שני קצינים נוספים נפלו בקרבות ברצועת עזה

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on שני קצינים נוספים נפלו בקרבות ברצועת עזה

    הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: סרן אסף מסטר, בן 22, מקיבוץ בחן וסרן כפיר יצחק פרנקו, בן 22 מירושלים. השניים נפלו בקרבות בצפון הרצועה

    19:48
    06.06.24
    אבי יעקב No Comments on גדולי הדור קיבלו בשמחה את הבשורה המהפכנית שתסייע לזוגות צעירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי שני קציני צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה ביממה האחרונה: סרן אסף מסטר בן ה-22, מפקד מחלקה מקיבוץ בחן וסרן כפיר יצחק פרנקו בן ה-22 מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד 52 הי"ד. בנוסף, שני לוחמי צה"ל במילואים נפצעו קשה.

    בתוך כך כוחותינו ממשיכים את ההשתלטות על מה שכונה בית חולים שיפא ולמעשה מתפקד כמרכז טרור של חמאס. החיילים איתרו בבית החולים מפקדה מבצעית, אמצעי לחימה וציוד טכנולוגי. בצה"ל אומרים כי זו הוכחה שחמאס עשה שימוש בבית החולים לצורכי טרור.

    הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל חדרו הלילה למבנה ממקומות נוספים ובנוסף דווח על תקיפה נרחבת של חיל האוויר.

    דובר צה"ל עדכן כי חיל האוויר תקף כמה מטרות של חיזבאללה בלבנון ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו נמצאות מחסן אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, עמדות תצפית ועמדות שיגור. עוד נמסר כי מאחת העמדות שנתקפו בוצע אמש ירי נ"ט לעבר אזור שלומי. בשעה האחרונה נשמעו אזעקות ביישובי העוטף.

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מעניק הלילה גיבוי לפעולת צה"ל בבית החולים שיפא בעזה ואומר, כי הוכח שלחמאס יש מפקדה וציוד מתחת לבית החולים. "המלחמה תיגמר ברגע שלחמאס לא תהיה יכולת לרצוח ישראלים", אמר הנשיא ביידן במסיבת עיתונאים בסן פרנסיסקו והוסיף כי צה"ל מכיר במחויבות שלו לפעול בזהירות, אבל הוא ניצב בפני דילמה נוראית כיצד לעשות זאת. אמר הנשיא האמריקני, ששב על עמדתו כי "חמאס ביצע פשעי מלחמה".

    בסוגיית החטופים אמר הנשיא האמריקני כי הוא "מאוד מעורב במשא ומתן" אך לא ייכנס לפרטים. לדבריו, "הוא אופטימי במידה זהירה". עם זאת, ביידן שב על עמדתו לפיה הפתרון לסכסוך הוא הקמת מדינה פלסטינית.

    מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה הלילה בעד ההצעה שקוראת להפוגות הומניטריות בעזה, הגברת הסיוע ההומניטרי ושחרור מידי וללא תנאי של בני הערובה. שניים עשר מדינות הצביעו בעד ההחלטה שהגישה מלטה, שלוש נמנעו – ביניהן ארה"ב שלא הטילה וטו על הבקשה ובריטניה.

    שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן אמר כי ההחלטה מנותקת מהמציאות. "לא תהיה להחלטה שום משמעות בפועל, ישראל ממילא פועלת לפי החוק הבינלאומי ואילו מחבלי החמאס כלל לא יקראו את ההחלטה ולא יפעלו לפיה", מסר ארדן.

    "מצער שהמועצה ממשיכה להתעלם ולא לגנות או אפילו להזכיר את הטבח שביצע חמאס ושהוביל למלחמה בעזה. זה מביש. ישראל תמשיך לפעול עד להשמדת חמאס והחזרת החטופים".

    שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה, תומאס-גרינפילד, אמרה בנאומה כי ארה"ב לא יכולה להצביע בעד ההצעה משום שהיא לא כוללת גינוי נגד מתקפת הטרור שחמאס ביצע בישראל.



    0 תגובות