"אין בעזה מיליון וחצי טרוריסטים, יש מיליון וחצי אזרחים שסובלים בגלל החמאס"

    אבי יעקב No Comments on "אין בעזה מיליון וחצי טרוריסטים, יש מיליון וחצי אזרחים שסובלים בגלל החמאס"
    10:02
    23.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on דודי אמסלם: בחור ערבי מפגין נגדנו באוניברסיטה והמדינה מממנת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אירח הבוקר בלשכתו קבוצת חברים מהבונדסטאג בגרמניה שהגיעו להביע הזדהות עם ישראל בתקופת הלחימה בעזה. יו"ר הכנסת סקר בפני האורחים את ההתפתחויות האחרונות במבצע 'צוק איתן'.

    "תודה שבאתם דווקא בתקופה הזו. חשוב שתראו את התקפות הטילים הקשות על הדרום ולמעשה על כל הארץ, אבל גם את העובדה שאנו שומרים, ככל האפשר, על חיים נורמליים. היום הוא יום הנעילה של מושב הקיץ של הכנסת ואנו נעסוק היום בחקיקה כרגיל, תוך ניסיון שלא להביא לדיון נושאים שבמחלוקת קשה בתוכנו, נושאים שפחות מתאימים לעת כזו".

    "התמונה בצד השני היא בעיקר תמונה עצובה", אמר אדלשטיין לאורחים מגרמניה, "מפני שאין בעזה מיליון וחצי טרוריסטים אלא מיליון וחצי אזרחים שסובלים. צריך לוודא שיגיעו לשם מזון ותרופות וכל סיוע הומניטרי. אלא שבכל הניסיונות לייצר הפסקות אש החמאס הפר אותן מידית. גם כשהחמאס עצמו הודיע על הפסקת אש – אפילו אז היא הופרה על ידו".

    "כל העולם ראה את 'מנהרות המוות' שחפר החמאס. ברור היום לכל שכשהוכנס בטון לרצועת עזה, הוא לא שימש לבניית בתי ספר. לא נוכל לסגת מבלי לפתור את בעיית המנהרות. כל מנהרה כזו היא פוטנציאל למתקפת מוות על אחד היישובים, הקיבוצים, גן ילדים או חדר אוכל. אינני יודע מתי, אבל נגיע גם ל"יום שאחרי". נהיה חייבים לוודא שהעזרה ההומניטרית לעזה אכן מופנית למקומות הנכונים של עזרה הומניטרית ולא להתחמשות וניסיונות פגיעה בישראל".

    אדלשטיין דיבר גם על הנעשה ביהודה ושומרון. "באזורי התעשייה ביהודה ושומרון ניתן לראות שלום מעשי. בעבודה משותפת ופיתוח כלכלי. הייתי שמח שנמצא הדרך לדבר עם שכנינו על שיתופי פעולה, על פיתוח כלכלי ועל יחסי נורמליזציה. זה יסלול את הדרך גם להסכמי שלום בעתיד".

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הדגיש בפני אורחיו את שאיפתו לשיתוף פעולה עם הפרלמנט הגרמני כמו עם פרלמנטים רבים בעולם. "פרלמנטים אינם חותמים על הסכמי שלום, אבל הם עוסקים בכל הנושאים האמתיים והמהותיים של חיינו. חינוך, סביבה, ילדים בסיכון ועוד. הדלת שלי תמיד פתוחה, ומאד אשמח לדיון ושיתוף פעולה בכל נושא כזה".



    0 תגובות