווח על ירי נ"ט לעבר דבורנית וירי נשק קל במרחב זרעית. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים כעת את מקורות הירי".

    16:25: 2 נפילות בשדרות במטח האחרון, אחת פגעה ברכב והשנייה בשטח פתוח בשכונת מגורים. בחסדי שמיים אין נפגעים בגוף, נגרם נזק

    16:05: אזעקות בשומרה ואבן מנחם, באזור הגבול עם לבנון.

    16:00: אזעקות באשדוד ואשקלון.

    15:45: בצה"ל הכניסו היום מאות כתבים זרים לנחל עוז, כדי שידווחו על הטבח שביצעו מפלצות החמאס. "גם שבועיים אחרי – המראות הקשים עדיין כאן", לדברי הכתבים.

    15:30: שר הביטחון גלנט מצטרף לראשי מערכת הביטחון שלקחו אחריות: "אני אחראי על מערכת הביטחון. אני אחראי עליה בשבועיים האחרונים גם באירועים הקשים, אני אחראי להביא אותה לניצחון בקרב. אנחנו נהיה מדויקים, חדים קטלניים ונמשיך עד שנבצע את המשימה במלואה".

    14:51: לפני זמן קצר, במהלך פעילות לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס שבטול כרם, כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושים שסיכנו את הכוחות במחנה הפליטים נור א שמס, יש נפגעים לחוליה. הכוחות ממשיכים לפעול במחנה.

    14:32: אזעקות בגוש דן, בין היתר בתל אביב, בני ברק ורמת גן. דיווח על ירוט.

    14:18: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שמבקר במצרים, צפוי להגיע מחר לביקור במעבר רפיח כדי להודיע על תוכנית סיוע לרצועת עזה – אחרי שאמש נענה נתניהו לבקשת ביידן.

    14:10: ר"מ בריטניה סונאק יבקר היום בערב הסעודית וייפגש עם יורש העצר בן סלמאן

    14:02: בימים האחרונים הגיעו עשרות אלפי לוחות קרמיים לכוחות בשטח, משרד הביטחון בודק האם הם תקינים ומצהיר "כל לוחם בשטח יקבל אפוד". עד כה נופקו ליחידות הקצה למעלה מ-9,000 אפודים קרמיים

    13:57: ראש ממשלת בריטניה סונאק לנתניהו: "בשבועיים האחרונים המדינה הזו עברה מה שאף מדינה לא חוותה, ואני רוצה לחלוק את תנחומי העם הביריטי עם ישראל. אני יודע שאתם נוקטים בכל אמצעי זהירות בכדי לא לפגוע באזרחים. אני מודה לך על תמיכת ממשלתך באזרחים הבריטיים".

    13:56: הבילד הגרמני: כוחות מיוחדים גרמנים יצאו לקפריסין לקראת מבצע אפשרי לשחרור אזרחים גרמנים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה

    13:48: שוב אזעקות בעוטף עזה, סמוך לגבול עם מצרים.

    13:20: במסגרת פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים נור א-שמס, מתקיימים כעת חילופי אש בין הכוחות למחבלים חמושים במרחב.

    13:01: צה"ל החל לשחרר הביתה חיילי מילואים עם מדים – בכפוף שיהיו זמינים להקפצה. כך דווח ב'וואלה'. הסיבה: החלטת הקבינט לדחות בינתיים את הפעולה הקרקעית בעזה.

    12:49: אחרי שקט של 15 שעות: חודשו האזעקות בעוטף עזה.

    12:40: נתי קאליש ב'קול חי': עקב העלייה באירועים אנטישמיים ברחבי אירופה ובתגובה לזריקת בקבוקי תבערה אתמול לפנות בוקר על בית הכנסת 'קהל עדת ישראל' בברלין, ראש עיריית ברלין הגיע לביקור בבית הכנסת שהותקף יחד עם רב הקהילה הרב דוד רוברטס.

    12:38: דיווח בעזה: ג'יהאד מוהייזן, מפקד כוחות הביטחון הלאומי ברצועת עזה חוסל בתקיפת כוחותינו בשכונת שייח' רדואן.

    12:35: נתניהו נפגש כעת עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, בלשכת רה"מ בירושלים. שני המנהיגים נפגשים כעת בארבע עיניים, בהמשך תתקיים פגישה מורחבת ובסיומה ימסרו המנהיגים הצהרות לתקשורת.

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

    עמוס בן גרשום /לע"מ

    12:23: קריית שמונה: בעירייה מבהירים ש"אומנם נכנסנו לתוכנית הפינוי, אך טרם התקבלה הוראת הפינוי מטעם המדינה והצבא. נערכים לפינוי אך הממשלה היא זאת שתחליט בעניין – ייתכן שלבסוף תתקבל החלטה שלא לפנות".

    12:22: ראש ממשלת בריטניה בפגישה עם נשיא המדינה: "עברתם סבל שאי אפשר לתאר, מעשה טרור ברברי, וצריך לקרוא לזוועה הזו בשמה – זהו מעשה טרור! יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה. זוהי אינה זכות – זוהי חובה להחזיר את הביטחון למדינתכם".

    צילום: לע"מ

    לע"מ

    12:08: דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על ירי נ"ט במרחב מנרה, זוהו שני שיגורים משטח לבנון. אין נפגעים. בתגובה, צה"ל תוקף כעת בירי ארטילריה לעבר מקור הירי.

    11:56: צה"ל מגיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בגבול לבנון.

    11:50: הצפון מסלים: טיל נ"ט נורה למנרה שבגליל

    11:34: השר בן גביר בפתח הערכת מצב במשטרה: "העברנו הקלות גדולות בעניין רישוי כלי נשק – בכל מקום שהיה נשק הממדים של האסון היו קטנים יותר" • צפו

    video
    play-sharp-fill

    10:35: דובר צה"ל בהצהרה: "מסרנו הודעה למשפחות של 203 חטופים". לדבריו: "עוד לא סיימנו את עבודת הסריקה בעוטף. אתמול מצאנו מחבל מותש בדרך לרצועה והוא נעצר ונחקר. זה עדיין שטח צבאי סגור". עוד עדכן: "ערכנו פשיטות מעבר לגבול כדי לאסוף מידע על החטופים".

    video
    play-sharp-fill

    10:27: הרמטכ"ל האיראני עם שרי ההגנה של רוסיה וקטאר: "המשך פשעי המשטר הציוני בעזה והסיוע לישראל מצד כמה מדינות מסבכים את המצב ועלולים להוביל לכניסת שחקנים נוספים לזירה".

    9:05: רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה נחת בישראל. הוא המנהיג הרביעי מהעולם שמבקר בישראל במהלך ימי המלחמה. במהלך שהותו בת היומיים הוא ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג ומשפחות של חטופים. מלשכתו נמסר כי הוא מגיע לאזור "על מנת לנסות ולמנוע הסלמה מסוכנת".

    8:40: החיסולים נמשכים: חמאס הודיע כי צה"ל חיסל את חברת הלשכה המדינית של ארגון הטרור, ד"ר ג'מילה א-שאנטי. "הייתה מבוקשת בישראל אחרי שהובילה את צעדת הנשים לשבירת המצור", הודיעו.

    8:20: פרשננו קובי פינקלר במהדורת הבוקר: "יש שלוש זירות: גם רצועת עזה, גם לבנון וגם יו"ש ולכן מכלכלים את צעדינו. הכל מתוכנן. מאות אלפי חיילים נמצאים בגבולות, ישנים 3-4 שעות בלילה בנגמש ובמשך כל היום מתאמנים. בשעות האחרונות חוסלו עוד עשרה מחבלים שהיו קשורים בתקיפה. גם בצפון עושים פעולות מדודות מתוך מחשבה".

    8:19: שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב: "קיים חשש רציני שהלחימה בעזה תהפוך לעימות אזורי, הניסיונות להאשים את איראן במצב הם פרובוקציות".

    7:38: צה"ל השמיד תשתיות טרור ברצועת עזה וחיסל בהכוונת שב"כ בכירים ופעילים מארגוני הטרור השונים, ביניהם ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח.

    7:30: יממה אחרי שהוסר אמברגו הטילים הבינלאומי על איראן: שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן הודיע על הטלת סנקציות חדשות נגד תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן.

    7:27: כוחות ההנדסה של צה"ל פעלו הלילה בכפר קיביא שבחטיבת אפרים להריסת בית המחבל שביצע את פיגוע הירי סמוך לקדומים בו נפל סמ"ר שילה יוסף אמיר ז"ל ביום 6 ביולי 2023. המחבל הינו פעיל בארגון הטרור חמאס. בנוסף, עד כה נעצרו הלילה מעל 100 מבוקשים.

    6:48: בתום דיון קבינט המלחמה שהתכנס בלילה האחרון, הערב יתקיים כינוס קבינט מדיני ביטחוני רחב – לקראת הרחבת המערכה בדרום.

    6:03: הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו: רס״ר (מיל׳) אריק (אריה) קראוניק (Arie Kraunik), בן 54, מבארי, רבש״ץ היישוב, רס״ר (מיל׳) איתי יהושע (Itay Yehoshua), בן 36, מחדיד, לוחם ביחידה המטכ״לית לאבטחת אישים, חטיבת המבצעים ורס״ר (מיל׳) רן פוסלושני (Ran Poslushni), בן 48, מנחל עוז, חבר כיתת הכוננות ביישוב.

    4:19: דובר צה"ל: צה״ל תקף בשעות האחרונות מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הגבול עם לבנון. בין המטרות נתקפה עמדת תצפית לכיוון הים ממנה שוגר ירי נ״ט לעבר ראש הנקרה אתמול (רביעי). התקיפות בוצעו בתגובה לאירועי הירי לעבר ישראל ביממה האחרונה.

    0:32: ראשוני: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון


    בצפון: צה"ל תקף הלילה מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי בין המטרות הותקפה עמדת תצפית לכיוון הים ממנה שוגר ירי נ"ט לעבר ראש הנקרה אתמול.

    בדרום: במקביל, תקף צה"ל יעדים של חמאס ברצועת עזה. זאת כשהלילה לא נשמעו אזעקות ברחבי הארץ. אמש בשעות הערב היו אזעקות באזור תל אביב ובגוש דן. במקביל ממשיך צה"ל לעצור ביהודה ושומרון מחבלים המשתייכים לחמאס.

    בזירה המדינית: ולאחר ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן -בצה"ל ממשיכים להיערך לכניסה קרקעית לרצועת עזה. ולאחר שלושה עשר ימים של לחימה לאחר המתקפה האכזרית של חמאס עם מאות חטופים ישראלים שנמצאים בעזה – בלחץ אמריקני הסכימה ישראל להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

    הנשיא ביידן אמר כי שוחח עם נשיא מצרים א-סיסי וסיכם איתו על הכנסת 20 משאיות דרך מעבר רפיח. בשיחה עם כתבים עת עשה דרכו חזרה לוושינגטון אמר הנשיא ביידן כי היה מאוד ברור וחד עם הישראלים בצורך בהכנסת סיוע הומניטרי לעזה. "אם חמאס יחרים את כניסת הסיוע או ימנע את העברתו – זה יפסק. לא נשלח סיוע הומניטרי לחמאס".

    בנוגע לשיגור הכושל ברצועה שגרם לפיצוץ בבית החולים אמר ביידן כי קיבל מידע מוסמך מהפנטגון על כך שישראל לא אחראית לפיצוץ.

    ראש הממשלה נתניהו אמר אמש כי בפגישה עם הנשיא ביידן סוכם על פעולות ומעשים שמבטיחים את המשך המלחמה הצודקת שלנו. הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות, ויסייע לנו להשיג את מטרות המלחמה".



    0 תגובות