"המדינה איבדה את הזכות להחזיק את לומדי התורה"

מהדורת הבוקר 4 Comment on "המדינה איבדה את הזכות להחזיק את לומדי התורה"

הרב יוסף כהן ממשרדי ישיבת מיר לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר: "הציבור שקוע בלימוד. צר לנו שהמדינה איבדה את הזכות להחזיק את לומדי התורה. האברכים מרגישים שעכשיו הם יותר מתמיד המגינים על עם ישראל והוסיפו שעות לימוד"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האזינו לראיון המלא>>>

הרב יוסף כהן ממשרדי ישיבת מיר, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, על שלילת תקציבי הישיבות: "יש לנו קרוב לרבבת תלמידים בישיבת מיר, קרוב ל-6 אלף אברכים. יש 41 בתי מדרש. אתמול נכנסתי. הציבור שקוע בלימוד. אין מקום אחד פנוי לשבת".

"אין ספק שהנושא מטריד הנהלת הישיבה", ציין הרב כהן, אך הוסיף: "איפה שהמדינה תעצור, הזכויות עוברות לציבור. צר לנו שהמדינה איבדה את הזכות להחזיק את לומדי התורה. האברכים מרגישים שעכשיו הם יותר מתמיד המגינים על עם ישראל והוסיפו שעות לימוד. מדובר באברכים שמשאירים את הטלפון בחוץ כדי להיות שקועים בלימוד".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    השאלה העקרונית שאין לגביה דיון אמיתי היא מדוע לא ניתן לשלב לימוד תורה ושירות למדינה. בין אם זה בהגנה ובין אם בדרכים אחרות. וגם אם התשובה היא שלילית (לדעתי היא לא) כיצד ניתן לעשות זאת. הדיון שאני רואה גם באתר זה וגם אצל גורמים פופוליסטים היא או 0 או 1. מדוע לא מתקיים דיון אמיתי וכנה בגובה העיניים ולא על גבי התקשורת בין הרבנים, כולל הרבנים החרדלים והדתיים לאומיים. לא בג״ץ הוא זה שצריך להגיד להתגייס, עם ישראל צריך להחליט האם זו מדינה שצריך להגן עליה – גם בתורה וגם בחרב וכיצד יש לקיים צבא להלכה.

    1. אתה באמת חושב שהחילונים יתנו איזשהו סיכוי שהצבא ישלט עי החרדים יש יותר סיכוי שייתנו את המדינה לערבים ואם הצבא הוא בהשקפה חילונית הרבנים לא יתנו לאף אחד להתגייס נקודה.

    2. דברי הבל
      הרבנים החרדים מקום המדינה ועד היום סוברים שהלימוד חשוב יותר מלעשות צבא ,וזה מה שנותן את הכוח לצבא להצליח
      וכי המצב כיום הוא חמור יותר מערב מלחמת ששת הימים שבו כל צבאות ערב צרו על ישראל ?וכי המצב חמור ממלחמת יום הכיפורים ?
      ודאי שלא .כיום אנו עומדים מול ארגון טרור קטן בדרום וגם בצפון מדובר בארגון טרור ולא במדינות כמו בעבר ולכן אם אז לא התגייסו ודאי שהיום לא יהיה שינוי ולא יתגיסו

    3. כי הרבנים מאמינים שההשתדלות וההגנה על הארץ זה רק בלימוד התורה
      ואין לחרדים עניין בקיום המדינה כערך בפני עצמו
      הרצון היחיד הוא ללמוד תורה ולקיים מצוות וכמו שאמר הרב שך שאם לא תהיה אפשרות בישראל, ירדו מהארץ